Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Daarom dat ik eens andere meningen wilde horen

). Hebben jullie verder ook leuke reacties gekregen? Kon je merken dat mensen meer interesse hadden in clickertraining bv.?
En er wordt zelfs een topic vermeld wat ik hier op bokt gestart heb, 3 jaar geleden al.. en nog steeds zit ik te klooien
Maarja, dan denk ik maar aan het eerdere Citaat " The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. - Bertrand Russell, 1872-1970" ...
We hadden de tribunes best lekker vol zitten, dus zeker dik tevreden met de aandacht. Ik had wel het idee dat veel mensen die er zaten er toch al in geinteresseerd waren, maar dat hou je toch. Toch kwamen er ook zeker kritische vragen langs
Ik werd er zelf helemaal blij van gisteren, had het echt (nog) niet verwacht
Alleen het komen als hij toch een pluk gras te pakken heeft moet nog even aan gewerkt worden
(maar ik moet dan maar gewoon even met mijn hand naar het halster gaan en hij tilt z'n hoofd alweer op, dus helemaal geen getrek en gesjor nodig enzo, dat is toch ook al iets
).
Als ik hem dan roep probeert hij wel eerst nog zoveel mogelijkwortels in z'n mond te proppen hoor
Maar goed, dat zou ik ook doen als ik hem was
Die laatste vind ik zelf ook de leukste
Heel spontaan ontstaan, prachtig
Beetje weinig, maar wel leuke reacties

Bij de eerste hou ik mijn hand express daar omdat de cue eigenlijk de verschuiving van de andere hand is (dus naar het halster toe) en die hand meer het vasthebben van de teugels nabootst. Of dat denk ik toch .. of is mijn theorie toch .. Het idee van als ik dan uiteindelijk teugels vast heb dat hij ook fijn met het hoofd naar beneden gaat (waarschijnlijk in het begin ondersteunt met het naar voren glijden van mijn andere hand op die teugel). Maar misschien is dat wel een rare denkwijze, kan ook

Of ja, dat over balken lopen en laten stappen en achterwaarts terug dan toch
Ik kijk uit naar de dag dat [***] zo clickerminded is dat hij daarvoor moeite gaat doen om die click te horen
(en achterwaarts tussen balken is hier ook een bekende
). Leuk ook dat springen! Jij clickt dus echt boven de sprong? Is puur om de sprong aantrekkelijk te maken dan? Want ik denk dan "als ik boven de sprong click en hij laat een achterbeentje hangen ligt mijn sprong op de grond" .. en dat is ook niet de bedoeling
Leuk ook dat Kyra het zo goed doet met gezelschap erbij!
Heb niks speciaals gedaan, moest werken en ik mest de weide weer terug zelf dus daar ben ik dan daarna mee bezig, maar dat is ook leuk, gewoon tijd spenderen zonder vanalles aan je paarden te vragen, ze komen ook altijd gezellig buurten
Had ze in hun stal eten gegeven (het "krachtvoer") en ik heb dan 2 speciekuipen voor het hooi staan (en dan krijgen ze nog stro in de netten in de stal) maar die had ik nu helemaal achteraan in de weide gezet (dan moeten ze daar alvast een stuk voor lopen en als ze tussendoor willen drinken moeten ze weer terug enzo
). Nu had ik het idee dat [***] dit gisteren niet door had, volgens mij heeft die op stro geleefd
Geen probleem, maar toch niet handig als [***] steeds al het hooi opvreet
Dus vandaag was [***] al klaar met eten en toen ging ik hem de weg wijzen .. Hij liep zo fijn mee, moest even stoppen om te kijken naar wat voor monster er aan de ingang stond (mijn kruiwagen met een berg stro
) maar na veel getwijfel en gesnuif toch maar besloten met mij mee te komen .. Dus ik met hem de weide in en ik dacht "wat zou die nu doen als ik nu ga lopen?". Ik geprobeerd .. En hij loopt mee
Gewoon heel stoer in een vlotte draf, maar toch afstand houdend, heel de weide door (toch een dikke 100m) om dan vanachter de beloning te vinden. Wat was hij happy! En ik ook
Zo'n lief beest
(en hij liep goed joh, niks kreupel, gewoon een fijne vlotte draf. Dat beloofd!) [***] schreef:Jij clickt dus echt boven de sprong? Is puur om de sprong aantrekkelijk te maken dan? Want ik denk dan "als ik boven de sprong click en hij laat een achterbeentje hangen ligt mijn sprong op de grond" .. en dat is ook niet de bedoelingLeuk ook dat Kyra het zo goed doet met gezelschap erbij!
In dit stadium wel.
Maar ben wel altijd nieuwsgierig waarom anderen op een bepaald moment clicken enzo, vandaar
Hier springt hij (= [***]) op zich wel graag, maar durft wel eens de achterbeentjes te laten hangen
Dus bij hem zou het dan echt wachten zijn totdat hij er over is
. Maar jullie zijn al ver, zo te horen. Leuk dat het zo goed gaat,. Filmpje?????