[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:57

xChoco schreef:
Hebben jullie ook dat probleem als je wilt sparen maar je bent al je halstertouwen kwijt (zoals ik) en je gaat naar de winkel om een nieuwe te kopen dat en je met heel veel spullen thuis komt en je nog maar weinig spaargeld overhebt. Of ben ik nu de enige? :')

Ik ken het! Woon vlakbij de epplejack :+

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:59

Superkizzie4 schreef:
xChoco schreef:
Hebben jullie ook dat probleem als je wilt sparen maar je bent al je halstertouwen kwijt (zoals ik) en je gaat naar de winkel om een nieuwe te kopen dat en je met heel veel spullen thuis komt en je nog maar weinig spaargeld overhebt. Of ben ik nu de enige? :')

Ik ken het! Woon vlakbij de epplejack :+

De dichtsbijzijnde paardenwinkel is de boerenbond maar daar is erg weinig en dat is zo'n 15 min met de fiets. En een echte paardenwinkel is zo'n 15 a 20 min met de auto dus meestal koop ik dan heel veel omdat ik het anders zielig voor m'n vader vindt als hij steeds op en neer moet rijden. Eigenlijk is dat helemaal niet waar, ik koop meestal tot m'n budget op is :')

Robin_Rikkie

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:00

Haha, dat probleem ken ik niet :')
ga er niet vaak heen, mag niet veel kopen van mijn ouders, en heb niet zoveel nodig :')

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:02

Ik heb nooit genoeg! :)

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:03

Superkizzie4 schreef:
Ik heb nooit genoeg! :)

Me too :j

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:23

*verveelt zich en kijkt om zich heen, ziet rekenmachine liggen*
Ik heb net even uitgerekend dat ik 527 woordjes en zinnen voor frans moet leren. 8)7

Ileton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:28

VisibreTeam schreef:
Er is in nederland maar 1 goed boek over VD vind ik, die van Miriam Nieuwe Weme... Maar die gaat niet echt op spierbouw en verzameling etc in :) ik wil een boek gaan schrijven waar het wat technischer in elkaar zit, dus bijvoorbeeld spaanse pas over de rug en met achterhand aanleren, steigeren met goed rug en achterhand gebruik... En ik weet inmiddels heel wat tips en tricks die werken en die ook niet in dat ene boek staan :) En nog wat andere oefeningen beschrijven enzo :j

Maar eigenlijk vooral uit het oogpunt: spiergebruik, waar je op moet letten bij commando's eraan koppelen (zoals geen wijscommando's etc), wat de grote risico's zijn en hoe die te voorkomen :)

Het boek zal dan ook gaan heten: 'Vrijheidsdressuur, meer dan gewoon een 'kunstje' '

Klinkt heel gaaf!
Ik heb ook dat boek van Miriam Nieuwe Weme. Er staat veel informatie in, maar ik kan er inderdaad niet echt uit halen wanneer een oefening 'goed' is, en wanneer niet. Ook staat er niet echt in welke oefeningen goed zijn voor welke spieren, en welke juist slecht zijn als je paard bijvoorbeeld stijf is aan bepaalde spieren.

Weet iemand nog een goed boek met grondwerk oefeningen? En dan ook echt een boek dat er dieper op in gaat, dus niet dingen als achteruit leren lopen enzo, maar meer dingen als oefeningen om bepaalde spieren extra te trainen, een verzamelde draf/galop aan de hand, enz. Ik wil ook graag bijleren over lichaamstaal en wat voor invloed dat heeft op het paard. Suggesties?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:34

Dat ga ik dus ook beschrijven in mijn boek heb ik met mezelf afgesproken... maar zit er aan te denken om dat in een 2e boek te gaan doen _O-

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:52

Pssst Nikki ! Nog bedankt voor de site.. heb een touwhalster + 3 manendingetjes besteld :j

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:58

Super van dat boek Nikki, ik ga 'm ook zeker kopen als hij uit is. :j

Pff, net wat met Beauty gedaan na het rijden, de jambette aan de linkerkant gaat SUPER! Maar de rechterkant schraapt ze alleen maar, moet ik dat belonen ?

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:06

hahah Mannn wat zijn jullie verwend! :oo ik kocht mn eerste knol (van eigen gespaarde centen) toen ik 16 was, ging uit huis dat ik 17 was en heb altijd alles zelf betaald.. niks niet zakgeld.. dus ik had een huis, studie en paard vanaf die tijd.. altijd allemaal alleen gedaan ;) dus jullie mogen in je handjes knijpen zo te zien ;) :x

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:08

xChoco schreef:
*verveelt zich en kijkt om zich heen, ziet rekenmachine liggen*
Ik heb net even uitgerekend dat ik 527 woordjes en zinnen voor frans moet leren. 8)7

Pardon Madame... maarre.. das toch wiskunde? :+ -O- 8)7

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:09

RGBrink schreef:
hahah Mannn wat zijn jullie verwend! :oo ik kocht mn eerste knol (van eigen gespaarde centen) toen ik 16 was, ging uit huis dat ik 17 was en heb altijd alles zelf betaald.. niks niet zakgeld.. dus ik had een huis, studie en paard vanaf die tijd.. altijd allemaal alleen gedaan ;) dus jullie mogen in je handjes knijpen zo te zien ;) :x

