Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MaricoGraphy schreef:Ik ben nog steeds onzeker. Hoe overtuig ik mijn vriend om het paard toch te kopen?
Mijn vriend is een autofanaat, ik nu eenmaal een paardenvriendin.
Ik wil en zal voor alle kosten zelf opdraaien,
maar voer, verzorgspullen, zadel, hoofdstel (bitloos) etc wil ik allemaal zelf aankopen.
Aangezien ik ook geen stalling moet betalen is dat al een grote kost die wegvalt (pak zo'n 400 euro dat wegvalt/mnd)
Daarnaast de hoefsmid om de x aantal weken, ligt eraan of het paard ijzers heeft en hoe de hoefkwaliteit is.
MaricoGraphy schreef:SOMMIGEN HIER SNAPPEN WERKELIJK NIETS VAN MIJN VERHAAL.
NEE IK HEB GEEN BEPERKING. Als dat zo was dan leefde ik niet meer want ik zou totaal niet gelukkig zijn moest ik een beperking hebben.
Ten tweede weet ik dat een 2-jarig paard nog niet bereden mag en kan worden, en vind het zielig dat het bij renpaarden en sportpaarden vaak wel gedaan wordt als ze 2en half zijn.
De reden dat ik een jong paard wil is zodat ik eerst grondwerk kan doen en op die manier een band kan smeden met het paard.
En van een ouder paard dat wel al beleerd is kan je ook niet weten of die correct bereden is geweest als die gewoon van een particulier komt en niet van een erkende fokker ofzo.
Ik weet niet of jullie de positieve dingen gewoon NIET WILLEN lezen?
Ik heb namelijk gezegd dat mijn vriendin me met plezier wil helpen om het paard op te leren. Zij heeft haar eigen paard ook succesvol beleerd van veulen af aan.
NEE IK HEB GEEN BEPERKING. Als dat zo was dan leefde ik niet meer want ik zou totaal niet gelukkig zijn moest ik een beperking hebben.
Ten tweede weet ik dat een 2-jarig paard nog niet bereden mag en kan worden, en vind het zielig dat het bij renpaarden en sportpaarden vaak wel gedaan wordt als ze 2en half zijn.
De reden dat ik een jong paard wil is zodat ik eerst grondwerk kan doen en op die manier een band kan smeden met het paard.
En van een ouder paard dat wel al beleerd is kan je ook niet weten of die correct bereden is geweest als die gewoon van een particulier komt en niet van een erkende fokker ofzo.
Ik weet niet of jullie de positieve dingen gewoon NIET WILLEN lezen?
Ik heb namelijk gezegd dat mijn vriendin me met plezier wil helpen om het paard op te leren. Zij heeft haar eigen paard ook succesvol beleerd van veulen af aan.
En dan nog iedereen die met een bit en hoefijzers (tenzij op aanraden van DA) rijdt is eigenlijk een paardenbeul.
ALs ik het 2-jarig paard koop, zal ik hem bitloos rijden.
De eigenaar van dat veulen rijdt al haar paarden bitloos.