Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
balin schreef:@ TS:
LET OP: als jij de foto's gaat verspreiden via PB, vrees ik dat dat valt onder privacy schending.
Je mag officieel niet zomaar zonder toestemming foto's maken van het eigendom van een ander (het zou me niets verbazen als een paard daar ook onder valt). En je mag dit al helemaal niet zomaar verspreiden (ook niet via mail/PB).
Ik weet het fijne er niet van, maar ik weet dat dingen eerder illegaal zijn dan je zou denken.
Zoek ff uit hoe en wat voordat je dingen verstuurd...
Het zou doodzonde zijn als de DB wél een zaak wil starten, maar dat vervolgens niet kán omdat jij de foto's verspreid hebt!!
Want ik denk wel dat de foto's heel nuttig kunnen zijn als bewijs!
Hou je ons op de hoogte met hoe het loopt?
JJane schreef:maudbruinsma schreef:Dit is zeker geen ongewone methode om de spieren van je paard te trainen, dit is enkel een vorm van "bijzetten" het aanspannen van de spieren van je paard. Maar dit zou eigenlijk áltijd onder toezicht moeten worden gedaan. Ik pas dit ook dagelijks toe, maar nooit langer dan drie kwartier, en ALTIJD onder toezicht, dit is een geweldige methode, ook om paarden door te rijden na het inrijden, ze maken dan kennis met hun eigen spieren, en het "nageven" doorgereden paarden, kunnen deze methode langer hebben. maar als jou paard zogezegt "loslaat" (zn hals ontspant) Moet hij hier abslouut geen last van hebben, en deze methode maakt ze lichter in jou hand, en sensibeler aan jou been. Van achter naar voor.
![]()
Dagelijks drie kwartier? Dan ben je in mijn ogen geen haar beter.
ImaniBieber schreef:Het is gewoon een oefening om de spieren te oefenen
Alexandra_ schreef:Ik denk dat bijzet; tiedeman; elastiek écht niet nodig is. en mijn paard is er het bewijs van.
Mijn Kyra, reed ik alleen met een (losse) martingaal, zodat ze niet met r neus in de lucht kon gaan rennen.
Na véél oefenen, véél buigingen loopt ze nu in elke 'stand' rond, (zolang ik dit vraag - anders neus in de lucht) we begonnen 2 maanden geleden als 'renpaard' en 'super onzekere' ruiter, maar zonder welke bijzet teugel ooit, zijn we nu waar we horen te zijn, ze doet wat ik vraag, is soms nog wel 'stout' (oftewel; bang en dan bokken en rennen) maar als ik me handen laag houd en ophouding geef, staat ze stil.. Had ik geen tiedeman oid voor nodig!
Vind het complete onzin die bijzet teugels.. lekker te paard in de krul dwingen!
IvankBacardi schreef:Fair schreef:Ik gebruik met longeren alleen een longeertouw, en ze loopt gewoon nagefelijk, pure ontspanning.
Veel beter dan al die bijzetdingen
dan loopt ze gewoon met der hoofd naar beneden..
Geryon schreef:Ben ik het niet mee eens Fair. Maar dat ligt ontzettend aan het doel van het longeren. Hoe jouw paard loopt is misschien wel ontspannen, maar zeer waarschijnlijk helemaal uit elkaar.
Dat is bij een bijzet minder omdat het paard dan wel 'bij elkaar gehouden' wordt en in een 'kader' loopt waardoor het snelheid omzet in activiteit vanuit achter. Zonder dat, gaat ze waarschijnlijk alleen stuwend vooruit.
Longeer je puur voor de ontspanning, zoals jij, en niet voor de spierkracht (ook dat helpt mee in het krijgen van een Happy Athlete) dan zijn bijzets niet nodig inderdaad.
Geryon schreef:Ben ik het niet mee eens Fair. Maar dat ligt ontzettend aan het doel van het longeren. Hoe jouw paard loopt is misschien wel ontspannen, maar zeer waarschijnlijk helemaal uit elkaar.
Geryon schreef:Dat is bij een bijzet minder omdat het paard dan wel 'bij elkaar gehouden' wordt en in een 'kader' loopt waardoor het snelheid omzet in activiteit vanuit achter. Zonder dat, gaat ze waarschijnlijk alleen stuwend vooruit.