Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kimmie25501 schreef:Wat leuk Amber_ollie! Wat heb je hem geleerd qua grondwerk?

Ik heb namelijk nog steeds het idee dat hij heel boos is als ik vraag om aan te draven bv., maar als je het dan terug ziet op film valt het eigenlijk wel mee, en zijn er zeker ook heel erg leuke en goede momenten tussen. Dus ik kan ook iedereen aanraden om te filmen, je leert er heel veel van en het kan in 2 richtingen werken 

Of hier toch, zowel bij mij als bij de pony's inderdaad. De hele training staat of valt met de mindset, en soms is dat nog best moeilijk, maar ik word er steeds beter in heb ik het idee.
Tot nu toe heb ik clickertraining vooral gebruikt met vrijheidsdressuur, maar wat ik hier tot nu toe heb gelezen heeft me wel geïnspireerd om het ook in andere aspecten te gaan proberen, zoals rijden en longeren en in de omgang.
Huisvesting en voer is 365 dagen hetzelfde, denk wel dat hij in de winter wat minder beweegt vanwege de modder en met slecht weer ga ik ook niet graag 10 km naar buiten
Magnesium heb ik geprobeerd in verschillende doseringen, hij krijgt het momenteel nog maar na dit ga ik eens een tijdje stoppen want heb niet het idee dat het wat doet (zelfde met vitamine E overigens, heeft hem wel geholpen toen hij echt problemen had maar de laatste tijd?).
NienkeV1994 schreef:Ik ben sinds kort ook met clickertraining begonnen, dus ga dit topic volgen. Ik ben begonnen met lezen vanaf het begin, maar 63 pagina's is toch wel een hoop om bij te lezen, zeker omdat het ook veel lange verhalen zijnTot nu toe heb ik clickertraining vooral gebruikt met vrijheidsdressuur, maar wat ik hier tot nu toe heb gelezen heeft me wel geïnspireerd om het ook in andere aspecten te gaan proberen, zoals rijden en longeren en in de omgang.
@HippoLogic die online cursus, hoe werkt dat? Kan iedereen daar aan mee doen of is dat voor een selecte groep?
Maar heel leuk dat je er meer mee wil gaan doen. Je kan hier altijd vragen etc. delen.
Goldie schreef:Hallo, mag ik me ook melden?
Ik ben vorig jaar zomer begonnen met clickertraining, door omstandigheden een hele tijd niks mee gedaan maar wil er nu echt mee aan de slag.
Vorig jaar op equiday de cursus van Conrad en Wendy (clickercoach.nl) aangeschaft. Begonnen met de 7 basics, we zijn een beetje vastgelopen met het achteruit gaan. Zodra ik buiten bereik ben stopt ze (3-4 passen), dit wil ik graag uitbreiden maar dat vind ik erg lastig. Ook om mijn paard enthousiast te houden. Laatst liep ze gewoon weg om der eigen ding te gaan doen

NienkeV1994 schreef:Ik weet niet in hoeverre je tips mag vragen voor specifieke oefeningen, maar wie weet kunnen jullie me verder helpen dus ik vraag het maar. Ik probeer mijn paard te leren te flemen op commando, maar ik krijg haar niet zo ver dat ze fleemt. Een raar geurtje heb ik geprobeerd (misschien verschillende geuren proberen?) en een snoepje boven haar lip houden. Een enkele keer trekt ze daarbij haar bovenlip op, maar dat is zeg maar 1 keer van de 20 pogingen.
Heeft iemand hier nog tips om het flemen te stimuleren?
ik ook tegen aan. De mijne doet het echt omdat ze iets interessanters ziet. Vandaag was ik in de longeercirkel bezig terwijl er in de bak mensen aan het rijden waren en ze de paddocks aan het uitmesten waren. Nou, dan is paardlief echt om de haverklap afgeleid. Loopt ze braaf los met me mee totdat we langs de kant komen waar mensen aan het rijden zijn en ik haar weer kwijt ben. Ik moet zeggen dat ik het zelf dan ook moeilijk vind om niet geïrriteerd te raken, aandachtspunt voor mij