[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:37

Kimmsel schreef:
RGBrink schreef:
zooo.. die wil ik ook.. ga verhuizen naar een nieuwe stal verhuizen kost ook de nodige :$ maargoed zijn nieuwe stalling is wel +:)+ dus heb het dr wel voor over.. dan maar een week tosti's eten ofzo haha :P

Mag ik het geldboompje dan ook lenen? Dan kan ik mijn paardje hier in Barneveld stallen. Nu kan ik hem alleen in het weekeind zien, en ik mis het aandacht-geven aan hem doordeweeks gewoon.

Jij woont lekker dicht bij mij dan :D

Ik ben erg stil hier overigens. Het gaat niet goed met Allegro (leg ik later nog wel uit denk ik, nu weinig zin...), dus ik kan weinig doen met grondwerk en vind het af en toe lastig om te lezen dat jullie wel allemaal leuke dingen kunnen doen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:39

Oh, je bent niet de enige die stilligt momenteel hoor :=
Hier baal ik momenteel ook, heb gisteren nog wat met [***] gedaan en die heeft het gepresteerd om zo te lopen dat hij zichzelf kreupel heeft gelopen ^) Dus ik weet nu even niet of hij wel nog zo'n actief leven kan lijden, hij wil wel, maar of hij het nog kan ... Met [***] zou ik wel dingen kunnen, maar dat is geen VD-pony denk ik :+ en ik heb momenteel door het werk echt geen tijd (of energie) ^) Dus je bent niet alleen :Y)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:17

Lesgeven ging goed, heel gaaf arabiertje, gewerkt aan de spaanse pas en spagaat, zat er uiteindelijk aardig in :D

Susan :(:)

Dat is wel een maffe situatie Sabine :/
Het is dat ik geen eigen weitje had, anders had je Boke of de pony best bij mij mogen zetten :))

Ik ben KAPOT. Zit nu in de trein van Breda naar Den Bosch, en dan nog van Den Bosch naar wijk en dan nog nog van wijk naar huis -O-

Morgen uitslapen, anders stort ik in xD en dan smiddags wéér lesgeven :=

Robin_Rikkie

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:53

Breda, daar woon ik dichtbij, busje 145 van station pakken en je bent bij mij :')

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:14

Sabine, ook balen inderdaad dat Boke zich kreupel heeft gelopen! Hopelijk herstelt het snel weer.

Allegro loopt nu al 2 hele dagen op 3 benen. Was wel grappig, liet haar vandaag schudden (dat vind ze leuk) en ze werd meteen enthousiast. Ondanks dat ze niet kan staan op haar achterbeen, probeerde ze wel even een jambette te doen :P Gek paard ook.

Nikki, dat is een verre reis! Al thuis inmiddels? Paard dat je vandaag had met lesgeven was wel echt moooooi!!

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:22

:wave:
Komt ook weer even langs! Heb het enorm druk met school...
Balen van Boke Sabine en van Allegro Suus!
En Nikki, je bent dus nog wel even onderweg! Is inderdaad een prachtig dier!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 00:26

Ja ik ben nu een half uurtje thuis :j

Mijn tante woont in Breda :')

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:29

Nou Sabine, het zit jou ook niet mee zeg!
Ik lig ook een beetje stil momenteel, tentamenperiode.. :n
Maar ik ga vanmiddag weer naar pumbaa toe, beetje grondwerk/vd/evt. rijden. Ik heb laatst geoefend met zo'n mega grote bal waar die vreselijk bang voor is. Ik denk dat ik er een filmpje van ga maken om het proces te volgen. Laatste keer durfde die hem wel met zn neus aan te raken, maar als die dan ging rollen (doo de wind ofzo) was ie weer helemaal ondersteboven van :+ Fijne dag iedereen!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:14

Goedemiddag allemaal :D

Bah tentamenperiode. Sterkte! Maar wel veel plezier bij Pumba!!

Zo ik heb net even een touwhalster in elkaar geknutseld :D

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:29

SSDesign schreef:
Bah tentamenperiode.

Zo ik heb net even een touwhalster in elkaar geknutseld :D

Hee allemaal!
Ben er nu weer ! heb weinig tijd!

Veel succes met tentamen!
Haha oke! heb je een foto van je touwhalster ? :+

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:54

Ook al een touwhalster gemaakt :) ik ook pasgeleden.
Succes met je tentamens.

