Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Mayflower_ schreef:Mag ik mij hier ook melden? Ik ben ook wel erg nieuwsgierig geworden naar dressuur aan de lange teugel. Het lijkt mij een fijne afwisseling voor mij en mijn pony naast longeren en rijden. Zijn er binnenkort toevallig workshops of clinics in het noorden? Of weten jullie iemand die les geeft in het noorden?
In de hoop dat jullie nog een beetje actief zijn (of weer worden
)
). Ben benieuwd wat hier allemaal voorbij komt!

Het is echt vreselijk met les vinden. Er zijn een hoop mensen die tips aan mij komen vragen, maar nu wil ik zó graag zelf eens les. Heb echt al een paar jaar geen les gehad, schandalig gewoon!! Helaas hier in de buurt, vinden de meeste mensen, het werken met een shet onzin.
(moet ik vaker doen, maar kom daar helaas ook te weibig aan toe ). poes schreef:Ik ken hem van clinics op horse event. Hij heeft hele duidelijke filmpjes over beginnen met lt gemaakt samen met bit. Hij is wel klassieker geschoold dan piet bakker. Deze man heeft wel bij de grote getraind.
Maar ik steek nooit wat van zijn clinics op omdat ik het zo'n lekker ding vind

jullie ervaringen klinken in elk geval heel positief! 
leuke manier van werken ook. Het is allemaal net weer even anders. Voordeel vond ik zelf dat je wat makkelijker wat meer tempo kan pakken wanneer je paard dat nodig heeft. Ik doe het soms nog wel eens al vind ik voor het hogere werk en dan met name de zijgangen de longeersingel te belemmerend werken.