[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:45

Vandaag weer eens gekeken of het steigeren nu beter lukte. Ik was zelf nog rustiger, en rikkie heeft toch een paar mooie steigers laten zien :+: dus het gaat steeds beter.
Dankjewel :)

Ik zou het in het begin gewoon negeren. MyLittleLove.

nadine_yvana

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:04

@mylittlelove: Ja, ik zou het negeren. Is echt bedelgedrag. Meestal houdt het dan wel op, omdat ze dan doorhebben dat het plannetje (snoepjes/lekkers krijgen) toch niet gaat lukken. :+

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:16

Ja ik zou het neageren . En een keer houd ze op .

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:24

@ Sabine: welkom terug! :D
Dit was indd het topic dat ik bedoelde :))
Wat leuk dat het zo goed gaat met Boke & Cobe! +:)+

@ Deena: hmm, ik pakte zijn been dan op en deed hem zelf naar voren. Noemde er mijn commando bij en beloonde hem. Na een paar keer begreep hij dat hij hem zelf ook naar voren moest doen ;p

VisibreTeam schreef:
:')
Ik moet een keer langskomen :x

KIJK DIE SPIERMASSA OP DE SCHOUDER :oo
Did it with tricktraining <<)
Echt grappig, mensen geloven niet dat vrijheidsdressuur spier opbouwend is :')
Foto

_/-\o_

VisibreTeam schreef:
LIPSPIEREN :oo
Foto
Zie je wel dat hij spieren heeft? :Y)

Hahaha :')
AnneHorses schreef:
WelKom Deena! :j

Zou ik us foto's plaatsen! *\o/*

Verzameld steigeren! :')
Foto

En mijn neckrope! <3
Foto

Móoie steiger! :D En wat knap dat je blijft zitten trouwens! :P

VisibreTeam schreef:
ahww :(:)

Ik heb last van rare nachtmerries de laatste tijd -O-

Tsja, heftig... Hij hoeft nog niet op uitzending gelukkig :)
Hij is vooral veel op oefening en alleen in de weekenden thuis omdat hij nog geen auto heeft...

Aaw, ik háat nachtmerries.
Ik droom altijd van die rare dingen en dat vind ik echt niet leuk,
laat me gewoon slapen :')

Robin_Rikkie schreef:
Vandaag weer eens gekeken of het steigeren nu beter lukte. Ik was zelf nog rustiger, en rikkie heeft toch een paar mooie steigers laten zien :+: dus het gaat steeds beter.
Dankjewel :)

Ik zou het in het begin gewoon negeren. MyLittleLove.

Goed bezig! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:47

Heb gisteren weer wat met de dikke gedaan ..
Mijn plan was VD-en (had wat tips gehad van VT via pb dus wilde ik heel graag uitproberen) maar uiteraard ging dat niet door :+ Had [***] eerst even rondgeslingerd bij wijze van opwarming en toen met VD-en begonnen .. Flemen & schudden ging goed, ja-knikken begreep hij ineens niet meer, voetje geven ging langs de ene kant goed en langs de andere kant wilde dat ineens jambette zeggen, en toen ik stukje achter hem ging staan om hem achteruit te vragen (is 1 van zijn lievelingsdingen) ging hij heel mooi vooruit en parkeerde zich vlak voor een hindernis. Dus dat was duidelijk: IK WIL SPRINGEN BAASJE!

Dus ik heb een hindernis opgezet en hem aan de longe laten springen, denk dat we iets van 75 cm hebben gedaan en het ging zo goed <3 En toen ineens was hij heel moe, de dikzak :') Dus zijn we er maar mee gestopt. Toen had ik ineens het idee om er zo nog even op te springen, dus gewoon aan het halster & zonder zadel... Dus ik parkeer hem voor zo'n cavalettieblok (heb ik al vaker gedaan, is doorgaans geen probleem), ik kruip daarop, zwaai mijn been over hem heen en zet af ... *bam* ... daar lag ik ... Blijkbaar was alles beetje glad door het natte weer en schoof ik met dat ik afzette gewoon uit. Dus ik kwak achterover, natuurlijk net met mijn bil/rug op dat blok. Dus nu heb ik een heel mooie, grote blauwe plek ^) Vannacht niet geslapen .. En ik heb net 2 hele drukke weken op het werk ^) Typisch ik :+

