Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
minajtje schreef:ze hebben trouwens ook wel eens verteld aan mij dat ze veel paarden naar mexico verkopen en dat ze daar meestal maar 10 jaar worden ongeveer omdat ze daar zo slecht verzorgd worden.
en dan zegt ze ook nog: "maarja anders verdienen we geen geld... "
VivaLaVida schreef:minajtje schreef:ze hebben trouwens ook wel eens verteld aan mij dat ze veel paarden naar mexico verkopen en dat ze daar meestal maar 10 jaar worden ongeveer omdat ze daar zo slecht verzorgd worden.
en dan zegt ze ook nog: "maarja anders verdienen we geen geld... "
Eh... Waarom zou een mexicaan een Nederlands paard willen importen (duuur) om hem vervolgens slecht te verzorgen... Sorry maar dat geloof ik niet.
VivaLaVida schreef:Ze hebben daar toch paarden zat zou je zeggen (vooral met crisis in amerika en al die paarden die naar mexico voor slacht worden getransporteerd - ook veel gezonde paarden) dus als je dan importeerd voor minstens 4000 Dollar en dan de aankoopprijs nog... Nee ik geloof het niet.
maudbruinsma schreef:Dit is zeker geen ongewone methode om de spieren van je paard te trainen, dit is enkel een vorm van "bijzetten" het aanspannen van de spieren van je paard. Maar dit zou eigenlijk áltijd onder toezicht moeten worden gedaan. Ik pas dit ook dagelijks toe, maar nooit langer dan drie kwartier, en ALTIJD onder toezicht, dit is een geweldige methode, ook om paarden door te rijden na het inrijden, ze maken dan kennis met hun eigen spieren, en het "nageven" doorgereden paarden, kunnen deze methode langer hebben. maar als jou paard zogezegt "loslaat" (zn hals ontspant) Moet hij hier abslouut geen last van hebben, en deze methode maakt ze lichter in jou hand, en sensibeler aan jou been. Van achter naar voor.
![]()
maudbruinsma schreef:Dit is zeker geen ongewone methode om de spieren van je paard te trainen, dit is enkel een vorm van "bijzetten" het aanspannen van de spieren van je paard. Maar dit zou eigenlijk áltijd onder toezicht moeten worden gedaan. Ik pas dit ook dagelijks toe, maar nooit langer dan drie kwartier, en ALTIJD onder toezicht, dit is een geweldige methode, ook om paarden door te rijden na het inrijden, ze maken dan kennis met hun eigen spieren, en het "nageven" doorgereden paarden, kunnen deze methode langer hebben. maar als jou paard zogezegt "loslaat" (zn hals ontspant) Moet hij hier abslouut geen last van hebben, en deze methode maakt ze lichter in jou hand, en sensibeler aan jou been. Van achter naar voor.
![]()
maudbruinsma schreef:misschien begrijpt er niemand van wat ik bedoel, en heeft ook niemand enig idee van wat bijzetten betekent maar dat is het afwisselend opbouwen en afbreken van de spanning op de hals van jou paard, de mensen bij jou op de manege of ander soort stal, slaan hier inderdaad in door want deze methode is puur voor het longeren van jou paard, en het helpt dus inderdaad geen flikker als je paard ermee stilstaan, ook moet je de spanning van het touw om de vijf minuten afwisselen en eerst moet je paard minimaal 10 minuten opwarmen, misschien is dit een betere uitleg van de methode. De mensen bij jou op stal slaan hier daarentegen in door, ik weet niet zeker of dit strafbaar is, volgens mij niet.