[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

2822

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:23

Ik stuur je wel een prive berichtje! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:04

Heb vandaag 'mijn projectje' van de weide naar de stal gebracht (gaat 's nachts naar binnen) .. Ging eigenlijk heel goed vond ik, in de weide kwam paardje gewoon naar mij toe en kwam bijna bovenop mij staan, dus ik heb haar eerst een stuk naar achter geduwd :+ en toen het halstertouw aangeklikt. Dan weide open, paardje eruit, weide terug dicht. Ondertussen was de pensioneigenaresse met het andere paard bij mij en ging voorop, dus ik er achteraan. Maar ik heb gewoon mijn eigen weg gelopen, en uiteindelijk ben ik minuten later dan de andere binnengekomen :') Heb onderweg even duidelijk gemaakt dat ik mijn ruimte heb en dat zij daar niet in mag komen, toen ze me ineens vanuit de hoogte kwaad bekeek heb ik HEEL duidelijk gemaakt dat ik toch meen wat ik zeg .. En toen ging het goed :) Heb haar op het einde nog even een stukje achteruit gezet omdat ze weer begon te drammen, dat was wat moeilijker, maar ze is toch eerst achteruit gegaan voordat we verder gingen (wel maar een stapje, maar het was toch achteruit) en dus gingen we aan een los touwtje het gebouw binnen. Was wel een leuk gevoel :)

Wil daarom niet zeggen dat ik er verder ook nog wat mee kan natuurlijk :+
Pensioneigenaresse gaat even met de andere pensioneigenaresse overleggen (die is er door de week niet) omdat het eigenlijk haar paard is, of ik er wat mee mag werken. Maar in principe denk ik niet dat die daar een probleem mee heeft, we zitten ongeveer op dezelfde golflengte :)

Was wel grappig vandaag, de ene pensioneigenaresse en de andere zitten dus eigenlijk totaal niet op dezelfde golflengte. Zeg maar de ene klassiek en de andere NH. Dus toen was het op een bepaald moment 'ja, als ik longeer doe ik dat enkel met longeerlijn, en zij doet dat enkel zonder' en toen zei ik: 'en ik doe allebei' ... :+ Ieder z'n eigen ding :Y)

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:23

Grappig Sabine :D zo'n knol heb ik ook bij mij in de wei.. een half jaar jonger van een man die het allemaal heel erg goed bedoeld, maar totaaaaal geen idee heeft.. zijn vorige paard van een 100.000% 20+ tuiger.. en 'hij wilde er weer zo een' toen zijn vorige aan haar einde kwam.. dus nu een jong ding.. nou als íets mij op mijn zenuwen werk is het een drammer :):) die continue over je heen loopt.. De grap is dat hij al ruim een half jaar roept dat "die van mij zo goed is opgevoed.. maarja dat ligt aan het leeftijdsverschil want die van hem is aan het puberen" uhuh.. ja hoor :+ :Y) :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:48

Haha, geweldig :+
Hier is het ongeveer soortgelijk, niet helemaal hetzelfde (en gelukkig ook niet zo extreem :P ) maar persoon van wie het paardje heeft die wil heel graag een paardje dat gewoon braaf stil blijft staan en niet teveel doet maar wel op elke millimeter hulp reageert (net zoals haar andere 2 paardjes, die ze al jaaaaaaaaaaaaren heeft) .. Maarja, het ding is jong, het ding is 2.5 en het ding heeft dus het stilstaanknopje nog niet ontdekt :+ En het ding heeft ook best wel een karakter & attitude zeg maar, dus leuke combinatie met die eigenaresse :) Ze is er op dit moment ook gewoon bang van en dat is wel jammer. Ik snap het ook niet goed, voor mij is dat paard véél te groot (ik vind [***] al groot en dit is een "echt" paard :+ ), het paard is jong, ik heb amper ervaring, en toch lijkt het te klikken en heb ik echt zoiets van 'ik wil eens proberen' .. Misschien probeer ik maar 1x hoor, dat weet ik niet :+ Maar ik heb wel zin om het te proberen :)

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 08:44

Ik lees mn eigen post terug en denk: ik was toe aan slaap hahaha.. mijn handen gaan ook jeuken mij die 'tuiger' (het is een kruising fries) van die man bij op stal.. Die is trouwens 3,5 bijna.. (ik bedoelde te zeggen in mijn vorige post: een half jaar jonger dan die van mij, en zijn vorige paard was een 100.000% bomproof tuiger van 20+ jaar :+ ) als hij stilstaat om te praten met stalgenoten dan draaid het ding om hem heen en probeert hem van zijn plek te duwen.. hij houd die knol ook nog wel.. maar daar is ook alles mee gezegd..

