Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Britt_Sisi schreef:Hallo mag ik even er tussen door komen.
iedereen zegt: 'egenschuld dikke bult' Maar ze doet toch aan vd, iedereen zegt altijd, vd is het beste voor de band van jou en je paard, en nu is er dus iets mis gegaan en gelijk wordt de TS helemaal aangevallen, kom op. ik ken genoeg mensen die hun paarden op comando laten steigeren, en ik weet zeker dat er ook veel mensen hier op bokt zijn die dat kunnen..
en als je paard niet van ophouden weet zou ik em ook omtrekken, straks klap je met paard en al achterover.
maar aan het begin kan het ook gigantisch mis gaan
Dat is mijn ervaring met mijn haf. ik kon lekker bij hem in stal zitten maar dat hoef ik niet meer te doen. dan gaat hij spaanse pas doen om aandacht te trekken 
Amable schreef:Nee, ze doet niet aan VD, ze heeft haar paard leren steigeren en noemt dat VD. Maar als je aan VD doet dan is steigeren 1 van de laatste oefeningen die je aan leert en begin je klein. Eerst met beleefd met voer omgaan, daarna met iets aanraken, buigen en een voetje optillen. Tevens leer je andere, kleine oefeningen zoals kusje geven, flemen, nee schudden, benen kruisen etc. Daarna ga je aan de gang met grotere oefeningen zoals het compliment, de bergeit, spaanse pas, knielen en liggen. En pas als je je paard dat correct en op commando kan ga je aan de gang met dingen als zitten en dus steigeren.
Iemand die steigeren als eerste aanleert doet niet aan VD maar wil gewoon een paard dat stoer kan steigeren.
avalonnancy schreef:wat ook heel goed werkt en alleen maar geestleijk pijn doet![]()
![]()
is als hij steigerd een ei op zijn hoofd kapot slaan![]()
hij heeft namelijk het idee dat hij zijn hoofd gestoten heeft en het gevoel dat er eigeel over zijn hoofd loopt alsof er bloed over zijn hoofd loopt.
het is een rotgeintje maar het doet hem geen pijn.
onze haflingerhengst heeft het steigeren zo afgeleerdhij heeft het nooit meer gedaan
pharagirlke schreef:Zij heeft het paard helemaal niet leren steigeren. Zij probeert het wanhopig op te lossen dus het kan ook wel wat minder gezien het niet TS haar schuld is.
XhorsegekkyX schreef:Hoi allemaal.
Ik heb jullie hulp echt nodig.
Sinds ik mijn pony heb leren steigeren op comando doet ze het nu ook als ik erop zit.
Het begon met één keer maar het word steeds erger.
Het is ook niet gewoon heel laag maar ze staat bijna rechtop.
Ik vind het super erg en ik hoop dat jullie tips hebben!.
groetjes van mij
Ik denk dat ik twee topics door elkaar aan het gooien ben
Excuus!
Er is een topic met ongeveer dezelfde titel waar de vorige verzorgster het aangeleerd heeft