Ik heb er ook echt van genoten en ben echt trots op iedereen die mee deed en uiteraard ook op mezelf, want een aantal personen hadden überhaupt nog nooit echt grondwerk gedaan en als je dan deze momentopnames allemaal ziet waar ook echt wel goeie momenten bij zitten, dan vind ik dat een compliment op mijn werk/begeleiding.

En de mensen die hier echt serieus mee verder willen gaan zullen thuis echt wel fanatiek gaan oefenen om zichzelf te verbeteren en aanmelden bij de club om met de OLHA mee te kunnen doen en dan zullen ze vanzelf wel nog meer opbouwende kritiek krijgen...
De meeste mensen wilden gewoon een leuke (introductie)dag waar ze zelf veel hebben kunnen ontdekken/ervaren hoe je dat nu allemaal aanpakt.
Horse Agility bestaat dan nog maar kort, maar Thilly Ruinen die met mij mee was deed dit vroeger ook in competitie verband met de Ijslander club via Vanda Oosterhuis.
En Thilly is ook al 50 jr en heeft dus ook al genoeg HA ervaring, alleen toen heette het anders!

Ik heb zelf 8 jaar geleden ook al eens met mijn paard Adnani meegedaan met een doe-dag die mijn vriendin Nynke had georganiseerd 'toevallig' ook met Ijslanders en dat was eigenlijk hetzelfde als HA alleen destijds was er nog niet de welbekende Hoop en Vanessa Bee heeft dit concept in competitie verband nu op de markt gebracht met allerlei leuke uitdagingen om je grondwerk skills te verbeteren, maar het draait uiteindelijk toch om het plezier wat je met je paard kunt beleven en de band die je er samen door krijgt.
Uiteraard willen sommige mensen prijzen verdienen en 'beter' zijn/worden, maar daar is de OLHA voor en de oefen-competitie 12 augustus die georganiseerd wordt in Kootwijk door Joyce en Zita bij Paard en Plezier.
Bovendien heeft niet iedereen de ambitie om uit te blinken en zullen we ook niet allemaal even goed worden, want de één heeft er gewoon meer aanleg voor dan de ander en we zijn allemaal begonnen met de basis en zul je ook veel moeten oefenen om beter te worden.
Ik ben blij dat ik anderen op deze manier kan/mag inspireren om leuke dingen met hun paard te doen en dat is helemaal gelukt gisteren.