Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Ik denk dat Cesar bij honden is wat Parelli bij paarden isOok niet toevallig allebei Amerikaans
[***] schreef:Maar hoe is het dan wel? Kan je dat uitleggen? In plaats van alleen te zeggen hoe bokt het ziet en dat dit niet zo is? Filmpje kijk ik nog wel, maar nu even niet, en in het nederlands is toch altijd leuker/makkelijker dan in het engels
[***] schreef:Hoezo is dat een rare uitspraak? Voegt weinig toe aan het topic maar ik bedoelde daar gewoon mee te zeggen dat ze beiden werken met dominantie en dat beiden veel voor- en tegenstanders hebben ...
@ liljebo : ok, dan kijk ik wel, maar niet nu
[***] schreef:Maar hoe is het dan wel? Kan je dat uitleggen? In plaats van alleen te zeggen hoe bokt het ziet en dat dit niet zo is? Filmpje kijk ik nog wel, maar nu even niet, en in het nederlands is toch altijd leuker/makkelijker dan in het engels
[***] schreef:Over Martin zijn ook genoeg negatieve verhalen
[***] schreef:Er staat niks om te bekijken... Of moet ik het zelf opzoeken?
Kijk, het kan allemaal best wel en ik geloof er ergens ook best wel in .. Maar tegenover de paarden zit een hondenschool .. die werken uitsluitend met clickertraining .. Als ik die mensen op hun honden hoor schreeuwen "AF!" - en dan komt de click en zijn ze allemaal blij ... dan denk ik ook *zucht*, net alsof het zo voor die beesten leuker is ... Ik zou ook wel gaan liggen hoor, als ze zo op mij schreeuwenHoef ik niet eens een beloning voor
[***] schreef:Ik zie maar 2 filmpjes (in het engels) maar zal aan mij liggen dan .. Sorry als ik je kostbare tijd verspil hoor, je moet het allemaal niet uitleggen als je niet wil ... Ik bedoel het niet verkeerd, maar ik krijg meer en meer het gevoel dat je denkt "zucht, wil ze het nu nog niet snappen, heb ook nog wel andere dingen te doen". Ik vind het fijn dat je dingen wil uitleggen en laten zien, maar als je geen tijd of zin hebt verplicht niemand je hoor. En je kan ook niet verwachten dat iemand meteen alles overboord gooit en gaat omslaan omdat jij vindt dat dat het beste is en dit kan staven met een aantal filmpjes of teksten, dat kunnen ze langs de andere kant (om het even zo te noemen) namelijk ook
[***] schreef:Had ook even een balletje opgegooid op het NHforum, maar daar word ik toch ook maar moe van .. Het enige dat zij kunnen schreeuwen is dat ik les moet nemen, alsof de goede instructeurs zo dik bezaaid zijnIk ging een les krijgen van iemand op het forum, dat is gewoon nooit door gegaan ... Kan ik ook niks aan doen.
[***] schreef:@ Sanne : en dat moet nu echt in dit topic? Via pb was geen optie?
Misschien kan je juist wel veel delen aangezien je met Parelli EN clickertraining (in theorie?) bezig bent. En daar gaat het hier al een paar pagina's over ... Dus shoot zou ik zeggenWat is jouw mening?
Die les is echt niet zo makkelijk voor handen als iedereen beweerd hoor ... Of je bent niet zeker dat de persoon die komt wel weet waar die het over heeft, of je betaalt je blauw voor een uurtje les, of de persoon heeft toch uiteindelijk nooit tijd ... Dan kom je ook niet vooruit en dan geef ik op, dan zoek ik het zelf wel uit
[***] schreef:elMaar zo doe ik toch niet? Ik stel vragen waarom, en ik trek alles in twijfel (maar dat doe ik standaard)Kan ik begrijpen dat je daar moe van wordt
Ik ben de enige op stal die zo'n dingen doet hoor, ik begrijp het w, maar dat wil niet zeggen dat ik de methode niks vind. Anders zou ik die investering niet gedaan hebben, en anders zou ik niet meer hier in het topic zitten maar in een ander topic op bokt mijn mening erover geven ... Dus ik vind het wat spijtig dat het nu op mij overkomt dat ik "de slechte" ben omdat ik twijfel over het enkel en alleen toepassen van clickertraining bij een probleempaard (puur omdat ik de ervaring er nog niet mee heb).