Nu nog kunnen bijhouden (en er moet nog een stuk van afgeknipt worden, had mijn schaar niet bij )
Ileton
Geplaatst: 28-01-12 20:51
LET OP: ik ben in een goed humeur en er komt dus een enorme lap tekst aan
Vandaag heerlijk gewerkt met mijn pony! Het was eigenlijk helemaal niet de bedoeling, maar hij had er zo'n zin in, dat ik een hele tijd met hem bezig ben geweest.
Ik had geen zweep en halster+touw bij, maar gelukkig wel een clicker & snoepjes, en dat was genoeg voor vandaag!
Het was al lang geleden dat ik helemaal los met hem had gewerkt. De laatste tijd doe ik hem meestal een halster aan om zijn aandacht er beter bij te houden.
Hij kwam de hele tijd bij me kroelen en aandacht vragen, dus ik vroeg hem wat kleine dingetjes. Even een jambette gevraagd, een keertje flemen en een keer ja knikken. Toen weer verder gegaan met stront ruimen. Hij was het daar echter niet mee eens, en liep dus gezellig mee. Nouja, als hij zo'n zin heeft dan mag hij aan het werk ook! Eerst eens gekeken of hij een spagaat kon zonder zweep, en dat deed hij zomaar Toen was ik al helemaal happy. Maargoed, hij stond nu toch al wijd, dus eens kijken of ik er een buiginkje uit kon krijgen, en ja hoor, hij maakte een prachtige buiging Nouja, dan maar weer een stapje moeilijker: compliment. Vandaag deed hij voor het eerst zijn been zelf omhoog op mijn commando , dus beentje vastgepakt, uitgebreid beloont en vervolgens zakte hij er zo in. Ik was echt helemaal gelukkig om dat moment. Gewoon helemaal los, zonder iets van tuig/halster/zweep o.i.d en dan dit soort dingen; echt fantastisch! Hierna eens gekeken of ik hem bij me kon houden in de draf. Dit ging ook super! Ik merkte wel dat hij het lastig vond, hij was heel veel aan het schakelen qua tempo. Hierna nog een keer een buiging gevraagd. Vervolgens nog een eindje gaan draven, en hij vond iets spannend ofzo, dus begon ineens ontzettend te verruimen. Dus ik als een malloot meerennen, maar ik hield hem bij . Vervolgens sprong hij in galop, en toen vond ik het wel leuk geweest - ik ga niet achter hem aan rennen . Ik had zoiets van, als hij geen zin meer heeft is het ook prima, hij heeft immers fantastisch meegewerkt. Maar nee hoor, toen kwam hij weer aandraven, oortjes naar voren en anderhalve meter voor mij stond hij keurig stil. Echt met zo'n kop van: wat gaan we nu doen baas? Ik heb zo om hem gelachen, echt fantastisch die kop Dusja, nog maar een compliment de andere kant op gevraagd en vervolgens verder gegaan met het kusje geven. Volgens mij begint hij het wel te snappen! Ik heb een paar heerlijke lebbers over mijn wang gehad, dus helemaal goed
Nouja, het verhaal is wel weer lang genoeg geweest! Respect voor de mensen die het helemaal gelezen hebben
@Sabine: jeetje, die staart is wel erg verbeterd! Ziet er mooi uit!
Anoniem
Geplaatst: 28-01-12 20:56
Wat heerlijk als je zo fijn kan werken Jaja, heb het helemaal gelezen
En thanks Hegron Haarserum van de Action
Rchell
Geplaatst: 29-01-12 10:31
nou mijn weekend is heeeeel anders gelopen als ik dacht.. gisterochtend redelijk op tijd op toen was ik rond een uur of 2 beneden, want kwam een paardenvriendin ff langs.. en ik had een heel gaaf setje van een halster met bont + touw + bijpassende pad voor ohz.. heel vergelijkbaar met de eurostar multistripe dekjes.. ze was dr helemaal blij mee.. Vervolgens hadden we het over mijn VD lesje met Nikki, dus ik wilde haar graag de foto's en filmpjes laten zien en vriendlief was zich boven aan het omkleden.. dus ik riep naar boven: schat.. wil je mijn laptop meenemen ajb?.. geen reactie... ik: schat? hij: WATER.... Help! WATER.. en ik: HUH?? Kijk als iemand : Brand!! roept weten we allemaal wat er aan de hand is.. maar water.... wat bleek nou: De leiding van mijn CV ketel op zolder was gesprongen.. de hele zolder onder water... en ik heb een luik in het plafon van de bovenverdieping wat je open kan trekken waar de ladder naar zolder opgevouwen op ligt. Dit is niet de mijne maar voor dan weten jullie wat ik bedoel: http://www.altrex.com/content/products/ ... FE_001.jpg.
Oftewel er kwam dus gewoon water langs het luik naar beneden, langs de muren, over de trap naar beneden, in het toilet beneden, door de meterkast heen... een groot drama..
