RGBrink schreef:ik ben heul benieuwd.. ooit een poging gedaan maar toen was hij nog te jong.. hij zag het als veulen/hengsten spelletje en liet zich op zn knieen vallen om vervolgens mijn knie te willen happen![]()
Doet ons 1 jarige hengstje ook.

Ik ben vandaag ook weer eventjes bezig geweest. Effies voor het rijden en een half uurtje na het rijden ook nog wat geprobeerd. Voor het rijden gewoon eventjes een Spaanse Pas gevraagd, maar als ik hem dus laat lopen, tilt hij zijn voetjes minder ver op. Dat dus nog eventjes oefenen. En het 'draaien' (rondje draaien) gedaan, vindt ie erg leuk, alleen draait hij met zijn achterhand om zijn voorhand, wat dus inhoud dat ik zijn hals moet aanraken (+stemcommando) en dan heel hard opzij moet rennen, omdat ik anders een kontje krijg.

Steigeren maar niet gevraagd, omdat hij daar niet scherp genoeg voor was. Dan wéét ik al dat hij het niet (goed) gaat doen. Hij moet er echt enthousiast voor zijn, anders doet hij het gewoon met veel te weinig power, en komt ie misschien 10 cm van de grond. xD

(Rijden ging wel ontzettend lekker, maar dat hoort niet in dit topic