Wooh, steigeren ging goed vandaag zeg, ik heb het wat dichterbij geprobeerd, en hij doet het dan zooooo veel beter. Hij ging goed over de rug, hoofd goed omlaag, sommige zelfs uitslaand, is dat eigenlijk goed of niet goed? hij heeft zelf ongevraagd een stapje naar voren gezet :') Knappe paard <3

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:22

Ik ga even bijlezen en dan reageren!

Kijk ik net in mijn berichten....

*\o/* *\o/* Ik heb het schilderij wat je kon kiezen van het bokt magazine gewonnen :D :D En dat op vrijdag de 13e!!!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:46

Ohhh wat gaaf Linsey :D :D :D
gratz daarmee :):)

Ik ben net met Rowan bezig geweest, hij deed zo 6/7 passen in de spaanse pas super mooi achter elkaar :):) kijken of ik binnenkort even kan filmen :D

Ook wat gelangeteugeld en daarna wezen buitenrijden met Silke en Rowan. Alleen Silke was VEEL te heet -O- Continue piaffe, passage, dribbellen Niet echt ideaal dus om met Rowan mee te gaan oefenen :n dus maar terug gegaan uiteindelijk. Ik ga dinsdag denk ik maar even naar de duinen met ponylief. Kan ze daar even uitrazen.... :=

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:17

SSDesign schreef:
Kimmsel schreef:

Mag ik het geldboompje dan ook lenen? Dan kan ik mijn paardje hier in Barneveld stallen. Nu kan ik hem alleen in het weekeind zien, en ik mis het aandacht-geven aan hem doordeweeks gewoon.

Ik ben erg stil hier overigens. Het gaat niet goed met Allegro (leg ik later nog wel uit denk ik, nu weinig zin...), dus ik kan weinig doen met grondwerk en vind het af en toe lastig om te lezen dat jullie wel allemaal leuke dingen kunnen doen :P

Waar woon jij dan? Ga je ook toevallig naar het groenhorstcollege? :D

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:39

[***] schreef:
Heb gisteren weer wat met de dikke gedaan ..
Mijn plan was VD-en (had wat tips gehad van VT via pb dus wilde ik heel graag uitproberen) maar uiteraard ging dat niet door :+ Had Cobe eerst even rondgeslingerd bij wijze van opwarming en toen met VD-en begonnen .. Flemen & schudden ging goed, ja-knikken begreep hij ineens niet meer, voetje geven ging langs de ene kant goed en langs de andere kant wilde dat ineens jambette zeggen, en toen ik stukje achter hem ging staan om hem achteruit te vragen (is 1 van zijn lievelingsdingen) ging hij heel mooi vooruit en parkeerde zich vlak voor een hindernis. Dus dat was duidelijk: IK WIL SPRINGEN BAASJE!

Dus ik heb een hindernis opgezet en hem aan de longe laten springen, denk dat we iets van 75 cm hebben gedaan en het ging zo goed <3 En toen ineens was hij heel moe, de dikzak :') Dus zijn we er maar mee gestopt. Toen had ik ineens het idee om er zo nog even op te springen, dus gewoon aan het halster & zonder zadel... Dus ik parkeer hem voor zo'n cavalettieblok (heb ik al vaker gedaan, is doorgaans geen probleem), ik kruip daarop, zwaai mijn been over hem heen en zet af ... *bam* ... daar lag ik ... Blijkbaar was alles beetje glad door het natte weer en schoof ik met dat ik afzette gewoon uit. Dus ik kwak achterover, natuurlijk net met mijn bil/rug op dat blok. Dus nu heb ik een heel mooie, grote blauwe plek ^) Vannacht niet geslapen .. En ik heb net 2 hele drukke weken op het werk ^) Typisch ik :+

Cobe was wel weer onzettend lief, die bewoog geen millimeter en toen ik op de grond lag kwam hij eens met z'n neus over mijn gezicht snuffelen :+: Toen ik aangaf dat ik nog leefde bleef hij verder weer gewoon staan zoals hij stond, totdat ik rechtgekropen was <3 En toen zijn we héél langzaam de bak uitgelopen :')

Auutch! Hopelijk voelt het nu al weer wat beter :(:)
Wel lief van Cobe! ;D

VisibreTeam schreef:
Ahwww Sabine, wel lief van Cobe idd :)
Super Susan :D

Ik ben aan het kijken of ik interne stage kan krijgen bij Carole Fletcher in Florida... :=

Ik zal zo even googlen wie het is :o maar het klinkt al érg gaaf,
ik hoop voor je dat het lukt! ;D

xChoco schreef:
Ik zal me dan even netjes voorstellen. :)

