[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xChoco

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:26

Vandaag had choco een hele nette lage en beheerste steiger laten zien, alleen vroeg ik dat dus absoluut niet. Ze kan het ook eigenlijk helemaal niet op commando.
Ik wilde haar uit de paddock halen en dan linksom de binnenbak naar stal, maar mevrouw wilde rechtsom. Eerst stilstaan en geen stap meer verzetten en toen gingen de voorbeentjes de lucht in. Ik met een ontzettend boze stem geroepen dat ze vooruit moest. Ze kwam snel weer met vier beentjes op de grond maar wilde nog een keer. Weer boos geroepen dat ik anders een frikandel van haar ging maken als ze niet vooruit ging. Daarna liep ze netjes met me mee. :j

Ook een klein uurtje gereden en na het uitstappen geprobeert te leren voetje te geven als ik voet zeg en naar haar voet wijs. Ze had het al snel door maar naar een tijdje was ze het zat dus daarna nog 2x netjes de voetje op getild en toen ben ik gestopt. Daarna nog even flehmen en voedsel weigeren geoefent.

Ik heb trouwens de methode gevonden om je paard te laten flehmen. Pak een hengstige merrie, zet er een ruin naast, de merrie gaat plassen en dat stinkt enorm en u paard gaat flehmen als nooit te voren. Zo was het vanmiddag ook, choco heeft 2 min achter elkaar alleen maar staan flehmen. :')

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:30

Haha als je een beetje een echte man heb wel.. die van mij is zo'n homootje die snapt echt niet wat een hengstige merrie inhoud hoor haha ;)
Maar idd zo is het wel makkelijk aangeleerd ;) Heul cool *\o/*

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:31

Keek net in je profiel Choco... Wat een knappe pony heb je ! Maar zomaar steigeren is dan weer niet zo lief :')

OEF, lange dag RGB !? :x

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:37

Die van mij is een merrie, maar het stonk echt niet normaal. En dat midden op de poetsplaats. :')

Dankje. :)
Ze is af en toe echt een bitch en in het begin heb ik ook echt veel problemen met haar gehad. Soms stond ik bijna te huilen en dan had ik meestal grote blaren om m'n handen. Het klinkt misschien zielig maar ik heb haar echt een paar keer een trap in haar buik moeten geven omdat ze anders gewoon echt over me heen liep of weet ik veel wat deed. Gelukkig hoef ik dat nu niet meer te doen en soms straf ik echt iets af, maar nu beloon ik bijna alleen maar de goede dingen en de slechte dingen negeer ik.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:38

Jeetje wat een lange dag :(:)

Mmm dat is idd niks dat steigeren :)
Ik zou trouwens NIET een commando als alleen wijzen en stem gebruiken. Gebruik alsjeblieft altijd een zweep :)
Haha geniale manier om je paard te leren flehmen _O-

Ik ben trouwens een vrijheidsdressuur boek aan het schrijven :) hoop hem mei/juni uit te gaan geven :) Wie weet mogen er nog wel mensen uit het topic in :P

En ik zit in mn heavy metal shirt Micheal Buble te luisteren :')
Ben in de stemming voor lekkere vrolijke meezing muziek :):)

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:40

Ben benieuwd naar je boek nikki! Als ik tegen die tijd geld heb koop ik er een! :j
Jij kiest wel een heel bijbehorend shirt zeg! :')

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:42

Ik draag altijd metal shirts enzo als het even kan :')
Kslaap in een shirt van Bring me the Horizon of van Suicide Silence, heb zelf een Slipknot shirt en een Slipknot trui, een Rise Against shirt en een Bring me the Horizon shirt... En ga 4 februari een We came as Romans en Alesana trui/shirt halen :')
en niet te vergeten deze zomer, ga ik naar een GROOT metalfestival en dan ga ik ook ff wat nieuwe kleren scoren :')

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:43

Vet cool! ik wil em.. dat boek! enne mijn poown heeft vast tegen die tijd zooooo'n goede jambette dat we die wel willen laten zien in het boek hoor hahaha ;)

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:43

VisibreTeam schreef:
Ik ben trouwens een vrijheidsdressuur boek aan het schrijven :) hoop hem mei/juni uit te gaan geven :) Wie weet mogen er nog wel mensen uit het topic in :P

JAAA IKKE IKKE IKKE :')

Wel erg gaaf ! Hoe ben je bij 't idee gekomen ?

Choco.. Is 't geen idee om iets meer met grondwerk te gaan doen ? Ik ben nu 4 jaar met Roann bezig, en die was ook écht niet te houden, nu
gaat het al redelijk zachtaardig allemaal... Maar heb gister dus gemerkt dat het NOG beter kan :j

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:44

Ik hield er ook een zweep bij met het voetje leren. :)

Oeh, ik wil dat boek dan meteen kopen!

Daarnet met mama een heel gesprek gehad over een iphone. Ik mag misschien een abbo waar je een iphone bij krijgt, maar zij betalen dan €10 in de maand en ik moet de rest van het abbo zelf betalen. Ik vind dat niet zo'n groot probleem want ik krijg €80 ( :o ) in de maand als "leefgeld" (zo noemt m'n moeder het) en ik werk ook nog op stal maar ik weet niet precies hoeveel ik daar verdien ( :') ) en ik krijg meestal nog een tientje van m'n oma per maand. Oja, ik heb ook nog 4 oppas adressen. :j

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:45

VisibreTeam schreef:
Ik draag altijd metal shirts enzo als het even kan :')
Kslaap in een shirt van Bring me the Horizon of van Suicide Silence, heb zelf een Slipknot shirt en een Slipknot trui, een Rise Against shirt en een Bring me the Horizon shirt... En ga 4 februari een We came as Romans en Alesana trui/shirt halen :')
en niet te vergeten deze zomer, ga ik naar een GROOT metalfestival en dan ga ik ook ff wat nieuwe kleren scoren :')

