voltige?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Re: voltige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:08

Van de Wittegheit zijn er heel wat solo's en team naar Krumke ;) (meeste doen team en solo)

Pakken hebben wij laten maken, maar geen idee waar. In ieder geval zelf ontworpen en daarna laten maken. Onze kurpakken waren iets van 100 euro per stuk.

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 15:13

succces voor de wittegheit mensen dan :D
en ik denk dat groenendaal er ook heen ging dus voor hun ook, en 't prinsepaard ging ook dus hun ook succes. :D

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 15:14

en de molen denk ik ook dus hun ook succes. :o

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:16

Voltige96 schreef:

Misschien moet je even op de startlijst kijken en dan zie je dat meedoen:

* Claire de Ridder
* Esther Sneekes
* Cindy Sneekes
* Stefanie van Zuilen
* Carola Sneekes
* Koen Akkermann

* Yentl Mafait
* Nicky Bosmann
* Lianne de Groot
* Inke Ploegmakers
* Jinte van der Heijden
* Marloes van der Akker
* Sill Roelofs
* Sandra Heering
* Laila Boelsma
* Diede Pierik
* Dustin Wilschut
* Twan Bosman

* Team Groenendaal
* Team Wittegheit

* Team Prinsepaard
* De Nieuwe Heuvel

C. Sneekes/ E. Sneekes

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:21

Allemaal succes :D

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:22

hmm dan toch maar even kijken..
ja caston is ook lang niet wijs.. we hadden gister les en vroeg waar hij was, hij zat om 7 uur in groningen en stapte daar in de trein verder.. lijkt me ook ontzettend lang haha

Ik heb mijn voltige broeken laten maken bij carola maar ging even wat fout met verzenden dus moet nu even wachten :P heb ook meteen nog maar 2 broekjes erbij besteld voor mijn nichtje als cadeau :D

ook namens mij: allemaal succes.!!

Sleipnir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:48

Ik heb net een caprimodel voltigebroek besteld bij Ute Bächer, van zo 'n lange broek word je in de zomer niet blij.
Veel verenigingen laten hun pakken gewoon ergens bij een atelier maken.
Tip: Op voltigierforum.de worden nog wel eens tweedehands pakjes aangeboden voor een compleet team. Dat is niet zo belachelijk duur. En anders zijn de modellen van voorgaande jaren te bestellen bij Ute. Dat scheelt ook vaak iets in de prijs en ze hebben een uitstekende service. :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:50

Sleipnir schreef:
Ik heb net een caprimodel voltigebroek besteld bij Ute Bächer, van zo 'n lange broek word je in de zomer niet blij.
Tip: Op voltigierforum.de worden nog wel eens tweedehands pakjes aangeboden voor een compleet team. Dat is niet zo belachelijk duur. En anders zijn de modellen van voorgaande jaren te bestellen bij Ute. Dat scheelt ook vaak iets in de prijs en ze hebben een uitstekende service. :)

Een lange broek is warm, maar ik vind zo'n capriding echt onwijs schuren...

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 16:09

SSDesign schreef:
Voltige96 schreef:

Misschien moet je even op de startlijst kijken en dan zie je dat meedoen:

* Claire de Ridder
* Esther Sneekes
* Cindy Sneekes
* Stefanie van Zuilen
* Carola Sneekes
* Koen Akkermann

* Yentl Mafait
* Nicky Bosmann
* Lianne de Groot
* Inke Ploegmakers
* Jinte van der Heijden
* Marloes van der Akker
* Sill Roelofs
* Sandra Heering
* Laila Boelsma
* Diede Pierik
* Dustin Wilschut
* Twan Bosman

* Team Groenendaal
* Team Wittegheit

* Team Prinsepaard
* De Nieuwe Heuvel

C. Sneekes/ E. Sneekes

dat is inderdaad misschien slimmer. :o dus succes allemaal. :D

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 16:10

SSDesign schreef:
Sleipnir schreef:

inderdaad, dat vind ik ook! doe mij maar gewoon lange broek ook al is het nog zo warm. :o

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 16:12

salsaentango schreef:
hmm dan toch maar even kijken..
ja caston is ook lang niet wijs.. we hadden gister les en vroeg waar hij was, hij zat om 7 uur in groningen en stapte daar in de trein verder.. lijkt me ook ontzettend lang haha

Ik heb mijn voltige broeken laten maken bij carola maar ging even wat fout met verzenden dus moet nu even wachten :P heb ook meteen nog maar 2 broekjes erbij besteld voor mijn nichtje als cadeau :D

ook namens mij: allemaal succes.!!

pff, als je zo heletijd met treinen moet ben je geloof ik nog wel even bezig. :o

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:38

haha ja misschien dat hij ook daar wel opgehaald zou worden hoor geen idee.. denk bijna wel maar ach als je toch niets te doen hebt hahaha

ja die capri broeken vind ik ook schuren... heb 1 keer een korte aan gehad en dat was ook niks haha de nieuwe die ik besteld heb is van winterstof gemaakt, nu is dat voor mij niet echt nodig maar goed.. daar maakt ze ze altijd van :P kan ik deze van nu houden voor de warme tijden haha

Sleipnir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:02

SSDesign schreef:
Sleipnir schreef:

Hmm.. niet zo last van eigenlijk, ik had voorheen mijn lange broeken wel eens opgerold. Enige dat vervelend is als je wondjes op je benen hebt en daar het zweet van het paard fijn in prikt. Haha. :Y)

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:54

doet hier misschien iemand ook de koprol langs de hals in galop?
wil hem ontzettend graag doen maar iets houd mij tegen haha
ben al niet iemand die snel loslaat (wat ik soms in nadeel mee krijg).. maar hebben jullie dit geleerd met hulp en hoe ? :D in stap gaat hij super.. maar wil hem graag in galop doen.:

Afbeelding
Is wel wazig maar opzich gaat hij toch wel goed :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:23

Netjes :) Hihi ik ben totaal niet van de rolletjes. En ik ben ook vrij groot en soms wat lomp, maar voltigeer op een klein paard (1.62). Dus nee ik ga niet rollen vanaf haar :P

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:35

Afbeelding
Afbeelding

:D Ben trots.