_/-\o_

Kan niet zeggen dat ik het zwaar heb... Maar kan niet wachten tot ik over een paar maanden klaar ben met school en
flink kan gaan cashen :')

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:10

Nou ik heb het wel aardig pittig gehad.. maar je wordt er wel handig en snel volwassen van ;) plus dat ik het nu wel allemaal vrij goed voor elkaar heb.. ondanks dat ik verkeerde studie gekozen heb ;)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:11

Ik heb het voor iemand van mijn leeftijd té makkelijk eigenlijk :o
maar ik heb besloten om zoveel mogelijk NU juist in mn toekomst te gaan investeren wat betreft geld. Vind ik VEEL belangrijker dan bijvoorbeeld lekker stappen en leuke dingen kopen :) Af een toe een keer wat leuks doen mag van mezelf, maar ik moet straks natuurlijk mn boek gaan uitbrengen, mn website onderhouden, rijbewijs halen, auto kopen E-rijbewijs halen, trailertje kopen, silke bijhouden, mezelf promoten... Blijft allemaal niet zo heel veel van over :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:18

VisibreTeam schreef:
[naam], langzaamaan een commando aanzetten?
Het liggen moet eerst 100% bevestigd zijn voordat je daaruit de berggeit kunt aanleren :j

Misschien even vastpakken bij zn halster onder het kader van: 'let op, hallo, ik heb hier voer voor je je bent braaf'

Geef je al een commando langzaamaan voor het liggen? Van daaruit willen ze het nog wel eens sneller gaan doorhebben :j

Zat nog niet bij de berggeit hoor :+ Had het gewoon even over het principe, dus belonen terwijl ze met iets bezig zijn om specifiek datgene aan te leren. Dat lijkt bij die van mij dus niet door te dringen :Y) Maar kan misschien eens proberen om hem op dat moment aan het halster vast te pakken :j Dat heb ik nog niet gedaan denk ik. Ik heb nadat hij een keer ging liggen en bleef liggen (is dus 1 keer gebeurd :P ) het commando 'down' gegeven, dus 100 keer gezegd. Vlak daarna heb ik dat commando gegeven terwijl ik zelf naar beneden ging met mijn hand (heb ik terplaatse verzonnen) en toen ging hij weer zoeken om te gaan liggen/rollen. Dus toen was ik helemaal blij, want we konden verder *\o/* Maar daarna is het nooit meer gelukt :+ Als ik nu 'down' zeg en dat met mijn hand doe dan bekijkt hij mij alsof hij het ergens hoort donderen.. Dus je kan niet zeggen dat het erin zit :P Dus ik moet weer even opnieuw beginnen zeg maar, en hem echt kunnen stoppen als hij uit zichzelf gaat liggen/rollen. :)

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:45

stomme stomme touwhalsters!!! GGRRRR.. sorry hoor moet het ff kwijt.. suffe touwtjes.. Elke keer netjes dezelfde maten, dezelfde knopen en kom toch niet goed uit... Prut!

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:46

Zoo, ik moet nog verder bijlezen, maar sowieso dat ik je boek ga kopen Nikkie als het uit is! Ik mis inderdaad een hoop in de boeken die nu uit zijn.. Vooral over spieren ga ik erg interessant vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:48

Ik zit ook nog een pagina of 5 achter :+ Gaat Nikki een boek uitbrengen? :Y)

@ RGBrink : blijven ademen hé :P :))

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:04

hahaha dank je sabine.. Ja ben met nummer 5 bezig en heb dr denk ik 8 geknoopt.. oftewel al 3 weer uit de knoop omdat het einde zo verschilt..
normaal zou ik afknippen.. maar heb geen brander :P Dus wordt het niet netjes..

Edit: nou de laatste zit soort van elkaar.. ik ben dr wel klaar mee.. wacht in spanning op de foto's van de les met Nikki :j :):)

Enne: ik heet gewoon Rochelle hoor ;) heb een hele nette boktnaam vanwege (ooit) de verkoop van mn merrie :P

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:23

Wel een paar fotos hier posten he! :j

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:36

Jaha... :D ik probeer geduldig te wachten... :p

Edit: heb zwaar mn twijfels of het nog gaat lukken! ze komen hopelijk morgen! ik ga slapen.. morgen weer heel vroeg dag.. ;) Slaap lekker allen!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 09:04

Goedemorgen :D Ga zo weer naar Allegro, heb er zin in. Maar eerst nog een uur hard werken voor school. Dinsdag tentamen wiskunde, dat valt wel mee denk ik... Maar donderdag tentamen chemie. 600 pagina's. Zucht. Gelukkig hebi k alles wel samengevat :)

Zag ook wat over geld voorbij komen... Hier ligt het met fotograferen ook redelijk stil, komt vooral door het weer. Verder heb ik geen inkomsten helaas. Het is voor mij dus ook roeien met de riemen die ik heb. Studeren is echt heel duur... :(

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 09:36

Kben benieuwd naar de foto's :):)
Jeetje.. 600 pagina's... :wow: succes daar mee!

Ik ben nu alles aan het opsparen en zo min mogelijk uitgeven... Wil érg graag mn rijbewijs halen komend voorjaar :)

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:36