Maris schreef:En hoe zet je dan de achterhand of voorhand opzij ?
Wil ik ook graag weten
, met longeren. Gisteren mijn 3e les gehad. Heb geoefend met "in de menpositie" lopen. Ging uiteindelijk wel goed. Vind het erg leuk.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zondag even aan de dubbele longeerlijn gewerkt, ging heel fijn! Eerst geprobeerd zoveel mogelijk vanuit centrumpositie, en later ook nog een stukje in menpositie voor het sturen, hij begint het te begrijpen
Gisteren even aan de hand "gewerkt", ook dat begint hij te snappen

.
Peetstap schreef:IJssnuiver: top uitleg, zie het na keer doorlezen voor me en zie ook meteen toepassing hiervan bruikbaar zonder lijnverbinding (free).
M'n dank ook voor jou methode om het aan te leren, maar verwacht dat veel paarden uit zichzelf al reargeren op de heup indraaien en schouder hoger plaatsen.
Je voeten hou je verder neutraal ?
.
, is toch altijd wat lastiger uitleggen zonder voorbeeld.
) beeldmateriaal laten maken, en jemig... er valt nog veel te verbeteren, vooral in mijn eigen houding
Vandaag weer les gehad van Sibel! We hebben mijn paard in de menpositie laten draven!!! Hi, hi, voor jullie misschien normaal, voor mij een hele "happening". Ik vond het erg leuk.
.

Tegen het einde was ze duidelijk alle concentratie kwijt en kon ze alleen nog maar denken aan heel hard galopperen, maar met de fijne stukken tussendoor toch erg tevreden afgestapt 

.