Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
Ik zou vooral geen extra buiging vragen denk ik, aangezien dan het gevaar schuilt dat het paard zich juist vastzet?
zou het niet nog makkelijker zijn trouwens om met 1 teugel op de middelste kaptoomring te werken, terwijl jij achteruit loopt? Dit is wellicht makkelijker in de aanleerfase en het is dan denk ik net iets makkelijker om hoofd/hals correct te plaatsen en tegelijkertijd de rest van het lichaam in de gaten te houden
just a thought..

. Vanmiddag deed meneer er zelfs de spaanse pas bovenop
, hij moet nog even begrijpen dat het voertje niet altijd komt! Ben nu druk aan het oefenen dat op de volte mijn paard zijn binnenbeen onder de massa zet, wat hij heel erg goed doet. Alleen regelmatig plaatst hij dan zijn buiten achterbeen weer buiten de massa. Het is een beetje vogelen met de lengtebuiging dat ik niet te veel buiging vraag zodat hij zijn achterhand weer naar buitenzet. Superleuk steeds een klein stapje vooruit en weer tegen nieuwe dingetjes aanlopen. Zal ook eens een filmpje maken..... TinePine schreef:Sonja, In Arnhem zitten Sonja Braafhart en Marlous Eertink. geven beiden ook les op locatie.