Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HippoLogic schreef:Ja ik heb mijn paard ingereden met de clicker.
JoycexEnya schreef:Ik lees gewoon lekker mee en post af en toe.
Hoe leer je dat clicken niet altijd betekend einde oefening? Vooral tijdens het rijden en longeren en bijvoorbeeld van de spagaat naar de buiging toe.
Fair schreef:HippoLogic schreef:Ja ik heb mijn paard ingereden met de clicker.
Gaaf! Heb je hier ook ergens meer info over staan? Ik gebruik het nu wel als hij ontspamt naast me (hoofd laag). Maar dit wil ik ook uitwerken naar longeren. Maar ik ben bang dat als ik klik tijdens het longeren, hij naar binnen komt voor zijn beloning. En ik ben bang dat als ik hem geen beloning geef, hij niet meer mee wil werken.
JoycexEnya schreef:Mijn tinker denkt na tijdje geen klik "ja daag geen zin er meer in als ik geen klik krijg "
Dan moet ik eerst iets makkelijks vragen en dan doe ik weer een poging waar ze dat dacht.
Lughnassadh schreef:Ik wil gaan clickeren met mijn paard (in bezit sinds 12 februari). Nu clicker ik al sinds ik mijn oudste hond heb en die is nu ruim 11. Maar wat ik nergens terug kan vinden is of je de clicker op dezelfde manier aanleert als bij een hond. Want je zult een hond ook eerst moeten leren wat die click betekent.
Kimmie25501 schreef:Ziet er goed uit! Ook al moet ik zeggen dat je op bepaalde momenten wel wat strenger mag zijn! Want ik weet niet of het op commando was, maar op bepaalde momenten gaat hij stilstaan, en wacht je gewoon totdat hij weer verder loopt. Ik vind dat je hem dan best even duidelijk mag maken dat hij gewoon moet doorlopen. Maar verder ziet het erg echt leuk uit! Over een tijdje wil ik dit denk ook wel gaan doen met mijn grote vriend.
Kimmie25501 schreef:Ziet er goed uit! Ook al moet ik zeggen dat je op bepaalde momenten wel wat strenger mag zijn! Want ik weet niet of het op commando was, maar op bepaalde momenten gaat hij stilstaan, en wacht je gewoon totdat hij weer verder loopt. Ik vind dat je hem dan best even duidelijk mag maken dat hij gewoon moet doorlopen. Maar verder ziet het erg echt leuk uit! Over een tijdje wil ik dit denk ook wel gaan doen met mijn grote vriend.