Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liljebo schreef:Ik denk dat je met alles wat je doet, altijd je eigen doelen en ideeen in de gaten moet houden. De oefening is op zich heel goed, vooral omdat ze stelling op de volte aanleren, wat weer goed is voor het lijf en balans, net als het wijken wat daaruit volgt. Maar ik vind zelf lichte stelling ook voldoende.
Zo gebruik ik ook met de zg ducktapelessen andere punten voor bv voorwaarts, wijken etc omdat ik die logischer vindt. Maakt verder voor het leerproces niets uit. Het gaat uiteindelijk om de principes en die pas je in je eigen visie
liljebo schreef:CM ik werk daar momenteel met alle paarden aan(why would you leave me, dus)-tegenwoordig zelfs met de kleintjes omdat mn billy momenteel erg ongemotiveerd is en dat is lastig gezien ik agility doe... ik probeer daarmee weer meer actie en beweging los te krijgen),
Citaat:afgewisseld met de 'duktape' les
Citaat:point of contact
Naar iets toelopen/aanraken wat spannend is? Het kauwen stimuleert natuurlijk de ontspanning, lichamelijk en geestelijk. Een paard dat 'iets in de gaten heeft' houdt onmiddellijk op met grazen en kauwen en gaat pas weer verder als het veilig is.Citaat:'overcoming fear' die echt top werkt, balanstraining op de mat etc. Heb alleen tijd tekort..
liljebo schreef:CM het is denk ik niet onmogelijk, maar je mist dan inderdaad veel informatie, die ervoor kan zorgen dat je toch vastloopt. De serie is heel logisch opgebouwd en veel technieken komen dan later weer terug in geavanceerde vorm. Iets er tussen uit pikken is waarschijnlijk zoiets als een liedje leren naspelen, zonder de noten geleerd te hebben of zo.
crosmuller schreef:[
Ook niet als je al kennis hebt over clicker trainen? Die hele dvd serie is zo duur.. Voor dat bedrag kan je een nieuw paard kopen die wel luistert. Grapje uiteraard
.
liljebo schreef:Oh als het mag, wil ik graag een kopie van je kopen.
Ik ben voorlopig even uitgeclickerd![]()
[MD] Infecties, harde bulten, oedeem... wie denkt mee?