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:54

Marijke: Dankje, dankje, dankje ! :D

Sabine: You got youre work layd out for you :=

Vanmiddag paanie maar eens proberen te longeren, geloof dat hij t een beetje gehad heeft om iedere keet te VDen :')

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:47

Tmara schreef:
Vanmiddag paanie maar eens proberen te longeren, geloof dat hij t een beetje gehad heeft om iedere keet te VDen :')

Veel succes ! ;)

Ik ga vanmiddag paar foto's maken van de showhalster . En ik denk dat ik ga filmen! :D
En daarna filmpje in het elkaar zetten als ik genoeg beelden heb! :j

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:47

Hier gaat het redelijk met de training. Mira gaat zo nu en dan nog achteruit sjezen maar al veel minder dan de vorige keren. Het lachen daar zijn we mee bezig en apporteren aangezien madam regelmatig met de zweep in de mond staat :}.

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:18

Haha oke !
IK HEB FOTO'S VAN DE SHOWHALSTER! *\o/*
Hoop dat je mijn showhalster mooi vind! :))
Als je meer foto's wil zien moet je op mijn hyves gaan }>
Afbeelding

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:36

Mooi halster anne :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:21

Tmara schreef:
[naam]: You got youre work layd out for you :=

Heh? :+

Mooi showhalster AnneHorses!

Hier vandaag niks gedaan, alleen in de zeikende regen mest geruimd en hooi bijgegooid :Y) :+

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:16

Dankje [***] !

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:19

[***] schreef:
Tmara schreef:
Sabine: You got youre work layd out for you :=

Heh? :+

Dat je leuke projectjes hebt om mee aan de slag te gaan ! :')

Heel leuk gedaan Anne !!

Heb vandaag ook niks gedaan... Veel te koud, en volgens mij vergeeft hij 't me toch wel. Ze krijgen genoeg te eten en staan er top bij :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:21

Aha :Y)
Naja, is nog niet heel zeker dat ik met die echt wat mag doen hé, maar ik denk het wel, in ieder geval eens proberen :) En anders heb ik nog altijd 2 varkens die DRINGEND aan het werk moeten :Y) Die staan er ook top bij := :')

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:36

Maaaaar, zou wel leuk zijn toch? Houd je fris ! :j

Heb trouwens tips nodig !!

Roann is een heel extrovert paard, wat heel hoog in de rangorde staat in de kudden en graag ook wil leiden maar daar niet genoeg zekerheid voor heeft. Nu vind ik natuurlijk zelf dat ik fantastisch met hem om kan gaan ! :Y) Maar zonder grapjes.. Niet veel mensen kunnen goed met hem overweg maar op de een of andere manier klikt het gewoon tussen ons.
Ik wil Roann laten zien dat hij me nog meer kan vertrouwen, maar ik heb geen flauw idee hoe ! Hij hoeft voor mij absoluut niet door het vuur te gaan, al denk ik ook niet dat hij dat uberhaupt ooit zal doen...

Hoe doen jullie dat ? Je paard laten zien dat hij in je kan vertrouwen ?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:51

Mooi halster er voorbij :D

Tamara, ik kan je daarmee niet echt helpen eigenlijk, maar ik denk dat je al best wel op weg bent nu met wat vrijheidsdressuur :) Zo'n band en vertrouwen is natuurlijk niet iets dat zomaar komt.

