Duality schreef:Zit er nou rubber op? Of is het hout met wat ruws eroverheen? Vraag ik me altijd af bij hun blokken hahaha!
Zit rubber op de bovenkant

eerst zit er gwn hout wat zwart is gemaakt en daar boven op zit rubber wat goed stroef is
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xLillith schreef:Fia_Mara schreef:het enige wat mijn vp tot nu toe kan is volgen en halt houden naast/achter mij![]()
Ik wil haar wel meer leren maar ze is nogal traag in het begrijpen van dingen
Werk je met een clicker? Het is bewezen dat dieren veel sneller leren als er met een clicker/fluitje/tongklik word gewerkt.
yarkayunda schreef:Weten jullie nog leuke dingen wat ik mijn pony kan leren? Ik weet niks meer..
Ze kan al:
Flehmen
Nee schudden
Gapen
Spagaat
Klassieke buiging
Compliment
Jambette
Voetje( alle 4 )
mij volgen
Op het blok
yarkayunda schreef:Weten jullie nog leuke dingen wat ik mijn pony kan leren? Ik weet niks meer..
Ze kan al:
Flehmen
Nee schudden
Gapen
Spagaat
Klassieke buiging
Compliment
Jambette
Voetje( alle 4 )
mij volgen
Op het blok
Secrets schreef:yarkayunda schreef:Weten jullie nog leuke dingen wat ik mijn pony kan leren? Ik weet niks meer..
Ze kan al:
Flehmen
Nee schudden
Gapen
Spagaat
Klassieke buiging
Compliment
Jambette
Voetje( alle 4 )
mij volgen
Op het blok
Ja knikken, steigeren (als dat niet te gevaarlijk is), liggen etc. Er zijn echt nog wel wat trucjes, voor inspiratie kan je ook eens bij bijvoorbeeld Eva Roemaat en/of Jesse Klaver kijken?
Secrets schreef:yarkayunda schreef:Weten jullie nog leuke dingen wat ik mijn pony kan leren? Ik weet niks meer..
Ze kan al:
Flehmen
Nee schudden
Gapen
Spagaat
Klassieke buiging
Compliment
Jambette
Voetje( alle 4 )
mij volgen
Op het blok
Ja knikken, steigeren (als dat niet te gevaarlijk is), liggen etc. Er zijn echt nog wel wat trucjes, voor inspiratie kan je ook eens bij bijvoorbeeld Eva Roemaat en/of Jesse Klaver kijken?
LaniFlexZ schreef:Dit topic is super! Mijn paard Zya kan ook wel veel. ( Heb al eerder gereageerd)
Ze kan nu van grondwerk:
*Terug lopen zonder druk
*Halt houden wanneer ik stil sta achterna lopen
* En de basis dingetjes
Van vrijheidsdressuur kan ze:
*Lachen
*Shake
*Kusje
*Jambette beide benen
* Achterbeentjes op comando optillen ( nog niet zo goed maar op zweepcomando)
* Spagaat
*Compliment met hand hulp
* Klein begin van de buiging
* Klein beetje targeten
Ik wil heel graag ook spaanse pas aanleren maar daarmee loop ik vast
Als ik jambette van voor vraag en haar dan naar voor ''trek'' aan het touw want dat is het begin van de spaanse pas dan gaat ze in de spagaat staan... Ze weet het verschil dus niet...
Tips hoe ik er verschil in kan maken?
( Zal straks proberen fotos te maken)
En ohja ik ga beginnen met liggen
yarkayunda schreef:LaniFlexZ schreef:Dit topic is super! Mijn paard Zya kan ook wel veel. ( Heb al eerder gereageerd)
Ze kan nu van grondwerk:
*Terug lopen zonder druk
*Halt houden wanneer ik stil sta achterna lopen
* En de basis dingetjes
Van vrijheidsdressuur kan ze:
*Lachen
*Shake
*Kusje
*Jambette beide benen
* Achterbeentjes op comando optillen ( nog niet zo goed maar op zweepcomando)
* Spagaat
*Compliment met hand hulp
* Klein begin van de buiging
* Klein beetje targeten
Ik wil heel graag ook spaanse pas aanleren maar daarmee loop ik vast
Als ik jambette van voor vraag en haar dan naar voor ''trek'' aan het touw want dat is het begin van de spaanse pas dan gaat ze in de spagaat staan... Ze weet het verschil dus niet...
En ohja ik ga beginnen met liggen
Heb je haar al geleerd naast je mee te lopen? Zo kan je het makkelijker leren en begin eerst met 1 been zo heb ik het ook gedaan en als ze langzamer gaat pak je er een zweep bij en sla je met de zweep in de lucht zonder het paard te raken dan lopen ze ook mee
yarkayunda schreef:Is er iemand in midden limburg die les van jesse of eva wil die bij mij kan komen? Ik heb een bak om in te werken en ik wil heel graag een keer les maar met groep is goedkoper. Ik woon in Ell (ligt dicht bij weert)
LaniFlexZ schreef:Ik wil heel graag ook spaanse pas aanleren maar daarmee loop ik vast