[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:45

_O-

waarom zit je er nooit op? :?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:45

die smiley is stom, ik bedoel het niet geschokt maar uit intresse :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:48

Omdat ik een hele wilde poon heb, hij moet eerst nog getemd worden ~~}>

:+

Neen, het is begonnen door angst :j Het is geen makkelijke en ben er wel eens naast belandt (en als dat niet ging dan gingen we gewoon samen tegen de grond :+ ) dus dan gaat je zin vanzelf wel over. Heb ondertussen geen bang meer van hem, maar heb ook de behoefte niet meer omdat we ondertussen (uit noodzaak, je moet iets met je pony hé) zoveel ander leuks hebben ontdekt. En hij heeft ook altijd last van singelwonden en ik vind hem een stuk vrolijker nu ik er een tijd niet meer heb opgezeten ;) Maar wie weet kruip ik er ooit nog wel eens op, ik sluit niks uit, maar ik heb ook geen haast (heb zelf ook wat lichamelijke problemen enzo en het is toch leuk als je snel kan reageren op z'n stemmingen :P ) ;)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:50

Ik meld me! :)

Mijn naam is Robin Legdeur, en heb 2 pony's, een haflinger en een shetlander. Mijn haflinger heet Sita, en mijn shetlander heet Xara. Met beide pony's doe ik vrijheidsdressuur, en ben nu ook nieuwere takken aan het verkennen met het natuurlijk omgaan met paarden (momenteel de trainingspiramide van Emiel Voest). Met Xara doe ik nu ongeveer 2 jaar aan VD, en met Sita krap een half jaartje. Verder rijd ik bitloos, en zijn we bezig met Xara inrijden voor kleine kinderen. Zelf denk ik dat dat er nooit van zal komen, aangezien we hier niet echt actief in zijn :').

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:57

Leuk! Welkom!
Ik vind je shet een erg leuk dier! Alleen lijkt die zo groot? Of is dat door het steigeren? :+

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:58

Hee Robin. Welkom :wave:

Nikki, Vienna kan hoog springen :~
Sabine, parcour wil ook nog wel
Nikki en Sabine, ik kan ook zo goed shoppen :+ uuuh dus niet
Renate, Goedzo :D

Verotje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:02

Verona (mijn paardje), kan bijna de Spaanse pas ze kan nog maar 2pasjes verder stappen... Ik oefen er elke dag verder op! Verder kan ze ook buigen, ik doe het wel nog met een worteltje.. Het probleem is, ze hapt er altijd naar, ik krijg het haar niet afgeleerd dus ben ik er niet voor, iemand tips? Heeft iemand ook een idee voor welk nieuw trukje ik haar zou leren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:09

Wat je eerst zou moeten doen, en wat ook tevens een nieuw trucje is .. voedsel weigeren ..
Ik ga nu mijn bed in dus geen tijd om het helemaal uit te leggen, maar op diverse websites (en ook hier op bokt) staat heel duidelijke uitleg. Krijg je een beleefd paard van die leert wachten op een beloning, pas dan kan je in mijn ogen verder ;)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:12

Klopt, Xara is heel groot voor een shet. We denken allemaal dat het geen 100% shetlander is, omdat ze niet helemaal de bouw heeft. We denken dat het meer een kruising is met een ijslander, vanwege haar punky-manen, en omdat ze wat hoger op de benen staat. Ze is ook nog redelijk slank, dusja, wieweet! Op haar paspoort staat ook dat het ras onbekend is, ouders onbekend, alleen haar kleur, naam en fokker staan er op. Binnenkort maar kijken of we contact kunnen opnemen met de fokker! :) Haar stokmaat is ongeveer grofweg opgemeten 1.19

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:41

Zou inderdaad wel IJsco in kunnen zitten :j.
Zie erg geen hele Shet in, maar ze is heel mooi!

