Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
CharmingS schreef:Hier in Nederland zou ik het niet doen, zoiezo geen paard los. In Amerika nam ik in mijn training als ik bergtraining had regelmatig 2 of 3 andere paarden mee, wel met hengstenketting bijna altijd!! Dit omdat het voor mij niet mogelijk is om 20 paarden op een dag te rijden. Nou zat ik ook wel in the middle of nowhere dus kon dit ook gemakkelijk en is het daar de normaalste zaak van de wereld!
Bij mij is het ooit een keer fout gegaan toen ik de verkeerde paard combinatie had gemaakt. Ik zat op een rustige volbloed, en had een volbloed die net van de baan af kwam aan de hand (stom fout van mij niet nagedacht), stappen en draven ging goed tot we gingen galoperen en de volbloed die van de baan kwam dacht dat het een wedstrijdje was. Heb ongeveer een half uur in volle galop door de bergen van Nevada geraced om paardlief weer te vangen!! Zo'n fout maak ik noooooit meer
lady62 schreef:CharmingS schreef:Hier in Nederland zou ik het niet doen, zoiezo geen paard los. In Amerika nam ik in mijn training als ik bergtraining had regelmatig 2 of 3 andere paarden mee, wel met hengstenketting bijna altijd!! Dit omdat het voor mij niet mogelijk is om 20 paarden op een dag te rijden. Nou zat ik ook wel in the middle of nowhere dus kon dit ook gemakkelijk en is het daar de normaalste zaak van de wereld!
Bij mij is het ooit een keer fout gegaan toen ik de verkeerde paard combinatie had gemaakt. Ik zat op een rustige volbloed, en had een volbloed die net van de baan af kwam aan de hand (stom fout van mij niet nagedacht), stappen en draven ging goed tot we gingen galoperen en de volbloed die van de baan kwam dacht dat het een wedstrijdje was. Heb ongeveer een half uur in volle galop door de bergen van Nevada geraced om paardlief weer te vangen!! Zo'n fout maak ik noooooit meer
lady62 schreef:Wat een leuke ervaring in Amerika ik denk ook wel de droom van menig penny.
Je moet daar een geweldige tijd hebben gehad.
Ik denk nu dat je reacties gaat krijgen in de trant van maar die van mij kan het wel hoor die heb ik helemaal onder controle en is netjes opgevoed
Ragdollcat schreef:Helaas wel in blinde paniek, die ging met een badkuip en al over en door de schrikdraden heen, paard was voor een poetsbeurt aan een badkuip vastgezet door iemand en dat paard schrok enorm dat het badkuip, dat er als drinkbak diende maar op het moment leeg was, verschoof als ie iets eraan trok en ging in blinde paniek ervandoor met de badkuip achteraan. Ik schrok me lam toen ik het zag gebeuren en heb ze geholpen en ik kon het dier snel vangen en kalmeren en de badkuip loskoppelen van het halstertouw dat nog vaststond en ze was nog over de zeik, maar het is me wel gelukt te kalmeren en tegen te houden............en dat was een merrie van zo'n 1,55 m hoog.
ikke schreef:Ragdollcat schreef:Helaas wel in blinde paniek, die ging met een badkuip en al over en door de schrikdraden heen, paard was voor een poetsbeurt aan een badkuip vastgezet door iemand en dat paard schrok enorm dat het badkuip, dat er als drinkbak diende maar op het moment leeg was, verschoof als ie iets eraan trok en ging in blinde paniek ervandoor met de badkuip achteraan. Ik schrok me lam toen ik het zag gebeuren en heb ze geholpen en ik kon het dier snel vangen en kalmeren en de badkuip loskoppelen van het halstertouw dat nog vaststond en ze was nog over de zeik, maar het is me wel gelukt te kalmeren en tegen te houden............en dat was een merrie van zo'n 1,55 m hoog.
Niet om het een of ander maar welke idioot bind bindt z'n paard vast aan een badkuip!?!
Dat is zo mogelijk nog stommer..........
jopline schreef:Mijn ijslander die van natuurmonumenten kwam, kon loslopen op een veld in het groen, dus niet in het verkeer. Naast mij liepen shetlanders altijd los, maar omdat ze zo hoefbevangen waren de hele tijd, konden ze niet ver lopen, het was meer strompelen. In 1975 kwam ik een man met een Friese hengst tegen, die liep ook los op strand, maar de losse paarden die ik tegenkom hebben altijd hun ruiter verloren of breken uit omdat ze geen eten of drinken hebben. Afgelopen decennia zijn er steeds minder paarden door de crisis, men heeft geen tijd en geld meer. Mijn roedel loopt ook zoveel mogelijk los in bos, park etc, niet op de weg. 1 speciaal getrainde hond kan wel los, want hij drijft ook de kudde door het verkeer. Krijg altijd veel complimenten, een enkeling die mij uitscheldt. Dieren zijn meestal niet het gevaar, maar wel de mens die in een auto zit of anderzins vol agressie zit.