Visitor schreef:Of de beloning naa de click groter maken, crosmuller? Bijvoorbeeld als beloning weer even wat harder draven of als ze bijv. het snoepje uit de hand niet lekker genoeg vindt, gras langs de kant als beloning na de click? Weet niet of dat werkt, hoor.
Nog een vraagje voor jullie. Gister begonnen met poging de spagaat aan te leren dmv balkje op de grond, waar de achterbenen achter zouden moeten blijven en de voorbenen moeten dan stapjes zetten. Ik bridgde telkens bij een stapje van het voorbeen, maar na de bridge (en voordat ik het brokje uit mijn zak had), kwam dat achterbeentje tóch telkens erachteraan, op of over het balkje heen. Ik dacht: ik moet bridgen voor het optillen en iets verder neerzetten van het voorbeen en de rest negeren, dus dat deed ik. Maar dan kwam het achterbeen er dus telkens toch nog achteraan - zij het na de bridge. Theoretisch zou dat toch niet moeten uitmaken omdat de bridge het moment markeert? Anderzijds gaat het nu niet om het moment van optillen van het voorbeentje maar om het ietsje verder weer neerzetten, maar ook dat neerzetten is een exact moment. Of kan ik toch beter bridgen voor het 'eindresultaat' dus voorvoetje is 5 cm verder gezet zonder dat daar achtervoetje achteraan kwam (maar dan moet ik dus even wachten en is het misschien onduidelijk waarvoor ik bridge), wat denken jullie?
Gras.. goed idee!
Oh lastig! En als je de beloning wat van je afgeeft (arm naar voren) zodat je paard niet de neiging heeft om het achterbeen naar voren te zetten?