Dressuur aan de lange teugel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:52

Er zijn niet zo veel wedstrijden. In Oktober de Shetland indoor weer, ik denk dat dat de eerste weer is, en de enige dit jaar nog.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:01

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben ook wel erg nieuwsgierig geworden naar dressuur aan de lange teugel. Het lijkt mij een fijne afwisseling voor mij en mijn pony naast longeren en rijden. Zijn er binnenkort toevallig workshops of clinics in het noorden? Of weten jullie iemand die les geeft in het noorden?

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:45

In het Noorden? Piet Bakker googlen? Die zit in Friesland volgens mij en is een van de autoriteiten op dit gebied!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:47

Ik kom ook even binnen gevallen.

Is er iemand die het doet in de omgeving van Roosendaal waar ik eens een keertje mag komen kijken.
En weet iemand ook een instructeur in deze omgeving?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:35

Mayflower_ schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Ik ben ook wel erg nieuwsgierig geworden naar dressuur aan de lange teugel. Het lijkt mij een fijne afwisseling voor mij en mijn pony naast longeren en rijden. Zijn er binnenkort toevallig workshops of clinics in het noorden? Of weten jullie iemand die les geeft in het noorden?

Waar zit je in het Noorden? Ik geef namelijk ook les in het lange teugelen.

lorinvhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 16:43

Ik ben ook begonnen met lange teugels. Vond het een leuke afwisseling voor mijn shetties :)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 01:25

Ik heb afgelopen vrijdag een lesje gehad van iemand! Via bokt ben ik bij haar terecht gekomen (sakvis@bokt). En vond het een erg leuke en interessante les. Ze liet me echt op een andere manier naar bepaalde punten kijken waar k dus tegen aan liep. Maar onder tussen ook over andere dingen babbelen. Binnenkort weer een lesje inplannen! Foto's volgen :)

A_nnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:37

Halloo, ik meld me ook . *\o/* In de hoop dat jullie nog een beetje actief zijn (of weer worden ;) )
Ben in 2008 ongeveer begonnen met de lange teugel. Heb altijd met shetlanders gereden.
Momenteel ben ik ook opzoek naar les in de buurt. Helaas ken ik hier in de buurt eigenlijk niemand die les geeft (of ze vinden shetlanders stom -O- ). Ben benieuwd wat hier allemaal voorbij komt!

Afbeelding

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:41

Hee Anne :wave:

Lastig he les vinden. Doet abigail eigenlijk nog iets in het lange teugelen, die gaf vroeger ook wel les toch?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:44

Over les gesproken, zijn hier mensen die ervaring hebben met les/clincis van bastiaan de recht? Ik zit er over te denken een lesdag bij hem te volgen maar hij woont nogal in een uithoek dus wat persoonlijke ervaringen van zijn lesgeefkunde zijn welkom voor ik straks voor niets naar het hoge noorden afreis :Y)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:53

Welke regio zit je Anne? Ik vind Bastiaan leuk, nooit bij hem gelest, wel clinic gezien.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:22

Een klant van mij gaat de lange teugel opleiding bij hem doen. Ik heb zelf geen ervaring met hem.

Lange teugel toch te weinig helaas. Wil/moet binnenkort wel weer meer aan de bak, 22 oktober weer shetland indoor!

A_nnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:45

@ Eline; Nee, helaas niet. Ab doet al jaren niks meer. :( Het is echt vreselijk met les vinden. Er zijn een hoop mensen die tips aan mij komen vragen, maar nu wil ik zó graag zelf eens les. Heb echt al een paar jaar geen les gehad, schandalig gewoon!! Helaas hier in de buurt, vinden de meeste mensen, het werken met een shet onzin. -O-

@ Caira; In het land van Maas & Waal. Vlak bij Tiel.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:49

Ik les soms bij Piet Bakker. Eline bemoeit zich wel eens met mijn pony's (als ze weer met Roos moet oefenen omdat ze wil mennen op de indoor). En les nu bij Caira :j (moet ik vaker doen, maar kom daar helaas ook te weibig aan toe ).

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:52

Ik les ook bij Lonneke (Ciara) tenminste we hebben onze eerste twee lessen erop zitten.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:10

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 12-02-22 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:32

Ik ken hem van clinics op horse event. Hij heeft hele duidelijke filmpjes over beginnen met lt gemaakt samen met bit. Hij is wel klassieker geschoold dan piet bakker. Deze man heeft wel bij de grote getraind.

Maar ik steek nooit wat van zijn clinics op omdat ik het zo'n lekker ding vind -O-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:54

poes schreef:
Ik ken hem van clinics op horse event. Hij heeft hele duidelijke filmpjes over beginnen met lt gemaakt samen met bit. Hij is wel klassieker geschoold dan piet bakker. Deze man heeft wel bij de grote getraind.

Maar ik steek nooit wat van zijn clinics op omdat ik het zo'n lekker ding vind -O-

_O- _O- _O-

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 23:36

:') _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 00:44

:') :')

De filmpjes heb ik gezien inderdaad. Juist dat klassiek geschoolde is iets waar ik me graag eens meer in zou verdiepen :j jullie ervaringen klinken in elk geval heel positief!

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:42

Hoi! Ik werk volgends de methode van Emiel Voest. Hierin heb ik ook les. We zijn nog maar net bezig, maar gaat al best netjes.

Afbeelding

Afbeelding

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:02

Laat je dan je lijnen zo achter je aanslepen? Dat lijkt mij nogal onhandig.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:06

Leuk, nog iemand die volgens Voest werkt met een shet! Ik heb wel het idee dat je lijnen lager moeten door de singel (ik heb een cob singel nodig, om de lijnen om de goede hoogte te hebben).
REYNIR, ja, de lijnen slingeren erachteraan. Het zijn enkele lijnen, je kan er dus niet in struikelen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:07

Hier een Voest-instructeur. Je lijnen mogen idd een stuk lager in de singel. Even kijken of ik ergens een foto heb met de goede hoogte...

Edit:

Afbeelding

Waarbij je ook gelijk ziet dat de maat Cob van de longeersingel qua ringhoogte niet goed past. Ik heb er dus extra ringen bij gekocht die ik met een karabijnhaak aan de singel vastmaak.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:28

Lijnen lijken inderdaad wat hoog te zitten.

Heb ook een aantal jaar geleden een blauwe maandag Freestyle dubbele lijnen gedaan :j leuke manier van werken ook. Het is allemaal net weer even anders. Voordeel vond ik zelf dat je wat makkelijker wat meer tempo kan pakken wanneer je paard dat nodig heeft. Ik doe het soms nog wel eens al vind ik voor het hogere werk en dan met name de zijgangen de longeersingel te belemmerend werken.

Afbeelding