Er staan erg leuke foto's op boelomeijerfotografie.nl en picturelifestyle.nl

Sleipnir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:32

SSDesign schreef:
Netjes :) Hihi ik ben totaal niet van de rolletjes. En ik ben ook vrij groot en soms wat lomp, maar voltigeer op een klein paard (1.62). Dus nee ik ga niet rollen vanaf haar :P

Ik zag in Ermelo een meisje van st. Hubertus die een koprol maakte van een heel klein paardje. Griezelig, maar erg knap.
En jemig, jullie paardje is dan zeker niet groot. Ik vind ons teampaard al klein, en die is rond de 1.70m, ik ben zelf 1.72m.

Leuke foto's. Ik vind dat de Wittegheit van alle verenigingen toch wel de mooiste plichtpakken heeft. :)

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:14

hmm.. nee het lukt dan wel.. het paard op de foto was 1.82 :)
en ons nieuwe is 1,70 dus die is ook niet zo heel groot maar wel lekker lang en bollig :P

denk dat het gewoon een kwestie van doen is.. denk dat ik hem dan eerst even in draf moet proberen, ook al vind ik draf moeilijker :P

ja viel me ook op dat boelo mooie foto's heeft.! ook van onze c team.. super.!

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:31

Bij die koprollen roep ik altijd van los en dan laten ze van schrik wel los :o .
Mijn zusje is een keer heel naar gevallen in de galop met die koprol, dus in galop vind ik hem sowieso eng ;) .

@ SSdesign: Wow gave foto's!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:42

hmm ja ik ben met opspringen onder het paard gekomen omdat de bijzet los schoot en dus de singel ook niet goed vast zat.. (was wel op andere manege ;))
maar durfde ook niet zomaar meer in galop erop.. had ribben gekneusd en hersenschudding en toen ik standvlag deed in galop gaf hij een bok en lag ik er naast.. toen ik alles weer mee kreeg zat ik boven in de kantine :P

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 07:48

Sleipnir, bedankt haha :D Altijd leuk om te horen. Ach hiervoor hadden we paaseipakken dus was wel leuk om nieuwe te krijgen :)

Salsaentango: Doen jullie zoveel in draf? Wij doen hooguit staan en ligsteun, maar rollen of zo zeker niet :P En balen van die 'trauma'...

Wat hebben jullie allemaal grote paarden haha :D

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:30

Ik heb maar een ukkie van 1.48m :o

Ik moet zeggen, wij doen wel alles in draf. Mede doordat Grainey nog niet in topconditie is. Vorig jaar een veulen gehad en pas nu kunnen we zeggen dat ze weer mooi in model is. En eindelijk weer spieren krijgt. Nu het gras groeit kunnen we eindelijk aan de galop beginnen :D. Had haar aan de vitamines en alles (winter zat natuurlijk ook enorm tegen, heeft ze ook stilgestaan), maar niks hielp. Ze bleef mager, totdat het gras opeens begon te groeien. Nu is het eindelijk weer een echte Tinker <3
Grai heeft een super draf en de kinderen doen gewoon alles van de E in draf :+ dus als het paard een lekkere draf heeft waarom niet? :D

@Salsaentango, wow, jij hebt wel al wat meegemaakt zeg :(:) . Gewoon lekker rustig aan doen met die koprol. En vooral zorgen dat je tegen zijn hals aan rolt en net voor de landing loslaat en gelijk mee galopperen of meerennen... Als je stil gaat staan dan val je voorover is mijn ervaring met de koprollen.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:10

SSDesign ;)! Leuke foto's!!
Egt netjes! Ben ook jaloers op jullie pakken! En verniging :P.

Koprol in galop kan hoor, ik vond het de 1ste x ook eng, maar anders laat je iemand mee rennen aan de buitenkant,, als je dat prettig vind... (was bij mij niet, maar de aller 1ste x in stap wel :+ )
Toen vertelde diegene die naast me liep: je kunt het best niet denken, ogen dicht en gaan. Dat was een wijze raad. Het ging best goed.

Succes, je kunt t :D!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:11

~Egt hele mooie foto's Suus!! <3

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:22

dan moet ik het maar even doen :P haha denk inderdaad dat het beter is als iemand mee kan rennen.. dan moet diegene maar even aan de buitenkant staan en dan rol ik wel als ik bijna bij haar ben :P

Tsja na 13 jaar heb ik genoeg mee gemaakt... een paar wat in mijn hoofd blijft hangen.. dat onder het paard komen in galop. er bewusteloos naast liggen en ons voltige paard was altijd heel erg bang.. en ik heb hem eens in die stands (lang geleden dus :P) vast gezet aan zijn hoofdstel met die klem die in die stands hangen.. toen zat zijn wang (vel) ertussen en werd hij wild.. ging stijgerend in de stal staan en heeft zijn bit verbogen (stond bijna 90 graden scheef) en hij heeft 4 verdovingsspuiten gekregen om rustig te worden..

durfde ook niet zomaar meer bij hem in stal en bij geen 1 paard/pony meer in stands en dat zal ik nu nog niet zomaar doen :( maar in holwierde waar ik dan nu voltigeer heb ik nog niet zoiets mee gemaakt.
zegt dus ook wel over de manege zelf dat er zoveel ongelukken gebeuren, en dan nog een hoog hoofd in alles hebben :P