Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sanne83 schreef:Hoe passen jullie clickeren trouwens tijdens het rijden toe?
Bij het grondwerk heb ik het niet, maar tijdens het rijden heb ik het idee dat ik de "flow" steeds heel erg onderbreek. Terwijl juist die flow zo lekker is en, ik denk, ook belonend voor het paard. Ik click tijdens het rijden bij het aanleren of verbeteren van bepaalde oefeningen (travers was echt zo'n moeilijk punt waar de click heel erg bij geholpen om het te leren begrijpen) of bij echte kodakmomenten![]()
Het eerste doe ik vooral in stap en dan heb je niet zo'n verstoring en bij een kodakmoment gooi ik alles losBij freestyle is het ook niet zo'n probleem, maar met rijden met contact vind ik het moeilijk toe te passen.
crosmuller schreef:Gisteren met Myrtle nog even carpet of motivation gedaan tijdens het wandelen, eigenlijk berm of motivation dus. Het werkt echt! Ik moet alleen oppassen dat ik niet te vaak op dezelfde plek laat grazen. Er is een plek waar de berm wat breder is dus als ik daar langsloop vraag ik een oefening waarvan ik weet dat ze dat goed doet en dan mag ze daarna daar grazen. Nou dat had ik dus 2 keer daar gedaan tijdens verschillende wandelingen en nu liep ze daar wel al een beetje naar het gras te gluren. Dus de associatie locatie -> grazen is ook vrij snel gelegd.
Zo en nu verder spullen inpakken voor de clinic van AK.
eline10 schreef:Hoi!
Ik zoek al heel lang iets leuks om te doen met m'n shet.
Kunnen jullie mij uitleggen wat clickertraining precies is?
[***] schreef:Ik doe wel vaker rare dingen, dus dat kan ook nog wel![]()
Target is inderdaad iets wat je altijd bij hebt, maar probleem daarmee is (op dit moment toch, misschien betert dat zelf wel) dat hij buiten dan eventueel wel de target raakt, maar ondertussen nog steeds staat rond te draaien .. En dat is ook niet de bedoeling natuurlijk ... Dus daarmee dacht ik aan die mat
Hoofd laag is natuurlijk ook altijd een goede optie, maar om het eventueel in het begin wat makkelijker te maken voor hem .. Want ik kan me voorstellen dat hij meer moeite heef met z'n hoofd laag als er wat is, dan om z'n voeten ergens op te zetten ... En dat hoofd laag zal ook allemaal wel lukken (en misschien lukt het ook wel gewoon, maar ik probeer al verder te denken voor het geval het niet lukt) maar voor het gewoon ergens stilstaan lijkt die matoefening mij ook wel wat..
[***] schreef:Hmmja, daar was ik al bang voor ... Nuja, ben zelf niet zo voor de quick-fix-dingen hoor, maar ik had eigenlijk ook niet de intentie om dagen, weken, maanden met haar te trainen, <knip>
Citaat:Zal vast niet in 1 dag lukken hoor, zou geweldig zijn moest het wel lukken maar daar hoop ik niet op.