Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Dank jullie, ik ga het eens bekijken...
Heb ergens schrik als ik me daar echt op ga richten (de achterhand trainen bedoel ik dan) dat ik misschien meer kwaad dan goed ga doen, hem spierpijn ga bezorgen en dat hij daar helemaal niet happy van gaat worden...
Het corrigeren van de hoeven weet ik ook niet goed wat ik daarvan moet vinden.. of dat op deze leeftijd nog wel zin heeft ... maar volgens de DA zou het wel aan te raden zijn als ik nog een aantal jaar plezier van hem wil hebben qua rijden .. Is niet noodzakelijk met ijzers, gewoon het bekappen goed bijhouden en hem aan de binnenkant wat korter zetten dan de buitenkant zodat de hoef weer recht komt .. Zou beter zijn voor zijn knieën .. (nu slijten ze ook ongelijk af en de hoef van zijn slechtste been staat ook het meest naar buiten, dus ik denk dat het ook niet goed is als ik dat gewoon laat .. ).
cyclo86 schreef:persoonlijk zou ik wel een beetje aan de hoeven doen als je dierenarts dat adviseert, en weet je waarom ik heb zelf slechte knieen en sindskort steunzooltjes die de stand wat veranderen thv mijn voeten met lopen en ik heb effectief minder last, maw ik kan me zo voorstellen dat dit bij paard ook zo kan zijn
RenateKo schreef:Hallo insnuiver,
Ben jij ook al bezig met de oefeningen onder het zadel, ik werk eigenlijk nu aan de hand met kaptoom & kandare en mijn merrie begint de oefening renvers en appuyement onder de knie te krijgen aan de hand, maar onder het zadel rijd ik eigenlijk met "gewone optoming" dus hoofdstel met dubbel gebroken bit, ik wil eigenlijk nu onder het zadel ook met kaptoom en kandare gaan rijden maar vind dit ook wel beetje eng! Het beste maar beginnen onder begeleiding van mijn instructrice vraag me af hoever je paard moet zijn aan de hand voordat je de oefeningen onder het zadel aan gaat leren.