Toe maar! _O-
ga je vrijwilliger mensen plaatjes laten insturen of gebruik je je eigen foto's? :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:46

Er is in nederland maar 1 goed boek over VD vind ik, die van Miriam Nieuwe Weme... Maar die gaat niet echt op spierbouw en verzameling etc in :) ik wil een boek gaan schrijven waar het wat technischer in elkaar zit, dus bijvoorbeeld spaanse pas over de rug en met achterhand aanleren, steigeren met goed rug en achterhand gebruik... En ik weet inmiddels heel wat tips en tricks die werken en die ook niet in dat ene boek staan :) En nog wat andere oefeningen beschrijven enzo :j

Maar eigenlijk vooral uit het oogpunt: spiergebruik, waar je op moet letten bij commando's eraan koppelen (zoals geen wijscommando's etc), wat de grote risico's zijn en hoe die te voorkomen :)

Het boek zal dan ook gaan heten: 'Vrijheidsdressuur, meer dan gewoon een 'kunstje' '

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:46

Ik wil me ook veel meer gaan verdiepen in grondwerk, maar ik wil er liever nu nog niet aan beginnen voordat ik er genoeg vanaf weet. Gelukkig gaat het nu al een stukken rustiger, eerlijk gezegd had ik nooit verwacht dat choco zo lief kon zijn. Na de tweede maand dat ik haar had wilde ik haar echt verkopen maar ik heb doorgezet, maar ik weet dat het nog beter kan.
Ik zou ook graag een keer les willen van Nikki, alleen daar moet ik het nog met mijn ouders en de staleigenarresse over hebben. :)

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:47

xChoco schreef:

Daarnet met mama een heel gesprek gehad over een iphone. Ik mag misschien een abbo waar je een iphone bij krijgt, maar zij betalen dan €10 in de maand en ik moet de rest van het abbo zelf betalen. Ik vind dat niet zo'n groot probleem want ik krijg €80 ( :o ) in de maand als "leefgeld" (zo noemt m'n moeder het) en ik werk ook nog op stal maar ik weet niet precies hoeveel ik daar verdien ( :') ) en ik krijg meestal nog een tientje van m'n oma per maand. Oja, ik heb ook nog 4 oppas adressen. :j

Zozo jou geld vliegt binnen! :j

NikkivanOlst

xChoco schreef:

Rijke luis _O_
ik krijg een tientje per week... Kan mn telefoon zelf betalen, Silke zelf betalen, alles wat ik nodig heb zelf betalen...
Kleding krijg ik dan nog wel :j
De rest moet ik voor werken :Y)

xChoco

Superkizzie4 schreef:
xChoco schreef:

Zozo jou geld vliegt binnen! :j

Maar het geld vliegt er ook weer zo uit. :')

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:48

VisibreTeam schreef:
Er is in nederland maar 1 goed boek over VD vind ik, die van Miriam Nieuwe Weme... Maar die gaat niet echt op spierbouw en verzameling etc in :) ik wil een boek gaan schrijven waar het wat technischer in elkaar zit, dus bijvoorbeeld spaanse pas over de rug en met achterhand aanleren, steigeren met goed rug en achterhand gebruik... En ik weet inmiddels heel wat tips en tricks die werken en die ook niet in dat ene boek staan :) En nog wat andere oefeningen beschrijven enzo :j

Maar eigenlijk vooral uit het oogpunt: spiergebruik, waar je op moet letten bij commando's eraan koppelen (zoals geen wijscommando's etc), wat de grote risico's zijn en hoe die te voorkomen :)

Het boek zal dan ook gaan heten: 'Vrijheidsdressuur, meer dan gewoon een 'kunstje' '

Stop nou met meer informatie over je boek.. wordt er helemaal nieuwschierig van! :')

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:48

Haha lara! :')

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:49

Mijn ouders betalen choco voor me, maar kleren moet ik zelf kopen, als iemand jarig is moet ik zelf een cadeautje betalen, m'n telefoons moet ik ook zelf betalen en nog van die kleine dingetjes moet ik zelf betalen.
Oja, als bijv. mijn fietsband lek is moet ik dat ook zelf betalen om te laten maken. :)

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:50

Oke te mooi om waar te zijn dus.. :+

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:52

Hebben jullie ook dat probleem als je wilt sparen maar je bent al je halstertouwen kwijt (zoals ik) en je gaat naar de winkel om een nieuwe te kopen dat en je met heel veel spullen thuis komt en je nog maar weinig spaargeld overhebt. Of ben ik nu de enige? :')

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:54

Daarom laat ik wat geld op mn pinpas zetten, bestel het online en KAN niet meer uitgeven dan hetgeen dat ik op mn pas laat zetten :Y)

Kmoet sparen voor een rijbewijsje... EN om straks die boeken te laten publiceren!

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:57

Slim! :+

xChoco

Ik heb met mijn ouders afgesproken als ik tot mijn 18e niet rook ik mijn rijbewijs van hun krijg. Maar als ik daarna toch ga roken moet ik het weer terug betalen.

Ik bestel nooit online en bij mij staat al mijn geld op m'n pinpas. Maar ik heb deze maand nog niks uitgegeven. *\o/*
Maar ik wil graag een spaarrekening openen en dat per maand steeds iets op zij leg en dan op die spaarrekening zet. :)

Robin_Rikkie

Nikki, ik wil je boek ook wel kopen dan :)

stiekem hier een vrijwilliger voor in het boek :Y)