[***] was wel weer onzettend lief, die bewoog geen millimeter en toen ik op de grond lag kwam hij eens met z'n neus over mijn gezicht snuffelen :+: Toen ik aangaf dat ik nog leefde bleef hij verder weer gewoon staan zoals hij stond, totdat ik rechtgekropen was <3 En toen zijn we héél langzaam de bak uitgelopen :')

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:58

Wahaha XD ik had vanacht ook niet geslapen ;(
Ik vanmorgen super moe op school! XD
wallen onder mijn ogen :+

Aah lieve Cobe! :+:

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:27

Sabine, wat een pech! Een ongeluk zit in een klein hoekje. Maar heel veel beterschap! Wel lief van Cobe!

Pf school is weer begonnen, maar nu ben ik dus ook weer in Wageningen bij Allegro :D Leuk leuk leuk!!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:31

Ahwww Sabine, wel lief van Cobe idd :)
Super Susan :D

Ik ben aan het kijken of ik interne stage kan krijgen bij Carole Fletcher in Florida... :=

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:09

Nikki, dat is wel gaaf als je dat kunt doen :)
Susan, Wel fijn dat je weer dicht bij Allegro bent :)
Sabine, sterkte, Wel lief van Cobe :+:

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:28

Gaaf Nikki! Hoop het voor je! ;)

Ileton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:56

Beterschap Sabine! Balen als het zo goed gaat en het eindigt zo..
Wat gaaf Nikki! Hopen dat het kan!

Gisteren héérlijk gereden, hij liep echt fijn.

Hoe leren jullie de kunsten onder het zadel aan? Wat voor hulpen geef je en let je hier al op met het aanleren?
Bijvoorbeeld de spagaat - dit moet hij kunnen voordat ik verder ga met buiging oid. Hoe leer je dit onder het zadel aan? Als ik op de grond sta, dan sta ik linksvoor en vraag dan zijn voetjes naar voren door de onderbenen aan te raken. Maarja, nu zit ik er bovenop :+
En de buiging (zijn we nog niet aan toe onder het zadel, maargoed): ik werk toe naar de hulp om met mijn zweep de onderkant (singelplek) van de buik aan te raken. Nu bedacht ik me afgelopen weekend, dat dit vrij lastig gaat als je er op zit :)*
Jambette is weer wel te doen, door het voorbeen met mijn voet aan te raken (kan ik net bij).

Ik ben benieuwd!

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:58

Spagaat dan leer je eerst een commando.
En dat moet je dan ook die commando geven onder het zadel,
Dan lukt het misschien?

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:01

Zou ik me hier mogen melden? Ik ben met choco een beetje bezig met grondwerk enzo, maar ik wil meer met haar gaan doen, want ik vind dat ik nu nog veelste weinig met haar doe. En ik dacht, misschien kan ik hier wat ideeën opdoen. :)

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:03

Welcom XChoco !:D
Tuurlijk mag je dat ! ;)

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:06

Ik zal me dan even netjes voorstellen. :)

Ik ben Lara, 14 jaar en ik heb choco sinds juni 2011. :)
Choco is een 5 jarige merrie met een eigen karakter, ze kan soms best dominant zijn en ze is eenkennig. Ze kan soms echt een bitch zijn, maar ik zou haar voor geen goud kwijt willen. Het gaat nog steeds met up en down's, maar ik weet zeker dat we er wel komen. :)

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:08

Je komt overal! Als je maar gedult hebt! :D

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:13

Klopt zeker, alleen heb ik dat dus niet altijd en choco ook niet. :')

Ik heb er een week over gedaan om choco te leren flehmen omdat madame geen geduld had.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:15

Voor de spagaat zou ik zweepje op de borst tikken en vragen om 'strek' of net wat voor ander woord commando je hebt ;)
Spaanse pas gaat vaak op een combi van een teugel en een beenhulp.
De buiging had ik altijd met mn zweep op de buik, haal je makkelijk :)

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:30

:wave:

Ben ik na een lange schooldag... Even bijlezen en reageren op iedereen!

