Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Granoek schreef:Inderdaad opnieuw beginnen.
Probeer misschien te achterhalen welk deel van het longeren een probleem vormt. Is ze bang van de zweep, van de longeerlijn, wil ze niet van je weg (dus de afstand), geef je misschien verkeerde signalen? Doet ze ook agressief als je haar alleen laat in een longeerpiste of afgesloten cirkel oid? Als ze er dus gewoon moet 'zijn' en niet rond lopen.
Isabel_k schreef:Dat kan ook natuurlijk! Al kosten die video's imo meer dan ze waatd zijn. helemaal tov een échte instructeur. Het is namelijk niet alleen het kunstje dat je moet leren. Ook timing en horsemanship en daar kan niemand je online leren. Het ligt namelijk niet alleen aan jouw, je paard, jullie mini-kudde, maar ook weersomstandigheden, jullie mood et cetera
En zeker dat laatste is achteraf niets meer aan te doen
Kimmie25501 schreef:Ik bedoel aan een leadrope, zonder iets volgt ze überhaupt niet haha.
Ik ga je topic volgen!
Sunshinedaan schreef:Ik heb ook een vraagje.
Mijn mini-merrietje is ontzettend stijf rechtsom. Valt erg naar binnen op de volte.
Ik doe, naast mennen, veel langeteugelwerk met haar om juist die stelling en buiging te trainen o.a. Voltes, schouderbinnenwaarts, schouderbuiten en beginnetje wijken.
Schouderbinnenwaarts op rechts gaat bijna niet. Ze stopt dan, of gaat extreem schuin lopen...
Wat kun je daar aan doen? Iemand andere oefeningen?
Kimmie25501 schreef:Ik ben het eens met wat anderen zeggen! Ander vraagje, murphypower, van wat voor soort instructeurs heb je les gehad? Soms kan het wel eens helpen iemand te laten komen die uit een totaal andere discipline komt dan jij
Kimmie25501 schreef:Haha dat snap ik wel, tips heb ik niet, heb nog nooit langeteugelen gedaan.
Ivy vandaag even losgegooid. Vooral gewerkt aan op lichaamstaal reageren en durven voorwaarts te gaan. Alleen bij de galop springt ze wel aan, maar gaat na een paar passen terug naar draf. Iemand tips om haar ge leren doorgallopperen?
Handig dit topic haha
Kimmie25501 schreef:Haha dat snap ik wel, tips heb ik niet, heb nog nooit langeteugelen gedaan.
Ivy vandaag even losgegooid. Vooral gewerkt aan op lichaamstaal reageren en durven voorwaarts te gaan. Alleen bij de galop springt ze wel aan, maar gaat na een paar passen terug naar draf. Iemand tips om haar ge leren doorgallopperen?
Handig dit topic haha