Ik wilde haar uit de paddock halen en dan linksom de binnenbak naar stal, maar mevrouw wilde rechtsom. Eerst stilstaan en geen stap meer verzetten en toen gingen de voorbeentjes de lucht in. Ik met een ontzettend boze stem geroepen dat ze vooruit moest. Ze kwam snel weer met vier beentjes op de grond maar wilde nog een keer. Weer boos geroepen dat ik anders een frikandel van haar ging maken als ze niet vooruit ging. Daarna liep ze netjes met me mee.

Ook een klein uurtje gereden en na het uitstappen geprobeert te leren voetje te geven als ik voet zeg en naar haar voet wijs. Ze had het al snel door maar naar een tijdje was ze het zat dus daarna nog 2x netjes de voetje op getild en toen ben ik gestopt. Daarna nog even flehmen en voedsel weigeren geoefent.
Ik heb trouwens de methode gevonden om je paard te laten flehmen. Pak een hengstige merrie, zet er een ruin naast, de merrie gaat plassen en dat stinkt enorm en u paard gaat flehmen als nooit te voren. Zo was het vanmiddag ook, choco heeft 2 min achter elkaar alleen maar staan flehmen.