Of weten jullie daar filmpjes van op youtube?
Ik ben bezig met de piaffe en soms een stukje halve passen.
Ik zou het leuk vinden om daar beeldmateriaal van anderen van te zien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maava schreef:Ik geef dit topic even een shopje. Ben het steeds interesanter gaan vinden maar zie door alle bomen het bos niet meer. Iemand die misschien een fijne basis heeft om mee te kunnen beginnen, iemand die kan helpen?![]()
Wat zijn dingen waar je op moet letten? Wat zijn go's en no-go's?
Ik kan de pony inmiddels al rond sturen sneller, langzamer laten gaan, halthouden, draven, zoekt al mijn hand op. Ben heel benieuwd hoe ik dit later kan gaan uitbreiden.
Ik sta nu achter de pony en gebruik ene longeer singel met de teugels er doorheen, weet niet of dit de correcte manier is, dit werd mij eerder aangeraden.
Art_Ificious schreef:Hoi
Sinds maart heb ik een driejarige hengst. (Wordt september gecastreerd).
Maar aangezien hij veel angsten had en quasi getraumatiseerd was doe ik rustig aan. Hij heeft daarom tot twee weken enkel maar op de wei gestaan met vooral oefenen op aanrakingen en voetjes optillen.
Er heeft een zadel opgelegen puur voor gewenning.
Osteopaat bij geweest voor zijn rug en achterhand want die gebruikte hij totaal niet goed (geen flexibele beweging bij lopen).
quintusgl schreef:Juist met een jong paard kan je heel goed beginnen met lange teugel. Je kan leren sturen, halthouden, spieren opbouwen en wijken etc etc. Is juist leuk met een jong paard. Natuurlijk wel kijken hoe ver je gaat met de oefeningen en deze aanpassen aan het niveau en de mogelijkheden van het paard op dat moment.
Maar met een jonkie zou ik wel zorgen dat je weet wat je doet. Inderdaad dan les nemen.
yarkayunda schreef:Hoi!
Ik doe met mijn 20 jarige merrie al een tijdje lange teugel
Ze kan:
Stap
Draf
Galop
Sturen
Achterwaarts
Een beetje schouder buiten
Weet iemand wat ik nu met haar kan oefenen en hoe ik daarmee kan beginnen?
Caira schreef:yarkayunda schreef:Hoi!
Ik doe met mijn 20 jarige merrie al een tijdje lange teugel
Ze kan:
Stap
Draf
Galop
Sturen
Achterwaarts
Een beetje schouder buiten
Weet iemand wat ik nu met haar kan oefenen en hoe ik daarmee kan beginnen?
Leuk begin! Je kunt doorgaan met de travers, schouderbinnen en een stukje wijken.
ijssnuiver schreef:Freyjafan schreef:Ik zou graag willen beginnen, weet iemand een instructeur in de buurt van Utrecht?
Zo 123 niet, maar mocht je een groepje bij elkaar kunnen vinden(mag in verschillende trainingsvormen). Dan kom ik graag een dag jouw kant op.
__Suzanne__ schreef:ijssnuiver schreef:
Zo 123 niet, maar mocht je een groepje bij elkaar kunnen vinden(mag in verschillende trainingsvormen). Dan kom ik graag een dag jouw kant op.
Ik heb ook interesse in de buurt van Utrecht