Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AmoorM schreef:Hoi!
Ik wil het vrijheidsdressuur ook weer oppakken met mijn fries. Maar twijfel of ik de clikker er bij pak... Je kunt precieser timen, maar ik vind het onnatuurlijk overkomen. Beetje lastig omschrijven. Ik vind bijv een aai, klopje of goedzo wat leuker overkomen. Zoals wat Frederic Pignon uitstraalt vind ik erg mooi om te zien!
AmoorM schreef:Hoi!
Ik wil het vrijheidsdressuur ook weer oppakken met mijn fries. Maar twijfel of ik de clikker er bij pak... Je kunt precieser timen, maar ik vind het onnatuurlijk overkomen. Beetje lastig omschrijven. Ik vind bijv een aai, klopje of goedzo wat leuker overkomen. Zoals wat Frederic Pignon uitstraalt vind ik erg mooi om te zien!
Lughnassadh schreef:Heeft iemand tips voor het volgende: ik ben bezig met het aanleren van een voetje geven. Ik moet hem een pasje achteruit vragen om hem zijn voet op te laten tillen. Maar hoe maak ik hem duidelijk dat hij uiteindelijk stil moet staan en alleen zijn voet op moet tillen. Ik click wel op het juiste moment. Dus niet voor het lopen, maar echt op het moment dat hij zijn voet omhoog doet.
Floortz schreef:Beginnen met voerweigeren. Dat moet ie als eerste leren, om te voorkomen dat het een handenhapper wordt. Als het fout gaat en het paard bijt zodra je een brokje in je hand hebt, ligt het er meestal aan dat die stap niet goed geconditioneerd is.
Ik begin elke training met beleefdheid. (heuh...de vraag is: 'wat mag jij niet'met een brokje in gesloten hand....
en hij kijkt dan keurig opzij)
HippoLogic schreef:Ik sla 'voer weigeren' altijd overWat ik wél doe ik veel aandacht aan 'beleefd voer aannemen' (ik focus dus op hoe ik het wel wil)..