@Bojangles, wat een levenslustig stel zijn jullie, en dan als je die achtergrond van je Bo weet, wat fijn dat ze zo goed is hersteld en zo vrolijk rondspringt, een lust voor het oog zeg!
@ Hippologic: ik gebruik wortelstukjes en vandaag appelpartjes om t een beetje af te wisselen. Als Jackpot (das van Ben Hart, om de oefening af te ronden als ze t heeeel netjes heeft gedaan krijgt ze een bakje van lekkers) heb ik Parvo Vital Voedingssupplement, op een of andere manier vindt ze dat heel lekker (ruikt heel raar...!? gek paard) en ze moet toch elke dag een handje, dus dat komt mooi uit).
Ik heb alle 26 paardenkarakters van Hempfling bekeken en wat ik al dacht toen ik het voor het eerst voorbij zag komen: Noa is een echt Dove. Mijn duifje! Ik heb nog eens in haar paardenpaspoort gekeken en ik ben al de 5e eigenaar van de lieve schat, ze is toen ze 3 was bij jonge meid terechtgekomen, na 2 jaar bij weer jonge meid, die heeft haar 1 jaar gehad en de vorige eigenaresse van 16 jr heeft haar ook maar 1 jaar gehad. Niet echt een stabiele basis voor de arme schat. Als ik dan haar karakteromschrijving lees, dan begrijp ik veel van haar, en ook dat dat verhuizen (en trailerladen) niet echt goed voor haar is geweest. Ik zag laatst een foto toen ze de tweede dag bij mij was: diepe stresskuilen boven de ogen. Gelukkig is dat nu weg!
Hippo, staat in het boek van Hempfling een uitgebreide beschrijving van de Dove en ook specifieke aandachtspunten? Ik ben wel benieuwd naar het boek, is het de moeite waard van het aanschaffen? Of is het een mooi 'plaatjesboek'?
@Zilfstar: je schrijft dat Jippe een Friend is, maar ik kwam ook de "Minister" tegen, en vooral dat wat je beschrijft dat ie zo goed met je kinderen is, deed me denken of Jippe toch niet meer een Minister is. Volgens mij staat ie in filmpje 5. Ben benieuwd wat je ervan denkt!?
En dan nu even het verslag van de dag:
Ik wilde vanochtend gaan beginnen met de verschillende getime-de beloningen, en met een nieuw target (niet meer de hand), nl, een prachtige kinderschep met houten stok en geel uiteinde. Noa keer er niet eens erg van op! Na een paar keer targetten werd ik ruw onderbroken door 3 dames-stalgenoten-met-haar-op-de-tanden die wel effe wilden longeren in de bak en "hoe dat dan nu moest en wat doen we nou!?!?" Grrr

Ik ben maar gaan rechtrichten, en dat deed Noa ook erg netjes. De rest van de appelbeloning heb ik in haar voederbak gegooid, verrassing voor vanavond en haar Jackpot kreeg ze na een paar keurige rondjes inbuigen op de volte.
Ach ja, moge de dooi maar snel invallen, dan gaan de dames-stalgenoten weer lekker rijden in het bos en dan heb ik het rijk weer voor mezelf alleen....