Dus ik snel de hoofdkraan uitgezeg en wachten tot alles een beetje was uitgelekt.. ook het luik open gedaan en daar kwam natuurlijk een enorme plas water uitzetten..
Om verder een lang verhaal kort te houden: na 5 telefoontjes naar verschillende organisaties heeft het van 2 tot 7 geduurd voor er een loodgieter kwam.. en omdat er telkens maar niet kon worden verteld hoe laat hij zou komen... zaten we maar op de bank, zonder electriciteit, zonder water en zonder verwarming.. We zijn om 5 uur maar even heel snel heen en weer gereden naar djazz, want die bleek een iets ontstoken oog te hebben.. flink uitgewassen met sterke leuwe kamille thee.. en morgenavond maar weer controleren (we mogen op zondag niet op stal komen.. dan zijn ze gesloten) en het was verder niet heel ernstig (ben DA assistente voor paarden, dus kan dat wel inschatten ). Verder voor de grap nog even jambetter gevraagd.. kijken of hij het had onthouden.. nou dat had ie hoor Brave poown!
Al met al een flink bewogen weekend dus.. vandaag maar even heel rustig aan want ik heb waarschijnlijk een spier bij mijn middenrif verrekt o.i.d. want heb goed veel pijn al sinds gisteravond.. Dus ik ga heel stil liggen.. en af en toe een nieuwe lading zeiknatte vieze handdoeken in de wasmachine stoppen en that's it..
nadine_yvana
Geplaatst: 29-01-12 13:31
@RGBrink: Jeetje wat balen zeg, lijkt me vreselijk als je alles onder water hebt staan. @Sabine: Boke's staart ziet er goed uit! Dat spul doet echt wonderen, ik gebruik het ook voor mijn eigen haar.Is net als cowboy magic, maar dan veel goedkoper
nee op zich niet.. maar alle vloeren zijn van hout... de kans op schimmel of krom trekken is wel flink aanwezig is een tijdelijk huurhuis.. en daarbij niet mijn schuld.. maar toch..
Leuk Mira, dat je misschien een tweede pony erbij krijgt. Ik waarschijnlijk ook, een shetje! Even een updateje over Pumbaa: Hij heeft nu uitgevonden dat hij dingen in zijn mond kan stoppen en daarvoor beloond wordt Dus we gaan al aardig richting apporteren Hij boodt het zelf aan, was niet van plan om dat met hem te gaan oefenen op dit moment, maar hij lijkt het leuk te vinden en dat is al heel wat voor meneer, dat hij uberhaupt iets leuk vindt. Hij stopt van alles in zijn mondje, de zweep, de poetsborstel (met harde tandjes!), het halstertouw, voerbakje en laatst het handvat vd paraplu, terwijl hij doodsbenauwd is voor plu's, hij had er iets te hard in gebeten, dus was stuk geknapt Meneer helemaal in paniek natuurlijk, maar daarna gewoon weer verder eraan zitten met de tandjes. Haha, kleine draak van me. Heb besloten me helemaal te gaan richten op Parelli. Ik pik nu van alles wat mee wat NH betreft, maar ik denk dat parelli ons wel het beste kan helpen hierin. Met grondwerk is Pumbaa een engel, met rijden een duivel dus ik hoop heel erg dat ik over een paar jaar ook lekker ontspannen met hem kan rijden zonder iets. De ontspanning is er nu totaal niet, hij heeft een absolute hekel eraan. Ook al laat ik hem helemaal los dan is het nog erger, hij heeft duidelijk nog steun aan mijn hand nodig. Lichamelijk mankeert hij niets, daar is al naar gekeken. Mijn droom is ook gewoon dat hij er zelf ook lol in gaat krijgen in het rijden.
Mira283
Geplaatst: 29-01-12 20:22
Hier komt een NAS hengstje erbij waarschijnlijk Wat een slimme poown! Mira was als de dood voor de zweep maar moeke stond op den duur met de zweep in de mond te zwaaien en werd beloond ervoor. Nou toen had Mira het heel snel door alleen pakt ze alles met de mond (handschoenen laatst)
Woow jeetje Rochelle wat een pech! Is het inmiddels alweer een beetje opgelost? Zal komende tijd nog wel lekker 'nattig' blijven (ondanks dat je zo veel mogelijk water weg hebt proberen te halen).
