Ideen waar ik toch dat boek vandaan haal..?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:28

_Nelleke_ schreef:
Ik kreeg vandaag dit bericht van een uitgeverij die het boek graag wil uitgeven:

Citaat:
De drukbestanden blijken helaas ook niet meer bij Cadmos te zijn, maar onze speurtocht is nog niet afgelopen. We zullen er zeker alles aan doen om er voor te zorgen dat er een nieuwe druk van het boek verschijnt.
Er is zeker vraag naar het boek, dus de motivatie is er zeker. Mail nog rustig als het naar je smaak te lang duurt, of houd anders onze site in de gaten.

Ze zijn er dus toch hard mee bezig! *\o/*

Mail ze maar terug dat ze mijn boek mogen gebruiken voor een herdruk :+. Overtypen en drukken, bam.

_Nelleke_

Re: Ideen waar ik toch dat boek vandaan haal..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:30

Ik denk dat het zo simpel niet werkt, anders zou ieder willekeurig bedrijf elk boek kunnen overtypen en drukken en goedkoper uitbrengen dan de tegenpartij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:35

Dat kan sowieso niet, er ligt namelijk copyright op, dus niet ieder bedrijf kan zomaar boeken herdrukken. Als het bedrijf dat het copyright van het boek heeft, hetzelfde boek weer gebruikt om te herdrukken, is dat geen probleem, lijkt me.

Maar goed, ik ben niet genoeg thuis in de wereld van het copyright om daar echt iets zinnigs over te zeggen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:39

Nee ik ook niet, maar ik denk dat als het zo simpel had gelegen, dat ze dat al hadden gedaan :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:49

Of ze denken er gewoon niet aan :(.

Hebben ze de vertaalster al aangeschreven trouwens? Lijkt mij dat zij ook gewoon een bestand houdt van het vertaalde? Of zeg ik nu hele rare dingen :+?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 00:01

Ik denk dat als ik vertaler zou zijn niet tot 15jr terug al mijn vertaalde bestanden zou bewaren.

Misschien is dit zelfs wel verboden ivm copyright of iets dergelijks. :+

Ik ga het eens vragen aan de (toekomstige) uitgeverij.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 00:12

Ik heb dat boek al jaren liggen en ben nog nooit verder geraakt dan pagina 20 ofzo :')
Al jaren neem ik me voor om er eens aan te beginnen. Ik doe hem niet weg, ik ga hem echt nog lezen.
Ik zou m best willen laten kopiëren, maar dan heb ik schrik dat ie niet meer terug komt :+

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:30

Dit topic is al tijdje geleden, maar ik kreeg vandaag deze email van media boekservice:

Medio maart verschijnt eindelijk een herdruk van het boek "Gymnasium des Pferdes" (Nederlandse editie)

Na jaren uitverkocht te zijn geweest is er besloten toch een beperkte herdruk van dit schitterende "standaardwerk" te gaan uitbrengen!!
Bestel het boek nu alvast, zodat u deze direct na verschijning zal ontvangen.
- Gymnasium des Pferdes (Nederlandse editie) - Gustav Steinbrecht - € 39,95

Hebben jullie het dan toch voor elkaar gekregen? ;)