Eindelijk weer even bijgelezen.
Goed bezig en leuk dat er weer nieuwe enthousiastelingen zich gemeld hebben.
Nogmaals gefeliciteerd Anne

!!
Hier de laatste weken spannende maar leuke ontwikkelingen

. Zoals een aantal van jullie weet, stond Ise te koop. Ja, stond. Voorlopig blijft ze toch. Mijn fysieke probleem met de rug zijn dankzij een geweldige manueel therapeut volledig over, voor mij een klein wonder. Sinds een week of 8 ben ik alweer aan het hardlopen en de conditie gaat met sprongen vooruit. Hierdoor durf ik het aan om voorlopig met Ise verder te gaan. Wel ben ik op zoek gegaan naar iets wat mij kan helpen onze band te versterken en mijn leiderschapspositie te verbeteren. Ik heb nu 2 lessen van een Parelli instructrice gehad en ik combineer dit met het les in WADH/lange lijnen. De eerste Parelli les was al snel duidelijk dat Ise door haar dominatie moeilijk haar voorhand laat verplaatsen. En daarom moesten we met de 8-tjes aan de gang. Ise werd in eerste instantie letterlijk woest en trok de complete trukendoos open

. Inmiddels begint ze te begrijpen dat ik rustig en consequent blijf en is ze al veel werkbaarder. Ik durfde nooit de grens op te zoeken maar gezien haar bijdehandte/dominante karakter is vooral duidelijkheid het sleutelwoord. Ik zocht altijd een compromis

. Afgelopen vrijdag hadden we sinds lange tijd ook weer een les WADH. En super fijn te horen en ook te voelen dat we toch stappen maken. Normaal wordt Ise altijd ongedurig en happerig tijdens het WADH maar nu kon ik geconcentreerd het tempo blijven controlleren en hierdoor zag je meteen het effect in haar balans. Fijne stukjes rechtuit in buiging, schouderbinnenwaarts en aanzet travers. Aandachtspunten zijn mijn eigen positie en vasthouden aan mijn eigen lijn. En als slagroom op de taart, aan het eind nog 10 minuutjes erop gezeten en zo beginnen we ook te paard aan het aanleren van de hulpgeving. Ook een spannende beslissing genomen wat betreft de opleiding: Ise blijft voorlopig dus samen gaan we de uitdaging aan om het derde en laatste jaar de opleiding tot holistisch instructeur/trainer af te ronden.