Nog Welkom!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:00

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 17:38

Gaaf topic Nikki! :)

Vandaag foto gemaakt dat ik naast Xara, mijn zogenaamde shet sta, dan kan je de stokmaat goed zien. Zal m posten zodra mn broertje weg is van de andere computer! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:33

Oh, ras onbekend, dat verklaart het wel :j :+
IJslander zou best kunnen hoor, kruising shet x ijs lijkt zo gek nog niet, lijkt zelfs leuk :Y) :))

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:27

Gister eventjes lange lijnen gedaan, maniertje ontdekt waardoor hij rechtsom travers wel lekker doet :D Rechts vind hij zoooooo lastig, moet die schouder blijven begrenzen (niet op het binnen voorbeen laten vallen) en toch dat linker achterbeen eronder houden. Begrensde eerst altijd met de zweep, dat doe ik nu minder, nu pak ik de teugels meer mee. Linksom werkt de zweep weer fijner (de teugel lijkt hierin teveel en dan word het verwarrend voor hem lijkt). Ik geef met de zweep geen tikjes, leg hem dan tegen zijn kont/been aan.

Typo's :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:32

Echt een dominantie probleemje bij de beesten hierzo...
Er is een nieuwe Shet, Femke, die waarschijnlijk al eerder bij de hengst heeft gestaan. De hengst beschermt haar dus. Shiela voegt zich ook wel eens bij zijn kudde toe. Zorro is echt dominant bezig tegen de hengst en Femke, zoals altijd. En Donna de ezel beschermt haar ezelbeeb goed, waardoor ze dus bijna flipt als ze bij de hengst in de buurt komt...

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:39

Super ZJ :D

*maakt nieuwe website*

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:56

Weer nieuwe mensen, welkom! :)
Leuke foto's gezien, helemaal super!

Inmiddels beoordelingen binnen van de agility, met Rach 1e keer meedoen 4e plaats in Starters level :) Eerste hindernis helaas foutief uitgevoerd wegens verkeerd gelezen, had slecht 1 punt verschil met de 1e plaatsen (3 ex-aequo) dus daarom 4e plaats. Wel gelijk 3 leaguepoints :D Niet verkeerd voor de eerste keer dus.

Jaydee was met Bo ex-aequo 1e geëindigd! :D 12 leaguepoints dus ook over naar Firstlevel (waar ik ook al in zit met Indy)

Mijn inzendingen met Indy waren iets minder, maar wel even vermelden waard: Firstlevel 4e (+3 leaguepoints), freestyle/liberty 10e. Niet echt hoog dus deze keer. Comments: She looks in season and very grumpy, you worked well with her in this mood! :))

Ik moest haar zelfs 1x in het filmpje flink op de plek zetten, ze was zo stuiterig die dag. Wel heel enthousiast, maar ze vind op haar manier altijd dat ze zelf wel varianten op oefeningen kan verzinnen. En het ziet er heel briljant uit, maar is niet de bedoeling ;)

Vandaag nog even wat grondwerk/agility gedaan met Rach, wat freestyle/liberty geoefend. Vond ze het eng in de hoek ging het mutsje elke keer weer terug naar het hek draven, kijken waar de anderen waren. Maar als ik haar dan weer uitnodigde kwam ze weer naar me toegerend haha! Wel braaf verder dus. Oefening baart kunst zeggen we maar.

Verder druk bezig met voorbereidingen voor verschillende evenementen, voor zowel demo's als onze stand waar we mee staan. Genoeg te doen dus! :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:05

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:08

Gave site

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:11

Nikki, gave site idd. maar bij vrijdheidsdressuur staat er nog, typ hier een knopnaam.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:13

huh?
*gaat kijken*

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:13

Ja, had ik ook al gezien

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:14

zo, nu niet meer :))

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:27

Leuke site Nikki! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:18

ZJ : klinkt goed! Leuk hé, als je zo kleine dingetjes ontdekt :D

EG : klinkt leuk :+

Joyce : mooie uitslagen!

VT : leuke website! ;)

Hier weer niet veel actie (buiten ik die constant aan het werk ben :P ). Wilde nu, na het werk, naar poon gaan, wat spelen (had al vanalles in mijn hoofd), maar het zeikt hier al de hele dag en dat is nu nog steeds zo .. Dus om nu in de zeikregen naar pony te gaan, om daar in een zeiknatte piste met een zeiknatte pony te werken, heb ik toch niet zo'n zin in }:0 Dus dan maar morgen :Y) Moet ik hem eerst nog een keer wassen en daarna moet hij toch drogen, dus dan gaan we wat spelen :Y)