Oh wat leuk over Pumba En fijn dat je je gaat richten op één stroming
@ Sabine, leuk topic! Ik ga Boke steedst leuker vinden @ Ileton, HEERLIJK gevoel is dat heah? En echt SUPER dat hij het zo lekker op pakt @ Rochelle, jeetje, dat is schrikken... Hoop dat het snel opgelost is en in orde is @ Mira, leuk joh! Ik hoop dit jaar of volgend jaar Silke te laten dekken... Maar moet nog even kijken hoe ik dat ga doen kwa kosten enzo @ Nadine, Leuk van pumba, altijd leuk als ze zelf dingen aan gaan bieden
Trainen ging vandaag lekker, Silke maakte een dubbele steigerpirouette, dus de piroutte kan nu ook op show uitgevoerd gaan worden, even aan de klassieke buiging gewerkt en geoefend op iets vasthouden tijdens het steigeren. Ging ehm... Half En Rowan loopt nu 5/6 passen vlotte spaanse pas, en HOOG dat hij zn voetjes optild!
Dank voor met meeleven ladies.. Ben net terug uit het ziekenhuis.. ik had ineens zo'n pijn in mijn middenrif... tijdje aangekeken maar ging echt niet meer.. Blijk een slokdarmverkramping te hebben.. arts weet niet hoe ik eraan kom.. maar nu flink aan de medicijnen en dat zou moeten helpen.. ik kan weer rechtop zitten.. dus komt vast goed Al met al een heel bewogen weekend.. zeg dit niet snel, maar blij als er een normale werkweek aanbreekt die ik goed ga doorkomen :S
@ RGBrink : zo, dat klinkt niet leuk allemaal, heftig weekendje
Hier was het vandaag ook de dag
Eerst met [***] aan de dubbele longe gewerkt in de piste, ging erg goed. Zeker omdat we niet in de roundpen waren die op maat gemaakt is, maakt het toch wat moeilijker Maar hij deed het echt goed, op het einde nog even over een laag sprongetje laten gaan, toen heeft hij nog gedemonstreerd dat hij er best wel vandoor kan als hij wil Liep ik daar achteraan (had 'm nog vast) Was weer een zicht Het leukste was denk ik nog dat er een klein meisje met een shetlander in de piste was, en toen ik daarna met [***] langskwam zag ik dat ze ons aan het nadoen was, dus aan een lange lijn en dan de shet over de hindernis laten springen ... Beestje ging er ook met haar vandoor [***] is een kruising Met [***] ben ik eerst op wandel geweest en toen in de piste nog wat aandachtsoefeningen gedaan, hij deed het wel goed! Denk dat ik nu weet hoe ik met hem moet trainen, dus we gaan alles proberen op te bouwen
Toen ik met [***] terug in de weide kwam stond daar ineens een man .. Op zich niks raars, want er komen vaker (zeker op zondag) wandelaars voorbij en die blijven wel eens staan kijken enzo. Maar die man stond daar dus en ik schrok inwendig maar deed alsof er niks was en zei "dag meneer". Meneer zei niks terug. En ja, om een lang verhaal kort te maken .. heb de hulptroepen moeten inschakelen, ik vertrouwde die man echt voor geen haar Die liep gewoon de hele tijd op en af met mij mee, was ik vooraan aan de weide dan liep hij daar naartoe, ging ik terug naar achter dan kwam hij ook naar achter (liep dus buitenom) en toen ineens liep hij achter de stallen door en ging aan mijn stal aan de draad 'gezellig' met mij staan praten En ik stond daar in de weide, met de mestvork in de hand en met [***] als waakhond langs mij .. Die week echt geen millimeter van mijn zijde! (normaal als er mensen aan de draad komen gaat hij eens kijken of er wat eten te halen valt ). Dus ja, ik was heel blij toen de andere mensen op stal aankwamen... Heeft het nog heel wat voeten in de aarde gehad om die man weg te krijgen, die wilde gewoon niet vertrekken! Bleef maar rondhangen enzo .. Toen kwam de pensioneigenaresse met de waakhond en toen is hij gaan lopen ... Bah, echt een naar figuur Kan niet wachten totdat ik van weiden kan verhuizen! Dan zit ik nog wel achterin, maar niet meer zo afgelegen, en na vandaag is dat wel heel aantrekkelijk ...
En VT, je weet wat je te doen staat dan hé Ben vandaag wat met hem in de piste aan de gang geweest, meestappen, halthouden, pasje(s) terug, over een balkje stappen etc. Hij deed erg goed z'n best Aan het touw was totaal geen probleem, maar daarna los deed hij ook gewoon mee En toen hij op een bepaald moment ergens stond te kijken en ik hem heel enthousiast riep (à la E_Nalanta in dat laatste bloopertopic) toen kwam het beest ook nog Dus misschien zit daar wel meer in dan in [***] Maar moet eerst nog heel veel rust erin krijgen
Dank jullie wel voor het medeleven.. het was echt mijn weekend niet Hopelijk wordt het volgend weekend mijn weekend wel.. want dan ga ik d'jazz verhuizen.. en aangezien wij beide geen held zijn met de trailer .. Ik zal zo even alles bijlezen en reageren.. Hele gave foto's Nikki.. ziet er super uit.. Ik soort van op mijn werk met de medicatie van de dokter.. hopen dat ik de dag goed doorkom