[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:03

RGBrink schreef:
ik ben heul benieuwd.. ooit een poging gedaan maar toen was hij nog te jong.. hij zag het als veulen/hengsten spelletje en liet zich op zn knieen vallen om vervolgens mijn knie te willen happen _O- :+

Doet ons 1 jarige hengstje ook. ;)

Ik ben vandaag ook weer eventjes bezig geweest. Effies voor het rijden en een half uurtje na het rijden ook nog wat geprobeerd. Voor het rijden gewoon eventjes een Spaanse Pas gevraagd, maar als ik hem dus laat lopen, tilt hij zijn voetjes minder ver op. Dat dus nog eventjes oefenen. En het 'draaien' (rondje draaien) gedaan, vindt ie erg leuk, alleen draait hij met zijn achterhand om zijn voorhand, wat dus inhoud dat ik zijn hals moet aanraken (+stemcommando) en dan heel hard opzij moet rennen, omdat ik anders een kontje krijg. :+
Steigeren maar niet gevraagd, omdat hij daar niet scherp genoeg voor was. Dan wéét ik al dat hij het niet (goed) gaat doen. Hij moet er echt enthousiast voor zijn, anders doet hij het gewoon met veel te weinig power, en komt ie misschien 10 cm van de grond. xD :')

(Rijden ging wel ontzettend lekker, maar dat hoort niet in dit topic :o)
Laatst bijgewerkt door Kimmsel op 15-01-12 21:05, in het totaal 2 keer bewerkt

NikkivanOlst

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:03

Heel mooi filmpje tamara :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:11

@ Tmara : hij is nu paars en geel en dat soort toestanden :+ Komt wel goed :Y)
De zak lucerne geen idee .. Het zou kunnen een vos of iets geweest zijn, maar wat moet die met lucerne? En waarom wel lucerne en niet de andere zakken? Dus neen, ik weet het niet :+

@ VT : Silke als kinderpony :D
Beeeeeeeetje gespannen nog :Y) Maar komt vast wel goed ;)

Hier vandaag niks gedaan, was wat later en het was al zo goed als donker voor ik klaar was met mesten en toen ik aankwam waren er nog mensen in de roundpen bezig dus dat werd niks :P Misschien morgen weer, of misschien dat ik morgen [***] weer eens pak, ik weet het nog niet goed (hij heeft vandaag laten zien dat hij niet meer kreupel is :Y) ).

Ga binnenkort ook eens wat spelen met een ander paardje op stal, een 2.5-jarige die tot een tijdje terug helemaal geen manieren had (en nu met momenten nog niet denk ik zo :+ ). Vind het beestje eigenlijk veel te groot voor mij, maar toch heeft die iets .. en ik mocht er eens mee spelen als ik wilde (beetje grondwerk en in de roundpen werken enzo) dus ik wil dat wel eens gaan doen, al is het maar gewoon voor de ervaring om weer eens met een ander paardje te werken :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:17

Ja, ik zal zien .. Van horen zeggen zal ik mijn handen wel vol hebben, denk niet dat er nog een camera bij kan :') Misschien dat ik publiek krijg en dan duw ik die wel wat in hun handen :Y) maar eerlijk gezegd probeer ik liever eerst alleen, ik ben niet zo'n publieksmens :+ :))

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:29

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:17

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:31

Haha, geweldig hoe je Silke aan de kant bonjoud _O-

Annehorses: Showhalster... klinkt goed !!

Heeft toevallig hier iemand verstand van bespiering bij paarden ?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:35

JA IK JA IK JA IK :):)
heb me ENORM zitten verdiepen in hoe spieren te trainen met longeren, rijden en VD :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:35

Zie ik het nu goed dat Silke steigert als bedelgedrag? (om aandacht of snoepje of weet ik het).
Of heb ik het commando gemist? :+

Die actie in dat 2e filmpje is wel geweldig _O-
"Even geen tijd Silke, ben bezig, moven!" :')

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:38

Silke denkt: jij geeft een commando met een zweepzwiep, ik zie een commando dus ik moet iets doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen doen :')
zoiets zegmaar _O-
Het is niet zo zeer bedel gedrag, maar meer van 'IK KAN HET IK KAN HET KIJK DAN!!!' ik kan haar ook gewoon wegsturen hoor :j maar ik moest wel even lachen :') Dat soort acties had ze ook wel eens toen ik met Vienna ging trainen, ging ze OP mn voeten liggen enzo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:40

Dus eigenlijk toch een beetje bedelgedrag (je kan het noemen hoe je het wil, het blijft een soort bedelen :P ). Is niet erg, nu weet ik ook dat jij menselijk bent :Y) En dat niet altijd alles perfect gaat :Y) :+