Ik ben Lara, 14 jaar en ik heb choco sinds juni 2011. :)
Choco is een 5 jarige merrie met een eigen karakter, ze kan soms best dominant zijn en ze is eenkennig. Ze kan soms echt een bitch zijn, maar ik zou haar voor geen goud kwijt willen. Het gaat nog steeds met up en down's, maar ik weet zeker dat we er wel komen. :)

Welkom! :D Ik vind de naam van je merrie leuk! :D

VisibreTeam schreef:
Ik ga zo maar eens naar huis, lekker met Silke, Rowan, Puckie en Frankie aan de gang :))

Frankie :)) Je bent echt een held als je je paard zo noemt :j

Kimmsel schreef:
Pff, gaat er hier gezellig aan toe. Hoewel ik nog vrij 'beginnend' ben in de vrijheidsdressuur en grondwerk (mede dankzij meningsverschillen tussen mij en mijn paard en vervolgens helemaal geen zin meer) lijkt het me toch wel interessant om me hier even voor te stellen.

Ik ben Kim, 18 jaar, en ik heb een volbloed arabier Marano. Hij is Frans gefokt, een 'cool' karakter dus (Uche, :+ merk er niet altijd wat van) en echt een droppie. Hij heeft op de renbaan gelopen, maar zijn hobbie is nu knuffelen en spelen. :o Moet zeggen dat hij op buitenrit vaak na 20 minuten een vlaag van *MOET RENNEN!* heeft, maar dan heb ik een momentje van; *Nee, MOET LUISTEREN*, rommelen we even met stelling en zijwaarts, en dan gaat het weer goed. _/-\o_

Hier een fotootje van hem, ik zal binnenkort vragen of mijn moeder wat foto's wil maken van vrijheidsdressuur en dergelijke.

Is 't geen leukerd. :Y)

En een steigertje! *\o/* (Tips? Hij denkt dus echt dat dit z'n hoogst is, hiervoor doet ie al vreselijk z'n best xd)

Welkom! ;D Aan de hand van je beschrijving herken ik het karakter :')

En Welkom voor RGBrink & IloveAnoukje! :D

VisibreTeam schreef:
Mm okay :) dan lekker houden zo ;)
probeer wel dat hij niet achteruit loopt tijdens en na de steiger, steigeren is een voorwaartse beweging :)

Ohhh ik kom er net achter dat ik vanavond nog moest lesgeven :=
eerste keer ooit dat ik het niet op een memo zet op mn bureaublad van mn laptop :n
Slecht slecht slecht...
Dus vanavond na school nog even lesgeven in Barendrecht :Y) morgen eindelijk weer eens uitslapen en smiddags lesgeven in Vlijmen en s'avonds in Ammerzoden áls ik mn vervoer geregeld krijg...
Zaterdag ochtend in Almkerk en in de middag naar Sliedrecht :')
Ik moet écht mn rijbewijs van de zomer even gauw halen :')

Nouja, gelukkig kwam je er nog optijd achter toch! :P
Veel plezier met alle lessen! :D
Praat niet over rijbewijs, ik bak er niks van haha :')

[***] schreef:
Ik heb net een pony gratis aangeboden gekregen ^)
Heb jaren terug een aantal jaar een pony'tje gereden (hebben we van niks opgeleid, was véél en véél te dik en kende niks meer) en zou haar eigenlijk gaan kopen (naja, gaan leasen en dan na mijn studies kopen) maar toen was er ook een meisje wat op dat pony'tje reed en die ouders wilde haar toen voor dat meisje kopen. Dus ik pony kwijt ... Nu is jaren later dat meisje groot geworden, staat de pony bij mij op stal, blijkt ze daar echt geen tijd meer voor te hebben en wil ze haar dus aan mij geven, omdat ze weet dat de pony het bij mij goed zal hebben. Leuk hé ^)

Ooh, lekkere timing..

Kimmsel schreef:
RGBrink schreef:
zooo.. die wil ik ook.. ga verhuizen naar een nieuwe stal verhuizen kost ook de nodige :$ maargoed zijn nieuwe stalling is wel +:)+ dus heb het dr wel voor over.. dan maar een week tosti's eten ofzo haha :P

Ouders O:)

[***] schreef:
Oh, je bent niet de enige die stilligt momenteel hoor :=
Hier baal ik momenteel ook, heb gisteren nog wat met Boke gedaan en die heeft het gepresteerd om zo te lopen dat hij zichzelf kreupel heeft gelopen ^) Dus ik weet nu even niet of hij wel nog zo'n actief leven kan lijden, hij wil wel, maar of hij het nog kan ... Met Cobe zou ik wel dingen kunnen, maar dat is geen VD-pony denk ik :+ en ik heb momenteel door het werk echt geen tijd (of energie) ^) Dus je bent niet alleen :Y)

