Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). Maar ik denk wel dat als je gewoon aan het spelen bent in de piste en je paard biedt je een bepaalde beweging aan dat er mensen zijn die daar bewust mee aan de slag gaan
Alleen lijkt me dat geen verplichting of onderdeel van, daar kies je zelf al dan niet voor denk ik ..

Als ik hem vraag om te draven verandert zijn houding onmiddellijk, dat weer wel 
Ook wat met zijwaarts gespeeld, puur de beweging op zich, niks dressuurmatig ofzo.. Gewoon in de piste zonder de hulp van de bakrand, en uiteindelijk zelfs over een balkje! Heel stom, maar dat is zoiets van "dat wil ik ooit eens kunnen" en vorige keer leek dat nog zo ver weg en vandaag was het ineens allemaal mogelijk. Dus ik ben zo blij als een klein kind
Zit ook nog veel meer achter, gewoon die pony zien veranderen, dat doet het 'm wel allemaal .. Een hele tijd terug wilde hij niks, werd alles met een zure kop gedaan (op zo'n momenten heeft hij echt een kop
) en nu komen er steeds meer & meer momenten dat hij wel wil en gaat vragen en zelf dingen probeert en zoekt en .. Dus ja, ik ben alleen maar blij 

Ben ik me ook steeds meer van bewust en hier gaat het super momenteel
Moet er wel op gaan letten dat, nu ik toch meer met het dressuurmatige bezig wil, ik niet weer ga vervallen in dat er dingen moeten enzo .. Natuurlijk moet hij af en toe iets, maar belangrijk is om het toch luchtig te houden .. niet té serieus

Mag hier doen wat ik wil (ben de enige die met Parelli werkt, of clickertraining doet, ..
).
Maar zo gewoon heb ik nog nooit problemen gehad zeg maar

Hebben wij hier gelukkig geen last van .. iedereen kan met iedereen overweg, maakt niet uit wat de ander doet .. En als ik de piste in wil en er is iemand (ligt meestal aan het paard waar ze mee aan het werken zijn) dan vraag ik of het kan .. en andersom ook .. Zo vroegen ze eens of ze een jong paard mochten longeren terwijl ik grondwerk aan het doen was, ze wisten alleen niet hoe het paard zou reageren (of ze verwachten eventuele problemen, ligt eraan hoe je het bekijkt
) en dus of dat een probleem was .. Geen probleem voor mij, paard heeft 2x los gelopen in de piste, maar daar trekken wij ons niks van aan
Heb al vaker met loslopende paarden gezeten, en dat staat [***] daar langs mij aan een los touwtje te kijken "wat maakt die zich moe zeg
"