Neen, grapje, ze zijn niet slecht, maar ze zijn wel het moeilijkste en vaak onduidelijk voor je paard
AK raadt ook aan (weet niet meer in het boek of op de DVD's) om zeker in het begin alles te leren zonder stemcommando. Later, als er al heel wat gedrag in zit, kan je dan gaan werken met stemcommando's (komt op DVD 4 als ik het goed heb) zodat je kan zeggen van "pak nu de target" of "ga nu op je mat staan" of dergelijke zaken, dus dat je het meer onder controle hebt zeg maar. Maar dus in het begin is beter alles zonder, Parelli zegt dit trouwens ook ... Paarden praten op zich ook niet met stem tegen elkaar, wel met lichaamstaal voor het grootste gedeelte, en dat is bij een mens-paard-verhouding net zo, alleen beseffen de meeste mensen dat niet. Dus die stem heb je in principe niet eens nodig 
Ik ga trouwens met mijn hond wandelen, want ik geraak hier niet weg
Tot later!
Ik ging een les krijgen van iemand op het forum, dat is gewoon nooit door gegaan ... Kan ik ook niks aan doen.
Dus de oefening op zich is het probleem niet, weet niet waarom hij er andere dingen bijhaalde, denk het gebrek aan ruimte en om dan niet voorwaarts te gaan deed hij maar zoiets ... ofzo ...

) die uit natuurlijke dingen bestaan (zouden de beste snoepjes zijn als je iets van snoep als beloning zou willen geven, beter dan die standaard-snoepjes zeg maar). Die gebruik ik dan tussendoor als ze iets echt super goed hebben gedaan, of bij [***] als ik gewoon ga rijden ofzo, dan heb ik er ook altijd wel een paar bij. Verder niks, maar dat is vooral omdat ik [***] zo weinig mogelijk suikers wil geven, maar [***] kan best wel tegen een wortel ofzo, dus ik ga dat wel eens proberen.