[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:12

Nou bij jambette zet ze hem naar achter :) maar ik kan dr misschien wel in een kleine spagaat krijgen maar niet in een mega ofs

Ik ga t gwn proberen

Superkizzie4

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:15

oksok! nouja je hebt dan wel het begin van de spagaat.. :o

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:17

Superkizzie4 schreef:

Ja, maar hoe krijg je spagaat op comando

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:17

maar ik heb eens voorgenomen om (EENMALIG!) optijd naar bed te gaan dus zeg ik bij deze; welterusten! :+

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:18

Jolijneniris schreef:
Superkizzie4 schreef:

Ja, maar hoe krijg je spagaat op comando

veel herhalen en belonen wanneer ze steeds dichter in de buurt van een spagaat komt; dan begint het met haar linkerbeen verder naar voor te zetten, en binnen de kortste keren komt daar ook een rechterbeen bij als je pony begrijpt dat ze geen beloning krijgt als ze maar 1 been naar voren plaatst ;)
Laatst bijgewerkt door Superkizzie4 op 21-01-12 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:19

Doeeei slaaplekker! X

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:21

maar ik ben ook geen pro, ik heb ál mijn informatie van internet en daar is niet alles even betrouwbaar dus ik denk dat je via 1 vaste informatie bron te werk kan gaan of je eigen marnier gebruiken om miscommunicatie tussen jou en je pony te voorkomen B-)

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:22

Jolijneniris schreef:
Doeeei slaaplekker! X

DANKE SEHR! :#
*dwingt zichzelf om nu echt de comp af te sluiten*

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:22

MAN IK BARST NOG VAN DE ENERGIE! *\o/*

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:23

maargoed; WELTERUSTEN! <3

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 09:28

Jolijneniris schreef:
Nou ze wilt zegmaar niet in de spagaat :s , met een balk loopt ze erover heen voetje voor voetje schuift ze gelijk terug :S en dan blijf ik proberen maar t lukt niet

Balk moet je eerst aanleren dat ze STIL blijft staan met twee benen er over en 2 benen er achter. Daarna kun je gaan beginnen door als je er voor staat laag bij de grond brokjes te houden en haar wat naar voren te lokken. Zet ze een stapje over de balk, duw je haar terug tot haar achtervoeten er weer achter staan en dan vraag je het opnieuw ;) dat is gewoon even een spelletje van de aanhouder wint :)

:wave: ben ik weer :D

@superkizzie, als je nou gewoon je posts even edit en niet een lading nutteloze posts zo neerzet? Dit is een informatie topic voornamelijk :)

Zo, vandaag afreizen naar heemstede-aerdenhout voor een workshopje, heb er zin in :j

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:21

nk
VisibreTeam schreef:
Jolijneniris schreef:
Nou ze wilt zegmaar niet in de spagaat :s , met een balk loopt ze erover heen voetje voor voetje schuift ze gelijk terug :S en dan blijf ik proberen maar t lukt niet

Balk moet je eerst aanleren dat ze STIL blijft staan met twee benen er over en 2 benen er achter. Daarna kun je gaan beginnen door als je er voor staat laag bij de grond brokjes te houden en haar wat naar voren te lokken. Zet ze een stapje over de balk, duw je haar terug tot haar achtervoeten er weer achter staan en dan vraag je het opnieuw ;) dat is gewoon even een spelletje van de aanhouder wint :)

:wave: ben ik weer :D

@superkizzie, als je nou gewoon je posts even edit en niet een lading nutteloze posts zo neerzet? Dit is een informatie topic voornamelijk :)

Zo, vandaag afreizen naar heemstede-aerdenhout voor een workshopje, heb er zin in :j

Dankjewel! Ik ga t zeker proberen straks! , gebruik jij gwn een balkje op de grond of zegmaar en caveletti ofs?

Heelveel plezier met de workshop geven :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:25

Gewoon een dikke balk :j
die niet té makkelijk gaat wegrollen :')

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:34

VisibreTeam schreef:
Gewoon een dikke balk :j
die niet té makkelijk gaat wegrollen :')

Okee :D Ik heb toch besloten dat ik verder met clicker wil want het is makkelijker werken lijkt mijn :D dus ik ga dat dr strx eerst leren :)

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:54

Hier meer mensen die in de knoop zitten met het weer -O-
Maar Nikkie, veel plezier met de workshop :D

Ik hoop vandaag toch een droog momentje te vinden om wat leuks met hem te gaan doen :j
Rijden vind ik de bak nu toch te nat voor, ik moet alleen even mijn clicker vinden :+

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:58

Hallo, :)
Hier is het ook Prutweer :')
Vrijdag nog even met rikkie bezig geweest. Gaat super goed :)
Liggen moet ik nog wel beter doen, het duurt heel lang, maar dat gaat niet echt met dit weer :') ik laat hem niet in de modder liggen :')
Steigeren gaat ook steeds beter :) Ben nu ook bezig, dat als ik in de lucht zwiep met mijn zweep, dus dan is hij al aan het steigeren dat hij dan uitslaat en anders niet :) Lukt wel aardig :) ik merk heel erg dat hij het fijner vind als ik dichtbij sta :)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:05

Robin@ Superleuk dat het zo goed gaat :D, liggen lukt vanzelf & fijn dat het goed gaat met stijgeren.