Aaw, beterschap voor Boke :(:)

VisibreTeam schreef:
Lesgeven ging goed, heel gaaf arabiertje, gewerkt aan de spaanse pas en spagaat, zat er uiteindelijk aardig in :D

Susan :(:)

Dat is wel een maffe situatie Sabine :/
Het is dat ik geen eigen weitje had, anders had je Boke of de pony best bij mij mogen zetten :))

Ik ben KAPOT. Zit nu in de trein van Breda naar Den Bosch, en dan nog van Den Bosch naar wijk en dan nog nog van wijk naar huis -O-

Morgen uitslapen, anders stort ik in xD en dan smiddags wéér lesgeven :=

Fijn dat de les zo goed ging! ;D
Je zit aardig vol hea :')

horsieslii schreef:

Ik ga even bijlezen en dan reageren!

Kijk ik net in mijn berichten....

*\o/* *\o/* Ik heb het schilderij wat je kon kiezen van het bokt magazine gewonnen :D :D En dat op vrijdag de 13e!!!

Gefeliciteerd! Wat leuk ;D

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:40

Weten jullie nog een leuke oefening voor Beauty? Ze kent targetten, shake (dat vind ze echt geweldig :') eigenaar vroeg zich af hoe ik het voor mekaar kreeg) en de jambette.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:49

Het is eventjes een weekje rustig geweest hier, dinsdag fijn gereden,
maar donderdag raakte hij zijn ijzer kwijt, en aangeizn hij nogal gevoelig is,
maar niet meer verder gegaan. Vandaag weer nieuwe ijzertjes,
dus weer aan de gang ;D

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:53

Vandaag moest ik een paar uurtjes werken op stal, maar ik dacht dat ik nog wel tijd had voor choco. Helaas niet, want er komt zo een vriendin die ik al een tijd niet meer heb gezien. Maar ik denk niet dat choco het heel erg vindt om weer een rustdagje te hebben. Want ik was maandag ontzettend moe (slaap heel slecht), dinsdag ook, maar heb haar toen losgegooid. Elke woensdag heeft haar bijrijdster springles, donderdag mocht ik niet want ik had vrijdag een pw (wat later niet doorging 8)7 ) en vrijdag voelde ik me niet lekker. Dus heeft choco lekker een rustig weekje gehad.
Maar choco en ik zitten ook een beetje in een dipje, rijden gaat niet zo lekker en ik voel me de laatste tijd ontzettend moe enzo.
Vandaag was wel heel schattig toen ik haar buiten ging zetten, ik kom aanlopen begint ze zachtjes naar me te hinniken ( <3 ) en ze liep heel netjes mee (6 maanden geleden werd ik overal mee naar toegetrokken) dus dat is zeker een grote vooruitgang. :))

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:24

Kimmsel schreef:
SSDesign schreef:

Waar woon jij dan? Ga je ook toevallig naar het groenhorstcollege? :D

Haha nee ik zit op de uni in Wageningen ;)

Foto van het touwhalster komt zo snel mogelijk, maar Allegro moet er wel vrolijk op staan, dus wacht even tot ze wat beter is :)

Marijke, balen van het ijzer maar fijn dat ze er weer onder zitten :)

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:08

Nou, heb vandaag nog even geprobeerd een filmpje te schieten van wat VD, maar we kwamen net terug van het rijden en mijn paardje had meer interesse voor zijn hooi dan voor mij. Terwijl we vóór het rijden ook wat trucjes hebben gedaan, en toen had hij er zin in, en was hij juist lekker enthousiast. Volgende keer zorgen dat ik géén hongerig paard heb, of er geen hooi ligt dus.
Rijden ging overig rampzalig, maar hij kan al anderhalve week niet buiten. Hopelijk binnenkort weer wel, dan zal hij een stuk handelbaarder zijn.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:44

Oohh balen van het dipje met Choco :(:)

Lesgeven ging SUPER!

