Ben benieuwd. Wel spannend.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het is in ieder geval een uitdaging 
" . Maar heb op voorhand dus al aangeven dat ik niet weet of het gaat lukken, maar dat ik het wel wil proberen. Dus ik zie vandaag wel wat ze zeggen 
[***] schreef:Maar de bedoeling nu is, indien mogelijk, haar op de trailer krijgen, gewoon dat ze leert dat ze niet altijd haar hoofd stoot en dat het wel veilig is. Misschien als ze er 1 keer weer op geweest is dat ze iets heef van "ey, dit is niet meer eng, ik kan dit best" en dan zijn we vertrokken natuurlijk. Of misschien ook niet, en dan hebben we onze bezigheid
Je kan dus wel raden wat ze de volgende keer deden? Deze pony wist gewoon niet wat er verwacht werd. Hij had niet eens een trailerprobleem. Maar volgens mij is dat de dag waarop er een gecreëerd is.
Dat is niet hoe ik werk. Piet Bakker, waar ik het lange teugelen van geleerd heb is ook een enorme voorstander van het paard op eigen benen laten lopen en druk eraf als het paard het gevraagde doet. 
Maar ik ga het vandaag nog eens overleggen, ligt er ook allemaal aan hoelang die hoge trailer kan blijven enzo, want dat lijkt me toch wel een vereiste om mee te beginnen ...
Ook hoofd laag aangeleerd met het halstertouw (ipv hand op de nek) en dat had hij meteen door. Daarna buiten de stal, wel nog in de weide maar dus niet meer in de stal. Target geen probleem, achterwaarts ook niet, achterwaarts draaien in eerste instantie ook niet, totdat hij naar een punt moest wat hij duidelijk niet leuk vond, toen was er veel aarzeling en proberen naar voor te gaan, maar ik heb hem daar geblockt (zo goed als dat ging, mijn tai chi wall is toch nog niet goed genoeg blijkbaar
) en verder heb ik gewoon gewacht en bij de minste poging uitgebreid beloond. Ik vind dat dan zo straf hé, dan aarzelt hij (merk je in alles), dan denkt hij toch achteruit, krijgt hij al een beloning en dan voordat ik het snoepje eruit heb staat hij ineens zo een pas achterwaarts, na de click dus
Maar uiteindelijk wel iets of wat een vierkant kunnen doen op dat stukje en dat vind ik al heel mooi gezien de aarzeling in het begin. Ook het hoofd laag gedaan en dat ging echt super, moest maar mijn linkerhand richting clip laten glijden en hij stond al met z'n hoofdje bijna op de grond
Volgende keer proberen om wat 'duration' in te bouwen, nu ook wel gedaan maar dan ging hij met z'n hoofd naar beneden aan mijn schoenen snuffelen en kijken of dat eetbaar was enzo, hij stond niet echt braaf stil, maar heb wel geclickerd als hij even beneden bleef en niet aan mijn schoenen zat
Volgende keer uitbreiden
. Maar je moet het wel eerst heel goed trainen op de plek waar het wel goed gaat dus dat kost wel even tijd. Er was ook een paard met laadproblemen daar vertel ik later over. 
Had voor het eerst geen schrik op hem in zo'n situaties, heerlijk
).

Ik heb gewoon in diezelfde tijd mijn hand laten uitschieten (hij beet aan mijn elleboog) en die raakte hem onderlangs *pok* Verder was ik totaal niet boos of dergelijke en [***] had ook iets van "ok, dat was dus geen goed idee" en ik heb gewoon verder gedaan en geen problemen meer gehad
Geeft wel aan dat hij terug z'n oorspronkelijke, echte zelf is aan het worden .. het rotzakje
)
)