[***] schreef:Nu we toch weer over apporteren bezig zijn .. en er nu andere mensen zijn dan vorige keer ... Wat als je pony zand vies vindt?Ik werk dus veel in de piste, lekker zand. Nu heb ik zo'n bijtring en Cobe vindt het geweldig om die vast te pakken en aan mij te geven, wil dit uitbreiden naar apporteren. Dus steeds de ring wat lager houden enzo, geen probleem. Toen eens op het zand gegooid en hij ging meteen pakken, om dan zonder ring weer omhoog te komen. Dacht eerst van "ik heb 'm niet meer vast, misschien is dat het probleem" maar na dingen proberen bleek dat niet het probleem .. Immers, als ik hem op een (laag) cavaletti-blok gooi dan neemt hij hem meteen en geeft hem braaf aan mij. Gooi ik hem langs dat blok op de grond dan gaat hij er super snel naartoe, snuift eens, concludeert dat het vies is (denk ik?) en laat het liggen .. Volgens mij houdt hij niet van zand
Maar hoe los je dat op? Heb nog een extra test gedaan door de ring op het zeil te gooien (véél minder zand) en toen nam hij hem wel op, dus het is wel vrij duidelijk in mijn ogen
Weet alleen niet wat ik ermee moet
jollybal gooien ipv een bijtring?