Mira heeft wat nieuws geleerd ik kan haar weg sturen. Als ik mijn hand uitsteek naar rechts loopt ze keurig weg om daarna weer terug geroepen te worden.
Handig heah? Dat heb ik er bij Silke ook écht ingetraind, die komt op je tenen staan als je even met een ander paard wilt trainen Dan is het 1 keer GO en ze is weg
Haha, Nou, hij verhaart wel minder nu maar of dat door mijn woorden komt, i du know Nikki, dat is wel handig ja Rochelle, fijn toch, een slim paard? Rikkie ging bij sommige kunstjes heel snel, andere heel langzaam, steigeren zat er dus snel in, compliment duurde een tijdje, maar als het kwartje eenmaal gevallen was, ging het bijna meteen goed
Nieuwsgierige poown heb je! Links is moeilijker ze is heel erg stijf wijken doet ze wel mits ze goed los is. Had 2 balkjes neer gelegd en ben daar 8jes om gaan maken. Ooit in de les geleerd van mijn instructrice om paarden los te krijgen. Eerst links een beetje tegenwerken maar ze werkte daarna heel goed mee kon haar op stem en arm commando's sturen. Maar balkjes draven is niet haar favoriet
Wat ik ervaar is dat paarden praktisch altijd een periode hebben dat een oefening minder gaat in het aanleer proces of even helemaal kwijtraakt. Als je daarna doorzet snappen ze hem en is het gelijk aardig bevestigd
haha leuke poons.. dat wegsturen... pfff.. daar zijn wij nog niet aan toe..
@ nikki: ben vooral benieuwd naar korte duidelijk info waar ik per truucje op moet letten (echt de speerpunten zeg maar) zowel positief als negatief.. of ik wel of duidelijk moet afstraffen (negeren of corrigeren) als hij het ongevraagd doet (bijv met alleen wijzen van de zweep, die neiging heeft hij) en qua spiergebruik.. wat kan er wel en niet? hij is natuurlijk nog jong en wil niet dat hij iets verrekt o.i.d. want moet dr ook nog op zitten.. ooit..
Bij wijzen van de zweep en hij doet iets gewoon negeren. Inprincipe altijd alles negeren tenzij het gevaarlijke situaties op gaat leveren (zoals gericht oefeningen naar jou, doorslaan in het gedrag)
Kwa spiergebruik.. Tip die ik je kan geven: niet te snel alles willen en rustig opbouwen De buiging en de spagaat gewoon rustig oprekken en niet gelijk in 1 keer doorvragen in een training, dus zorgen dat de spieren al lekker los zijn voor het oefenen De jambette gaat wel goedkomen en bij de spaanse pas zorgen de de achterhand goed mee gaat Liggen zit ook niet zoveel gevaar aan, bij het zitten zorgen dat hij RECHT komt te zitten en niet met zijn heup te scheef naar de buitenkant. Steigeren moet met achterhand mee en over de rug en ehm... Bij het compliment en het knielen moet het bovenbeen verticaal op het onderbeen komen
Ik duur nog niet te gaan koothappen Mira is heel veel bespiering kwijt door de verwaarlozing. Achterhand begint nu een beetje te komen. Maar ik laat haar aan alle beide kanten nu buigen in de hals en probeer haar stelling te laten lopen in de hoeken en voltes.
@RGBrink is heel handig Mira begon het na de balkjes training te doen
En dat heeft Mira nog bij lange na niet. Ik doe rustig aan ze is al 22 dus en is soms een beetje stijfjes. Oude paarden kwaaltje. Opwarmen doe ik ook langer om haar goed los te krijgen.
Zo ging net fotograferen met Wildwings. Onze verzorgpaardjes even op de foto zetten. Maar wow, het is echttttt heeeeeel kouddddddddd. Brr. Maar als het goed is heb ik dus snel een leuke foto om te laten zien van Allegro
Ben benieuwd! En ja, ik heb geen idee hoe koud het is (zit met een zware keelontsteking + sinusitis, dus ik kom even maar niet buiten ) maar ik wil het ook niet weten
Sabine, oef een keelontsteking, bah! Heel veel sterkte
Angeliquee18
Geplaatst: 02-02-12 20:10
Ik kom even binnenvallen.. Ik ben angelique, & sinds kort begonen met vrijheids dressuur, Vind het echt onwijs geweldig, je leert zoveel nieuwe dingen, En ook mijn pony, vind het geweldig, die is helemaal trots als die weer wat nieuws kan
Ik kan er geen genoeg van krijgen, om er over te lezen, meer over te leren, en er lekker over te praten, ( mijn moeder word onderhand moe van me, die snapt er niks van )
Dus dacht ik, dan babbel ik hier even mee..
Wij zijn nog net begonnen, dus zijn nog niet ver haha, zijn nu voorral bezig met commando stap, draf, galop, halt, achteruit, blijf De Jambette, flemen / kusje geven..
Dat gaat allemaal al redenlijk goed, alleen de galop, denkt die yeaay racen, inplaats van naast me te blijven Maaar, vandaag deed die de draf super, netjes naast me, en nog wel nageevenlijk.. Dus ben helemaal trots!
Sorry voor het lange verhaal, nu weten jullie wie ik ben
En dit zijn wij:
Tmara
Geplaatst: 02-02-12 20:11
Sabine: Knappe Bo ! En wat is daar veel sneeuw gevallen zeg !! Beterschapjes !
Dekens, verharen... En pony's die weer goed bezig zijn !
Nou, Roann is als 't goed is los ! Toen ze net begon pakte ze 'm blijkbaar net iets te hard, en heeft hij dat ook DUIDELIJK laten merken Ze is vooral met het rug/nier gedeelte bezig geweest, en je zag het naarmate ze langer bezig was al veranderen ! Ook rechtsvoor zn borst, rechter lies en aan de rechterkant z'n darmen is ze mee bezig geweest...
En weer met Parelli bezig geweest, ben echt helemaal om ! Na 2 oefeningen, 4 keer te hebben herhaald, ging hij ineens uitgebreid liggen rollen terwijl hij nog was 'aangelijnd'... Klinkt misschien als appeltje eitje voor jullie, maar dat is nu in 4 jaar tijd de 2e keer dat hij dat heeft gedaan, en allebei in de afgelopen week Na een pauze zijn we nog met een zeiltje aan de gang gegaan, dat had ik 2 á 3 jaar geleden een keer geprobeerd maar was er geen beginnen aan. En nu was hij er zo druk mee aan het spelen dat hij er meteen een gat in heeft gebeten