Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
malih schreef:Ik heb de lijnen op alle standjes geprobeerd.
dus van vanaf de schoft naar tussen der benen, vanaf de zijkant naar tussen der benen. Vanaf de zijkant door t bit terug naar de zeikant. Lijn achter langs en over der rug maakte ook niks uit. Lijn vanaf mijn hand door de singel naar bit leek nog t fijnst te werken. Vind t zo naar als ze zo loopt :-( net alsof ik der in de krul trek.
Nienkeew schreef:Hee allemaal, ik heb hier wel een vraag. Mijn pony is tijdens het longeren echt super sloom, ik gebruik het zweepje en dan gaat ze voor 5 seconden iets harder (ze reageert dus wel op de zweep) en daarna weer langzaam. Het kost me vreselijk moeite om haar in draf te houden. Hoe kan ik dit oplossen?
Ootie schreef:Varekaj schreef:Ik heb net die site van horsephysio bekeken, maar ofwel laten de video's niet, ofwel moet je ervoor betalen
Jammer dat ze niet te bekijken zijn. Alleen de eerste twee kon ik bekijken.
Fijn, een topic met zoveel tips!
TerraHowrse schreef:Nienkeew schreef:Hee allemaal, ik heb hier wel een vraag. Mijn pony is tijdens het longeren echt super sloom, ik gebruik het zweepje en dan gaat ze voor 5 seconden iets harder (ze reageert dus wel op de zweep) en daarna weer langzaam. Het kost me vreselijk moeite om haar in draf te houden. Hoe kan ik dit oplossen?
Strenger zijn. Is net als met rijden: jij geeft been, krijg je dan geen reactie of valt ie meteen weer terug krijgt ie een tik. Zo werkt het bij mij ook met longeren, ik geef aan dat ze harder moeten/moeten draven. Dan verwacht ik niet dat ze sloom gaan draven of zelfs gaan stappen. Doen ze dat wel waarschuw ik 1 keer en daarna krijgen ze toch echt wel een tik(je) van de longeerzweep. Niet iedereen tikt met de longeerzweep, ikzelf doe dat af en toe wel als ze niet luisteren.
Hoe sta je tijdens het longeren? Als je teveel bij de voorhand staan remmen ze ook af. Ga dus iets meer bij de achterhand staanverder zijn longeerlessen heel erg handig als je daar de mogelijkheid tot hebt
Nachtlampje schreef:Ik geef eerlijk toe dat ik mijn paard in zo'n geval niet een "tikje" geef, maar hem een lel verkoop.In het contact tussen mij en mijn paard komt er geen gezanik bij aan de pas van nauwelijks reageren, of dat ik hem constant moet opjagen met een longeerzweep. Is voor hem niet fijn. Zweep richting de achterhand/bijtikken = reactie en anders mag hij zich een hoepeltje schrikken.