Ik denk toch dat ik zo maar even in de regen ga oefenen want droog word t toch niet :S

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:09

Ik heb geen idee van het weerk haha.. nog steeds met keelontsteking in bed, maar er zit verbetering in +:)+
Ik ben langzaam de verhuizing van mijn paard aan het plannen.. nog twee weken en dan gaan we naar onze nieuwe stalling *\o/* . Heb er heel veel zin in.. Alleen de trailerrit... als ik eraan denk wordt ik al nerveus, want mijn vent is niet bepaald lekker ontspannen in de trailer :S
Mijn nieuwe stalhouder heeft aangeboden om er een paard bij te zetten in de trailer, maar ik weet niet of dit een oplossing is.. Aangezien het een vreemd paard is voor mijn knollie.. ik moet dr nog maar eens over denken.. Helaas is mijn huidige stalling op zondag gesloten 8)7 dus vandaag even niet naar mn vent.. morgen maar weer..

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:11

Idd, in de zomer gaat het liggen ook gewoon beter, en dat is gewoon veel oefenen oefenen oefenen. maar als het zo modderig is. doe ik het niet, en op het gras doet hij het niet :')

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:13

Deze zomer wil ik ook echt aan de slag :D
Ik wil graag nu de spagaat goed krijgen zodat ik van de zomer kan beginnen met de moeilijkere kunsten :D

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:32

Robin_Rikkie schreef:
Hallo, :)
Hier is het ook Prutweer :')
Vrijdag nog even met rikkie bezig geweest. Gaat super goed :)
Liggen moet ik nog wel beter doen, het duurt heel lang, maar dat gaat niet echt met dit weer :') ik laat hem niet in de modder liggen :')
Steigeren gaat ook steeds beter :) Ben nu ook bezig, dat als ik in de lucht zwiep met mijn zweep, dus dan is hij al aan het steigeren dat hij dan uitslaat en anders niet :) Lukt wel aardig :) ik merk heel erg dat hij het fijner vind als ik dichtbij sta :)

Ik ga Moreno indd ook bewust niet nu het compliment leren,
hij krijgt vast niet zo'n positieve eerste indruk ervan als ik hem in de modder laat zakken met zijn knietjes :+

Fijn je vooruitgang! :D

RGBrink schreef:
Ik heb geen idee van het weerk haha.. nog steeds met keelontsteking in bed, maar er zit verbetering in +:)+
Ik ben langzaam de verhuizing van mijn paard aan het plannen.. nog twee weken en dan gaan we naar onze nieuwe stalling *\o/* . Heb er heel veel zin in.. Alleen de trailerrit... als ik eraan denk wordt ik al nerveus, want mijn vent is niet bepaald lekker ontspannen in de trailer :S
Mijn nieuwe stalhouder heeft aangeboden om er een paard bij te zetten in de trailer, maar ik weet niet of dit een oplossing is.. Aangezien het een vreemd paard is voor mijn knollie.. ik moet dr nog maar eens over denken.. Helaas is mijn huidige stalling op zondag gesloten 8)7 dus vandaag even niet naar mn vent.. morgen maar weer..

Beterschap nog :(:)
Hmm, ik weet indd niet of een vreemd paard zo fijn is, als het klikt natuurlijk wel maar anders niet indd..
Stalling op zondag dicht? Dat is toch best vreemd :+

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:38

Dank je Marijke.. Ja twijfel ook nog over het vervoer.. is maar een klein stukje maar toch.. al met al lastig.. En ja.. stalling is gesloten.. 'echte' boer met een geloof.. oftewel rustdag.. en geen mensen op zijn erf op zondag.. Op de nieuwe stalling gelukkig wel open :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:01

Pff, ookal zou het droog zijn vandaag, er zal toch niks gebeuren .. mijn lichaam heeft besloten ziek te worden ^)
Dus als het lukt ga ik vanavond gewoon even voeren, maar zelfs dat is twijfelachtig op dit moment := (dan krijgen ze wel eten hoor, geen zorgen :+ :)) ).

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:26

Een uurtje met mn pony geklooit <3
Aan de spagaat gewerkt & een beetje begonnen op het blok,
appoteren deed ze ook want ineens zag ik de zweep in de lucht zweven :j

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:50

@ RGBrink: Gelukkig maar! Zou voor mij toch wel echt vervelend zijn, op zondag dicht :oo
Juist het weekend moet ik het vooral van hebben :j

@ Sabine: Beterschap! :(:)

@ Jolijneniris: Klinkt goed! :D
Apporteren wil ik ook nog leren, lijkt me leuk :))

Clicker gevonden *\o/*
Hij is mee geweest in de was in een zak van mijn paardrijbroek :+ Maar hij leeft nog!
Dus ik ga nu naar stal en oefenen :):)