Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nefertarie schreef:Leuk topic. Ik ben me ook net een beetje aan het verdiepen in wadh.
Ik kreeg een opdracht van mijn instructrice, om mijn paard aan de hand te leren zijn lendenen los te laten bij overgangen. Tijdens de les onder het zadel tikte zij zachtjes op de lendenen bij het aandraven. Echt een wereld van verschil!
Ik heb inmiddels wat dingetjes geprobeerd, maar het lastigste vind ik: hoever moet je buigen en hoe voorkom je dat het paard niet over de buitenschouder wegloopt.
Ik ben ook echt nog onhandig met de teugels en de zweep.
Op de filmpjes die ik heb gezien, hebben de 'ruiters' de teugels vrij los hangen, terwijl je onder het zadel juist een stil contact wil.
Dat vind ik ook een beetje verwarrend.
Kan iemand me hier iets over uitleggen?
ijssnuiver schreef:Het is wel mogelijk, maar mijn advies is om echt instructie erbij te nemen. Het geeft je zoveel meerwaarde en kleine (onnodige) foutjes sluipen er dan minder snel in.
floor2 schreef:Misschien een hélé stomme vraag, maar toch stel ik hem omdat het topic te lang is om te lezen...
Ik lees hier meerdere berichten over Marijke de Jong en heb haar site ook al een tijd geleden bekeken.
In de toekomst staat een eigen paard in de planning en spreekt het aan de hand werken mij erg aan.
Ik begrijp dat het uiteindelijk om de praktijk gaat, maar kun je nav de modules van Marijke (of iemand anders) ook al zelf aan de slag of heb je hier echt gelijk vanaf het begin les in nodig?
[***] schreef:Ik heb even een vraagje of ik een beetje in de juiste richting zitten denken.. ik ben bezig met kijken (en voelen) hoe scheef mijn pony is, om een idee te hebben ..
- loopt liever rechtsom dan linksom
- aandraven gaat ook beter rechtsom dan linksom
- linkerachterbeen is het stijve been bij hoeven krabben (of houdt hij stijver, moet hij even over nadenken om te plooien, vindt hij ook moeilijker om langer omhoog te houden zoals bij de hoefsmid ofzo).