Eerste lesklant was echt vanaf het begin begin, dus even rustig gewerkt aan het voerweigeren, dat zat er redelijk snel keurig in, paardje was super beleefd van zichzelf :) Daarna doorgegaan naar het targetten. Eerst vond ze het niet leuk, tot ze heel de bak door ging lopen om te targetten. Paardje vond het schitterend := Daarna nog een poosje aan de jambette besteed. Ging in het begin niet zo heel soepel maar toen ze hem eenmaal doorhad hele mooie hoge jambettes :j En nog even het nee schudden uitgelegd :)

Tweede lesje was helemaal leuk om te geven :D
Haflinger was een beetje best wel dominant naar het voedsel toe, dus eerst even het voerweigeren nog goed bevestigd (ze was al een keer of 2/3 met VD bezig geweest). Was wel even lastig, want ze stapte steedst naar achter als haar pony een stapje naar voren zette. Dus uitgelegd dat als meer haar plaats en haar eigen ruimte houd dat de pony dan ook meer gaat accepteren dat het baasje beslist wanneer wel of geen voer :) Daarna een goed onderscheid gemaakt voor het commando tussen het voetje geven en de jambette, zat er ook vrij vlot in :) Daarna wat gespeeld met de spagaat en de klassieke buiging, spagaat had hij ook zo door en klassieke buiging zakte hij bijna automatisch in := En hij bood het liggen aan vanuit het rollen, dus ook gelijk een beginnetje gemaakt := Ging SUPER leuk :j

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:03

@ Choco: ach een rustig weekje is vast ook wel eens fijn :j
Voel je je al wel weer helemaal goed?
Fijn zo'n vooruitgang! :D

@ Nikkie: het is leuk om die lesverslagen te lezen, en wat klinkt het goed! ;D
En vooral die Haflinger klinkt heel leergierig! ;D

@ SSDesign: Ja klopt, maar hij stond er opzich ook wel lang genoeg op :)
Niewe ijzertjes weer klaar, en hij liep wel een beetje gevoelig (het is heel vaak voorgekomen dat hij na nieuwe ijzers een week kreupel liep), maar eigenlijk best goed nu dus ;D Maar ik wilde toch een beetje voorzichtig zijn,
en heb weer eens gelongeerd :j En na een tijdje liep hij weer helemaal goed trouwens.

Maar dat longeren dan, ik deed het nu gewoon eventjes met het halster en dan longeerlijn vastmaken aan dat onderste ringetje. Maar hij doet soms, vooral tijdens galopperen maar ook in draf, zijn hoofd héel ver naar beneden, bijna met zijn neus tot de grond.. Is dit goed?

Hij is dan wel ontspannen maar ik zie niet echt in waarom hij zijn hoofd zo ver naar beneden doet.. Even geoefend met overgangen, en ik wil de komende tijd wat meer longeren om de hulpen te verduidelijken. In stap heeft hij heel erg de neiging om naar mij toe te komen, dan stuur ik hem weg met de zweep, maar dan gaat hij weer draven, terwijl ik wil dat hij stapt.. Zo moet ik nog wat puzzelen, maar ik vond het fijn om weer eens te longeren :j

Is het trouwens een goed teken als hij een beetje zo'n wit schuimlaagje op zijn lip heeft? Of niet?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:33

Paardje van vanmorgen:
Afbeelding
Afbeelding

En het paardje van vanmiddag :))
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een beetje schuim is niet zo'n probleem :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:09

Wow Marijke_1995, als je die berichten zo achter elkaar zet lijkt er wel niks goed te gaan hier _O-

Vandaag ging het wel goed :Y) Gisteren ook, heb niks gedaan maar had geen klachten over hun weidegedrag, dat is al veel :+
Vandaag heb ik met [***] wat gedaan, snel na het werk nog even, vlak voor het donker.
Eerst van de weide naar de roundpen (is zo'n 5 minuten wandelen dus meteen ingestapt :Y) ) en daar wat met hem gewerkt, gewoon los. Hij deed ZO HARD z'n best <3 <3 Volgens mij heeft die iets van "ik zal maar goed mijn best doen, anders pakt ze die andere volgende keer weer mee O:) ". Heb een beetje gespeeld met het van hand veranderen, dit wil ik graag binnendoor (dus met het hoofd naar je toe) maar hij doet het langs 1 zijde zowat altijd buitenom, en daar hebben we nu beetje aan gewerkt. Kreeg ie meteen ook achterhandtraining erbij (veel stoppen en korte draaitjes (niet altijd in stap want dat is niet stoer, meneer wilde draven en showen :P ) en weer terug omdat hij verkeerd draaide en nog eens proberen en ... :') ). Hij was wel snel buiten adem vond ik, moet toch weer beetje gaan opbouwen ... Maar hij deed wel supergoed mee :+:

Leuke foto's VT!
Die jambette van die Haf gaat hoog! :oo

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:45

Super dat het zo lekker ging Sabine :D

Ja de Haf vond het érg leuk :))