Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Klopt natuurlijkMaar ben wel altijd nieuwsgierig waarom anderen op een bepaald moment clicken enzo, vandaar
Hier springt hij (= Cobe) op zich wel graag, maar durft wel eens de achterbeentjes te laten hangen
Dus bij hem zou het dan echt wachten zijn totdat hij er over is
liljebo schreef:HL, klinkt als een leuke dvd. Maar ik mag van mijzelf voorlopig niets kopen.. Maar jullie zijn al ver, zo te horen. Leuk dat het zo goed gaat,. Filmpje?????
HippoLogic schreef:Clickte ik een paar dagen geleden nog boven de sprong, gister had ik een dubbelsprongetje neergezet en clickte ik na de dubbelsprong pas. Het duurde ook even voor ze het door had want ze piepte na de eerste sprong de eerste twee keer er tussenuit. Maar toen ging ze experimenteren en ik ondersteunde met mijn stem dat ze de tweede hindernis ook over moest. Dus toen ik clickte voor de dubbel snapte ze het direct.
HippoLogic schreef:Ik zal even kijken of ik dit weekend nog een filmpje kan maken. Ik ga vaak 's avonds en het wordt hier om 20.00 u al donker.
HippoLogic schreef:Inderdaad een intermediate bridge (= keep on going signal).
Het weer is hier nog echt zomers (22º C en droog en zonnig) maar sommige bomen beginnen al mooi rood en geel te worden en blaadjes te verliezen. Het schijnt hier echt heel nat te zijn in de winter, dus we zullen zien.
liljebo schreef:respect komt vanzelf als je correct traint. Zelf zie ik geen meerwaarde in oefeningen zoals bv voedselweigering. Als je de training goed uitvoert, krijg je vanzelf een heel beleefd paard.
Tineke90 schreef:Hallo mensen,
Sorry dat ik zo kom binnen vallen. Maar mijn pony is stijf en onder het zadel ging het niet meer goed nu word die behandeld door de osteo maar dan mag ik tussendoor wel wat longeren enzo. En toen dacht ik ik ga grondwerk doen hij is 4 en eigenlijk best druk in zijn hoofd. Stilstaan lukt niet goed. Hij kan zo over je heen lopen als het ware. Hoe kan ik het beste beginnen? Ik was al eens een keer begonnen met dat de clicker leert kennen met voer uit me hand dat die dat moet laten liggen tot dat ik click maar dat geduld heeft die niet hahahaha.
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen en dat ik veel van jullie kan leren.
liljebo schreef:HL hier is het om acht uur ook donker. En niet zo warm als nu in canada. Canada staat trouwens op mijn lijstje van landen die ik graag nog eens zou willen bezoeken. Eigenlijk zelfs wonen, maar het is te ver van mijn mams, die toch al op leeftijd is, en mijn kinderen af. (hoewel eentje ook graag in canada wil gaan wonen) Goed dat Kyra het zo knap doet. Poort open en dicht is leuk om te leren. Moet een makkie voor je zijn
liljebo schreef:hier heb ik wat aan, bedankt..
Lizzle: Welkom.
Wat zijn handige oefeningen? Targetten is handig en vooral je eigen timing trainen is erg handig, én de target weg stoppen én voer pakken. Dat zijn dingen waar een trainer handig in moet worden. In het begin heb je letterlijk je handen vol.
Maar: het went.
Verder kun je met Riny ook de "normale" training doortrainen met de clicker. De clicker is een manier van trainen en niet specifiek voor kunstjes of "speciale oefeningen". Parkeren is altijd handig, hoof laag, hoofd in halster stoppen, komen als je roept.
Voor een actief paard is hoofd laag en parkeren ook handig. Begin makkelijk (eerst belonen voor 1 seconde en dat per seconde uitbreiden. Tellen helpt daarbij. Ook hardop.
Edit: op bovenstaande post heb ik getemd. Wegens spam.