ijssnuiver schreef:Wat je voor jezelf in de gaten kan houden: volte ongewenst vergroten is over de buitenschouder vallen en moet je dus volte verkleinen. Volte ongewenst verkleinen/tegen jouw aanvallen is op de binnenschouder vallen en moet je dus volte vergroten.
Daarnaast is het inderdaad een kwestie van zicht en gevoel ontwikkelen, maar daarvoor moet je gewoon veel aan het werk!
En in plaats van aan het hoofd komen, kun je ook bijvoorbeeld het zweepje voor de boeg houden om een beetje remmend te werken. Dan vraag je alsware het gewicht al een beetje meer naar achter zonder dat je aan het hoofd komt. Heb je dus iets minder stuwkracht en kun je hem weer beter modelleren.
nuttig
Gewoon steeds even kort ook je eigen houding en positie controleren, die is net zo belangrijk als die van je paard. 
, dan maar snel gestopt, leek mij beste, denk dat ze ook wat spierpijn had van afgelopen paar keer.
en zondag heeft ze vakantie.
) 
). Natural Dressage is volgens mij meer het WADH en dan met het rijden de klassieke dressuur. 
), maar ik probeer dat soort momenten wel zo kort mogelijk te houden, gevolgd door een grote beloning. En op die manier wordt het voor hem ook steeds leuker om toch harder te werken .. Het duurt eventjes, maar ik merk sinds ik met Parelli bezig ben al resultaat, pony is echt wel verandert op het gebied van werken .. Doe hem nog steeds geen plezier met 3 dagen achter elkaar in de piste, maar toch doet hij een stuk meer zijn best voor mij als een tijdje terug. Ook werk ik met de clicker en dan gaat hij echt zoeken (toevallig een leuk topic daarover in mijn onderschrift, kan je zien hoe hij reageert
komen dan toch weer ergens en heb er dan ook nog even opgezeten met de bbp wat ook best leuk ging, heb stukje gefilmd zal eens kijken of ik daar een still uit kan neerzetten hier later op de avond.
ach ja volgende keer beter he