Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
biscaya schreef:Tot nu toe voor mij geen openbaring deze curcus..idd zeer veel overeenkomsten in de oefeningen met Parelli. .Die heb ik al doorlopen jaren geleden en pas ik nog steeds toe..
Ik hoop dat de laatste module iets nieuws gaat geven anders wat mij betreft 200 euries zo de kliko in..balen!!
maar om hem te leren in elke situatie alert op jouw hulpen te zijn. Dus de desensitisatie ('ongevoelig maken') is puur ten opzichte van de enge dingen, want tegelijkertijd gaat de training juist om sensitisatie ('gevoeliger maken') ten opzichte van de hulpen van de trainer.
Ik was sterk aan het overwegen om de Tristan Tucker methode eens te proberen met mijn ontzettend hete en sensibele menpony, maar voor die belachelijk hoge prijs wil je dan natuurlijk wel echt iets wat beter werkt dan andere methodes...
). Parelli is voor mij zelfs juist bijna andersom: de dingen die je hem/zijn team ziet doet vind ik vaak absoluut geen voorbeeld, maar de methode is wel voorbeeldig opgebouwd. Dat is volgens mij ook de belangrijkste reden van zijn succes geweest; niet wat hij doet, maar dat hij het in alle finesses over kan brengen aan iemand die 200 kilometer verderop een dvd kijkt. misz_blont schreef:Had graag een proef filmpje ofzo gezien waar je een klein stukje kon zien wat je kunt verwachten en dat je kon kijken of het bij jou en je paard pastte..
Nu vind ik het heel moeilijk beoordelen of het de moeite waard zal zijn...misz_blont schreef:@biscaya mag ik vragen waarom je baalt van deze methode?
@ Eline91
Dat heb ik ook, maar hoe breng je dat over op een heel gevoelig paard wat alles overneemt enz. Tenzij van andere mening is. Deze spiegelt zo erg dat het soms ... is.
Is er geen voorbeeld filmpje (in nl of ondertiteld) waar je kunt zien of het geschikt is?
misz_blont schreef:@biscaya mag ik vragen waarom je baalt van deze methode?
@ Eline91
Dat heb ik ook, maar hoe breng je dat over op een heel gevoelig paard wat alles overneemt enz. Tenzij van andere mening is. Deze spiegelt zo erg dat het soms ... is.
Is er geen voorbeeld filmpje (in nl of ondertiteld) waar je kunt zien of het geschikt is?