Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sonja89 schreef:TinePine schreef:Sonja, In Arnhem zitten Sonja Braafhart en Marlous Eertink. geven beiden ook les op locatie.
Helaas ben ik nog niet veel verder gekomen in mijn zoektocht naar instructie... Volgens de site geeft Sonja alleen cursussen op locatie en dat wordt me een beetje te wild. Marlous komt alleen op locatie vanaf 2 paarden en mijn stalgenoten houden zich hier niet mee bezig.
Dus mocht er nog iemand zijn met een (betaalbare) tip, graag!
Nouvel schreef:Voor het lange teugelwerk zoals Piet Bakker het doet heb je ook geen singel nodig, daarbij loop je naast de achterhand van het paard en gaat de buitenlijn over de schoft naar je hand.
Het kan wel met een singel natuurlijk.
Ik heb hier ook geen heuvels en ik werk aan de hand of aan de lange teugel eigenlijk ook nooit met balkjes.
Ik ben meer bezig met stelling vragen, schouderbuiten- en binnenwaarts, etc...
ijssnuiver schreef:@Inge: het werken aan de hand is zoveel meer dan alleen heuveltjes en balkjes!
Kijk eens op de website van Marijke de Jong, http://www.paardenbegrijpen.nl . Dat is het werken aan de hand zoals de meeste hier in het topic dat doen! Voor het werken aan de dubbele lange lijnen, heb je inderdaad een longeersingel nodig omdat anders de buitenlijn gevaarlijk laag komt te hangen.