Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik volg sinds een paar maanden les in de academische rijkunst en dan vnl het werken aan de hand. Ik heb het geluk dat ik met een paardje mag werken dat al redelijk veel kent, waardoor ik in relatief korte tijd best veel heb geleerd. Nu ben ik sinds een paar lessen begonnen met het paard van een stalgenoot, dat juist nog erg weinig kent. Nu zijn we samen de basis aan het bevestigen in de les. Wat we momenteel vnl oefenen is schouderbinnenwaarts op de volte en het aanleren van de travers vanuit een hoek/volte. Het valt me vooral op dat deze manier van werken zo ontzettend relaxed is en dat paarden zelden in verzet komen. Het is erg logisch opgebouwd. Als mijn jonkie eraan toe is, wil ik hem ook op deze manier starten
Vind het leuk om hier een beetje mee te lezen.

Sonja89 schreef:Is er hier iemand met een tip voor instructie in de omgeving van Arnhem? En dan het liefst losse lessen, geen cursussen van meerdere dagen achter elkaar...
Wij zijn inmiddels lekker aan de gang, maar ik kan wel wat tips en tricks gebruiken om een stapje vooruit te kunnen maken!
heel knap, erg leuk al jullie ervaringen en verhalen te lezen en hoe meer fotos/filmpjes hoe beter
eerst vrij in de wei geprobeerd maar helaas bleef galoperen
en gek doen
, dus ja nu mini stukje wei afgezet bij de schuilstal en bij mooi weer krijgen ze elke keer nieuw stukje zodat ze dus wel gras kunne eten, dus alle prikpaaltjes verzetten en paard en pony erin, maar goed enige manier waarop ze zich kalm genoeg houdt en ze moet toch beetje rusten voor het kan genezen.