Neen, grapje, ze zijn niet slecht, maar ze zijn wel het moeilijkste en vaak onduidelijk voor je paard

Ik ga trouwens met mijn hond wandelen, want ik geraak hier niet weg

Tot later!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Mbt mijn jambette-verhaal ... enige wat ik deed was er schuinvoor staan (komt overeen) en met mijn hand naar de borst gaan (komt als je veel fantasie hebt ook overeen met het leggen van de zweep op het bovenbeen) ... zonder stem, zonder iets ... Ben ik dan mis? Doe ik iets verkeerd waardoor mijn paard denkt dat ik een jambette wil? Want als het zo zit dan gaan er nog veel problemen volgen, want zoveel keuzes heb je niet qua posities en handelingen
[***] schreef:Het heeft geen zin om een hond die agressief is dat gedrag te laten ombuigen met de clicker bv. Die hond moet eerst leren ten alle tijde naar jouw luisteren en stabiel en evenwichtig worden en dan kan je verder dingen aanleren met de clicker. Waarom is dit bij paarden dan niet zo?
[***] schreef:Hmm, spijtig genoeg zijn die van mij echte oerpaarden, eerst gras, dan de rest
Misschien moet ik eens een wortel proberen ofzo, gebruik altijd dezelfde snoepjes en doorgaans vinden ze die ook wel lekker, maar misschien dat afwisseling eens een extra stimulans is
[***] schreef:I
Maar ergens blijf ik het logisch vinden dat je bij een hond (of paard) dat aggressief is niet gaat zeggen "en nu gaan we even dit doen en dan krijg je een beloning" maar dat je wel zegt "en nu is het klaar en luister je naar mij", gewoon zonder emotie (dat heb ik wel, ik word gewoon nooit meer boos op mijn paarden, ookal corrigeer ik, ik kan daarna gewoon met een leuke energie zeg maar verder). Maar dat is misschien iets wat ik in de praktijk nog moet ervaren om er anders over te gaan denken
?