Met Allegro gaat het een stuk beter. Ze staat in ieder geval weer op 4 benen en loopt redelijk goed. Vanmiddag ga ik er weer heen, dan gaan we de hoefzak er weer even afhalen en het verband bekijken. Ben benieuwd ;)

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:40

Dankjewel allemaal!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:17

Net weer naar Allegro geweest. Ze liep eigenlijk gewoon normaal. Hoefzak afgedaan, even gekeken en ging allemaal goed :D Hoefzak weer om en toen begon het super hard te regenen. Voor ik de deken weer helemaal op had, was het weer droog. Toen besloot ik om toch maar wat vrijheidsdressuur te gaan doen. Ik wilde al een tijdje met de spagaat gaan beginnen, maar wij hebben geen balken dus ik vond dat best lastig. Of dacht dat het lastig zou zijn. Alles behalve. Het leek alsof ze het gelijk snapte en ik kreeg er al een behoorlijke spagaat uit :D Ik baalde er echt van dat ik mijn telefoon niet op zak had om een foto te maken...

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:17

Super goed!
Jammer dat je geen mobiel bij je had !

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:25

goedzzoo! aaa dat heb ik ook heeeel vaak! doet ze iets nieuws heel goed! en dan kan ik geen bewijs maken:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:31

En dan probeer je het daarna nog een keer met je fototoestel in de hand en dan doen ze niks :+

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:36

He prut! ik ben ziek.. keelontsteking en koorts.. al 3 dagen en ben er zooo klaar mee.. Ik ben in juli 2010 geopereerd en toen zijn mn amandeltjes (nouja.. tjes).. eruit gehaald want ik had al 12 x keelontsteking (nouja tonsillitus) gehad in een half jaar tijd.. en daarna een tijdje niet.. maar het blijft een beetje een zwakke plek.. want dit is al de derde keer in het afgelopen half jaar.. Donderdagmiddag ff snel nog bij mn knol geweest.. en morgenochtend gaat mijn hopelijk nieuwe bijrijdster mee om te kijken wat ze van mn knol vind en of ze denkt dat ze hem aankan :+.. zal wat worden.. want ze is vooral gewent om te rijden en te longeren.. en zal dat bij mij dus wel uit moeten breiden met iig grondwerk(lessen) en hopelijk binnenkort wat VD, als Nikki en ik een nieuwe datum kunnen prikken (en hopelijk dat er nog veel lessen volgen).. We zullen zien.. Eerst morgen naar even een poets en wat voer.. en weer snel mn bed in.. :brr: %)

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:47

[***] schreef:
En dan probeer je het daarna nog een keer met je fototoestel in de hand en dan doen ze niks :+

Ja idd!

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:48

RGBrink schreef:
He prut! ik ben ziek.. keelontsteking en koorts.. al 3 dagen en ben er zooo klaar mee.. Ik ben in juli 2010 geopereerd en toen zijn mn amandeltjes (nouja.. tjes).. eruit gehaald want ik had al 12 x keelontsteking (nouja tonsillitus) gehad in een half jaar tijd.. en daarna een tijdje niet.. maar het blijft een beetje een zwakke plek.. want dit is al de derde keer in het afgelopen half jaar.. Donderdagmiddag ff snel nog bij mn knol geweest.. en morgenochtend gaat mijn hopelijk nieuwe bijrijdster mee om te kijken wat ze van mn knol vind en of ze denkt dat ze hem aankan :+.. zal wat worden.. want ze is vooral gewent om te rijden en te longeren.. en zal dat bij mij dus wel uit moeten breiden met iig grondwerk(lessen) en hopelijk binnenkort wat VD, als Nikki en ik een nieuwe datum kunnen prikken (en hopelijk dat er nog veel lessen volgen).. We zullen zien.. Eerst morgen naar even een poets en wat voer.. en weer snel mn bed in.. :brr: %)

Da is *** , Ik krijg 1 februari te horen of mijn amandelen er ook uit moeten..

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:49

Beauty slaat nu eindelijk uit bij de jambette, en goed ook! :+
Ze shake't nog steeds heel veel zonder commando, dat is wel heel irritant. Of als ze merkt dat we VD gaan doen, dan gaat ze meestal heel hyperactief jambette's geven en tegelijk shaken, ook redelijk vervelend, ik negeer het, maar dat snapt ze niet?