Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ikke schreef:LadyKantje schreef:Persoonlijk vind ik het sowieso niet slim als iemand met een paard de weg op gaat (onder het zadel/ voor de wagen) en geen bit in doet..
Kom langs, mag jij met bit het bos in met ons Spook. Sluit wel eerst een goede levensverzekering af voor je nabestaanden..........
Veulen84 schreef:jopline schreef:Mijn ijslander die van natuurmonumenten kwam, kon loslopen op een veld in het groen, dus niet in het verkeer. Naast mij liepen shetlanders altijd los, maar omdat ze zo hoefbevangen waren de hele tijd, konden ze niet ver lopen, het was meer strompelen. In 1975 kwam ik een man met een Friese hengst tegen, die liep ook los op strand, maar de losse paarden die ik tegenkom hebben altijd hun ruiter verloren of breken uit omdat ze geen eten of drinken hebben. Afgelopen decennia zijn er steeds minder paarden door de crisis, men heeft geen tijd en geld meer. Mijn roedel loopt ook zoveel mogelijk los in bos, park etc, niet op de weg. 1 speciaal getrainde hond kan wel los, want hij drijft ook de kudde door het verkeer. Krijg altijd veel complimenten, een enkeling die mij uitscheldt. Dieren zijn meestal niet het gevaar, maar wel de mens die in een auto zit of anderzins vol agressie zit.
Dus jij laat in deze tijd je paard loslopen in het park? Daar waar andere mensen ook gewoon komen...
jopline schreef:In Noorwegen tocht gemaakt met fjorden in de bergen, kom je niemand tegen, water kan je drinken daar en paarden kunnen los. Je fluit en ze komen naar je toe. Ze lopen vrij, worden niet opgehokt en krijgen ook geen krachtvoer, eten het gras wat er is. Alleen bergbeslag krijgen ze en klimmen zo de berg op en af.
jopline schreef:In Noorwegen tocht gemaakt met fjorden in de bergen, kom je niemand tegen, water kan je drinken daar en paarden kunnen los. Je fluit en ze komen naar je toe. Ze lopen vrij, worden niet opgehokt en krijgen ook geen krachtvoer, eten het gras wat er is. Alleen bergbeslag krijgen ze en klimmen zo de berg op en af.
Miepie77 schreef:Zie het hier ook en vind het er altijd zeer relaxt en vol vertrouwen uitzien, zie dat 10 keer liever als iemand die zn paard volledig insnoerd met slof en bodyprotector en dan nog bokkend voorbij komt, mensen die met neckrope rijden hebben thuis al zo'n vertrouwen opgebouwd, zie daar geen gekkigheid in en ja los, mn overbuurvrouw doet dit ook langs de weg heeft ze 2 shetjes aan de leadrope naast haar paard en zodra ze op de dijk is gaan ze los en ziet ze een ander paard dan roept ze ze en klikt ze weer even vast, mensen moeten niet zo moeilijk doen.
Amandavd schreef:Miepie77 schreef:Zie het hier ook en vind het er altijd zeer relaxt en vol vertrouwen uitzien, zie dat 10 keer liever als iemand die zn paard volledig insnoerd met slof en bodyprotector en dan nog bokkend voorbij komt, mensen die met neckrope rijden hebben thuis al zo'n vertrouwen opgebouwd, zie daar geen gekkigheid in en ja los, mn overbuurvrouw doet dit ook langs de weg heeft ze 2 shetjes aan de leadrope naast haar paard en zodra ze op de dijk is gaan ze los en ziet ze een ander paard dan roept ze ze en klikt ze weer even vast, mensen moeten niet zo moeilijk doen.
Mensen moeten niet zo asociaal doen en ook aan andere denken. Als dat paard een ongeluk veroorzaakt moeten mensen dan ook niet zo moeilijk doen?
Miepie77 schreef:Amandavd schreef:
Mensen moeten niet zo asociaal doen en ook aan andere denken. Als dat paard een ongeluk veroorzaakt moeten mensen dan ook niet zo moeilijk doen?
Als een paard buiten echt schrikt, heb je met bit ook weinig te vertellen, dan gaat 700 kg lopen en t is lekker makkelijk om deze mensen dan asociaal te noemen, mensen die op deze manier rijden hebben hun paard vaak meer onder controle dan ienand die ingsnoerd op pad gaat, leven en laten leven.
Miepie77 schreef:Lezen kan je ook niet want geef aan dat mn overbuurvrouw dit doet en alleen op de dijk, daar kunnen ze nl niet af, wat kan jij veroordelen zeg, zeker jaloers omdat jij dit niet kan met de jouwe, koel een beetje af wil je pffff
M_nouska schreef:Vorige week liep ik samen met mijn kleine nichtje door het bos, werd ze bijna omvergelopen door een loslopend paard. Ze viel, had een gekneusde vinger. Paard galoppeerde in wilde paniek weg, eigenaresse nooit meer gezien. Nu is mijn nichtje dus helemaal bang voor paarden. Helaas want ze was eerst helemaal gek van paarden, maar nu krijgt ze al tranen in haar ogen en begint ze helemaal te bibberen over haar lijf.
M_nouska schreef:Vorige week liep ik samen met mijn kleine nichtje door het bos, werd ze bijna omvergelopen door een loslopend paard. Ze viel, had een gekneusde vinger. Paard galoppeerde in wilde paniek weg, eigenaresse nooit meer gezien. Nu is mijn nichtje dus helemaal bang voor paarden. Helaas want ze was eerst helemaal gek van paarden, maar nu krijgt ze al tranen in haar ogen en begint ze helemaal te bibberen over haar lijf.
ikke schreef:M_nouska schreef:Vorige week liep ik samen met mijn kleine nichtje door het bos, werd ze bijna omvergelopen door een loslopend paard. Ze viel, had een gekneusde vinger. Paard galoppeerde in wilde paniek weg, eigenaresse nooit meer gezien. Nu is mijn nichtje dus helemaal bang voor paarden. Helaas want ze was eerst helemaal gek van paarden, maar nu krijgt ze al tranen in haar ogen en begint ze helemaal te bibberen over haar lijf.
En waarom liep dat paard los? Een paard dat gezellig door het bos struint, loopt geen mensen omver. daar is dus meer aan de hand geweest, dus om nu maar te suggereren dat dat paard bewust los rondliep is wel erg kort door de bocht.........
ikke schreef:M_nouska schreef:Vorige week liep ik samen met mijn kleine nichtje door het bos, werd ze bijna omvergelopen door een loslopend paard. Ze viel, had een gekneusde vinger. Paard galoppeerde in wilde paniek weg, eigenaresse nooit meer gezien. Nu is mijn nichtje dus helemaal bang voor paarden. Helaas want ze was eerst helemaal gek van paarden, maar nu krijgt ze al tranen in haar ogen en begint ze helemaal te bibberen over haar lijf.
En waarom liep dat paard los? Een paard dat gezellig door het bos struint, loopt geen mensen omver. daar is dus meer aan de hand geweest, dus om nu maar te suggereren dat dat paard bewust los rondliep is wel erg kort door de bocht.........