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:42

:')
Het ergste is, ik kan er niet boos om worden :') Als ik bijvoorbeeld Rowan in de spagaat ga zetten, ligt Silke al bijna plat op haar buik als ik haar niet heb weggestuurd :') Het is gewoon zo vreselijk grappig hoe graag ze mee wil doen _O-

Als ik haar weg stuur blijft ze wel gewoon weg tot ik haar roep, dus inprincipe heb ik verder geen last van Silke :P

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:44

*YAY* *\o/*

Het zit dus zo...Roann loopt van nature met een 'holle' rug, hij zet dus in draf en stap alles vast !
Nu zijn we in principe zover dat, wat we hem leren ohz, terug te zien is in zijn complete bewegen zonder ruiter.
Hij is ook naar de chiropractor geweest, maar deze had als enige 'echte' aanmerking dat we moesten gaan oefenen
met bekken kantelen. Nu is Roann te dik... dit weet ik, maar kan ik op het moment vrij weinig aan doen. :n

Nu weet ik niet goed hoe ik moet uitleggen hoe het er uit zien, maar zag ik net dat je het met het filmpje wel goed
kunt zien ! Dus heb ik meteen een still gemaakt ! :j
(Heb er nooit een duidelijke foto van kunnen maken)

Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:45

Yep, dat is een stukje spier dat daar mist nog :j Bekken kantelen doe je met HEEL veel verzameling :)

Rowan doet het trouwens ook goed nu :D
Afbeelding

Ileton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:46

Haha, dat herken ik wel ja, dat 'ik wil mee doen!!'
Als ik even bezig ben met een ander paard dan mijn eigen pony, dan heeft hij erg de neiging om allemaal rondjes te gaan rennen door de bak, of precies in de weg te gaan staan en doodleuk mee te doen.

Dat was ook al met mijn vorige pony; was ik met heel veel geduld de pony die ik nu heb aan het leren om op het blok te staan, en dan stapte de andere pony telkens op zijn blok, er weer vanaf, er weer op, er weer vanaf. Daar moest ik ook altijd erg om lachen!

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:29

VisibreTeam schreef:
Yep, dat is een stukje spier dat daar mist nog :j Bekken kantelen doe je met HEEL veel verzameling :)

Weet je ook welke spier ? En hoe ik juist die het beste kan trainen ? :Y)

Rowan blijft me eng bekend voor komen ! :j Ga vd week wel even m'n cd's met oude foto's uitpluizen... Lig nu op bed en
heb echt geen fut om er nog uit te komen :x

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:31

Dat is de spier die je dus het meest traint met verzameling en de rug dragen :j
Veel stappen en daarin enorm vertragen, draven en zodanig vertragen dat hij lijkt om te vallen...
Dan MOET hij zijn rugspieren wel aanspannen voor balans :j
Denk dat je dan een heel eind komt :)

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:32

DANK _/-\o_

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:26

Ileton schreef:
Wauw, wat tof Anne. Wat maak je voor halster?
Enne, foto's he! :j

Een showhalster . weet je wel ? :+
Als de showhalster af is , Maak ik zeker foto's! *D

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:30

hooi
ik ben er weer!

ik ga trouwens een vrijheidsdressuur filmpje maken!
wil je erin??
pb de youtube link dan ff:D

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:35

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:40

okii!

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:47

@ Tamara: ik vind het toch een érg leuk filmpje _/-\o_
Je ziet inderdaad dat hij bij het liggen flink alert is,
maar wat gaaf dat je even bij hem mocht zitten! ;D

@ Kimmsel: Slim dat je dan niet gaat steigeren!
Vooral de nieuwe dingen probeer ik ook altijd bij de positiefste omstandigheden.
Zo wil ik ontzettend graag met het compliment beginnen,
maar ik wilde hem met de regen van de afgelopen tijd niet met zijn knietjes in de modder leggen :P

@ Sabine: Altijd leuk toch om wat ervaring op te doen! ;D
Succes!

@ Nikkie: ik zal eens al je topics afgaan :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:05

Ik weet het ondertussen toch niet meer zo hoor :')
Blijkbaar is het beestje zo dat die heel graag bij je komt staan (lees: op je .. denkt dat je paard bent .. ) en als je die dan uit je ruimte wil wegsturen dan doet die heel beledigd en gaat naar je trappen .. Leuk beestje toch? :+ Maar langs de andere kant vraag ik me af of dat wel echt zo erg is als je meteen even doorpakt ... Maarja, ik heb nu ook weer niet zo heel erg veel ervaring .. en toch wil ik het wel eens proberen :')

Ik kreeg trouwens heel veel verwonderde blikken en verbazende woorden toen ik aangaf dat [***] gewoon naar rechts ging als ik met mijn arm naar rechts wees, blijkbaar is dat iets heel speciaals :+ Zou ik bij dat paardje nooit klaarkrijgen ... dus eigenlijk wil ik het wel gewoon proberen, stel je toch eens voor dat het wel lukt .. :Y)