HippoLogic schreef:Haha die filmpjes zijn grappig. Maar het werkt echt zo, ook al weet de getrainde mens het niet.
Leuk he

Myrtle had gisteren helaas veel last van de artrose dus ik heb besloten om wat minder te focussen op het clickeren en meer kilometers in het bos te gaan maken. Gelukkig kan daar ook naar hartenlust geclickerd worden, en wat bleek........ ze wilde haar beloning eerder niet hebben tijdens het draven omdat ze me niet hoorde

Ik ben de 7 basics dvd van inge teblick aan het bekijken en zij zegt altijd best wel hard X (dat gebruik ik ook ipv de clicker), ik zeg het zelf best wel zacht. Dus ik draafde met Myrtle, ze kwam terug op een lichte hulp, ik roep veel harder dan normaal X .. en ze staat stil en kijkt om

@[***] het gras eten als beloning is nog steeds een goeie maar ik probeer dat eerst eens op de grond uit niet dat ik op buitenrit straks de hele tijd met haar in de berm sta, het is best een eigenwijze tante. Ik heb ooit klasse 1 endurance gereden en als ze in de berm wilde plassen beloonde ik haar daarvoor want onderweg plassen is een goede eigenschap voor een endurance paard. Maar ze begon steeds meer op eigen initiatief de berm in te lopen en ook een keer in volle draf en toen stootte ik mijn hoofd tegen een tak

@Visitor volgens mij hadden we het hierover. Ik denk dat je toch wel gelijk hebt dat je meerdere dingen in een sessie kan trainen als je paard in principe de hulpen al kent. Vandaag ook in het bos wat tempowisseling in stap geoefend en wijken voor de eenzijdige kuithulp. Ging prima.