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:15

Fotospam van Nikki gezien :P
Ik zou dat ook negeren Mylittlelove!
Gaaf Nikki!
beterschap Sabine!
Susan weer dichterbij Allegro :)!
Welkom Lara!

Mijn nieuwe hoofdstel is binnen gekomen zaterdag :D ikke ben er super blij mee! Moeten nog wat gaatjes bijgemaakt worden, hijs aardig groot! Past wel, alleen bij t kopstuk waar t bit aan zit niet.

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:26

Aah jammer dat het bij de kopstuk waar het bit aan zit niet !
Heb je een foto? :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:28

Ik ga zo maar eens naar huis, lekker met Silke, Rowan, Puckie en Frankie aan de gang :))

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:09

Mijn vinger is gekneust. Ik ging VD doen met Frankie, shetje die bij Silke staat, maar die is heel dominant en voergericht. Dus voerweigeren is.... een grote opgave :') Hij werd op ten duur zo kwaad omdat hij het voer wilde dus zij HAP. En ik deed KNAL. Gericht bijten is iets waar ik voor terug mag slaan vind ik :') Daarna had Frank ERG goed door dat ik het niet zo op prijs stelde dat er werd gebeten en blijf hij keurig van mn hand af tot ik clickte en hij het voer aan mocht nemen :')

Puckie kan nu goed flehmen op commando, maar de rest vind hij maar raar, vrijdag eens bezig met voerweigeren :j (het flehmen bood hij aan en hij snapt de click al :) )

Rowan ging SUPERGOED :D Zijn jambettes beginnen mooi rustig te worden en hij liet vandaag 4 goede spaanse passen zien, hij doet ze echt heel mooi sierlijk en rustig, zn tinkersokjes waaien alle kanten op := Daarnaast nog even wat gewerkt aan de spagaat met hem, ik heb de spagaat nu BIJNA bevestigd. Rowan leert het trouwens anders dan anders. Een beetje druk op het halster zetten en hij verzet zn voorvoetjes als ik ze aantik. Zn achterkant laat hij bijna altijd staan dus dat ging zo heel goed :j

En met Silke ging het geweldig :+: poowny van me :+: Eerst even lekker met bijzetje gewerkt op de volte, rechtsom in draf, naar mij toekomen, weer wegsturen, rechtsom in draf, naar me toe vragen en gelijk daarmee steiger commando geven waardoor ze op haar achterbenen vanaf de volte naar het midden kwam lopen :D Ook op deze manier Silke voor me langs laten draven/galloperen en van hand laten veranderen :j Daarnaast even geoefend met haar spaanse pas en klassieke buiging, gaan steeds beter maar ze heeft er echt nog moeite mee, achterhand is sterker als haar voorhand geloof ik := En het allerbeste: Ze gaf me een paar pasjes passage/piaffe achtige huppeltjes, dus dat gaat er ook helemaal aankomen :):)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:52

Leuk Nikki! Gericht bijten vind ik ook echt niet kunnen, ik zou ook flink gemept hebben :j

Beauty kan shake nu echt goed en ze doet het nog maar amper zonder commando dus dat komt helemaal goed, maar ik kom nu niet verder. Ze kan nu hand aanraken op commando, shake, jambette en dat was het. Ik weet niet hoe ik zelf een buiging etc aan moet leren..

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:01

Welkom Lara,
Nikki, ik zou ook een mep gegeven hebben hoor :=
Fijn dat het zo goed ging :)

Was vergeten dat ik nog een filmpje had van het steigeren na dat ik jullie tips heb gekregen, moet er nog ff een muziekje onder zetten en uploaden :)