Met clickeren is het belangrijk dat je timing goed is en dat lijkt wel gied te zitten

Zo'n stoel kan een goede assistent zijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Oskarrino schreef:Filmpje van gisteren, kostte maar 5 minuten en hij had het door!!!
Tips zijn zeker welkom! Ik ben ook redelijk nieuw met klikkeren en Oskar ookSuper trots baasje en paard is ook trots op zichzelf!
Let niet op de film kunsten.... De stoel moest filmen van mij
https://youtu.be/lKD2SgVe8hg
Oskarrino schreef:Filmpje van gisteren, kostte maar 5 minuten en hij had het door!!!
Tips zijn zeker welkom! Ik ben ook redelijk nieuw met klikkeren en Oskar ookSuper trots baasje en paard is ook trots op zichzelf!
Let niet op de film kunsten.... De stoel moest filmen van mij
https://youtu.be/lKD2SgVe8hg
Leedebee schreef:Bloodymary schreef:Leuk een topic over vrijheidsdressuur! Ik was er eigenlijk nooit mee in aanraking gekomen tot ik bijna vijf jaar geleden op dezelfde stal kwam als waar Amable toen stond met haar paarden. Sindsdien heb ik les van haar, een keer in de twee weken nu. Met mijn 15-jarige KWPN'er Cas die enorm veel geleerd heeft daarvan en inmiddels alle "kunstjes" wel kan. Maar blijf toch nog de lessen volgen omdat er nog altijd veel te finetunen is en we er gewoon elke keer nog wat van leren.
De favoriete oefeningen van Cas zijn wel op het blok staan, steigeren en Spaanse pas. En liggen vindt hij zelf ook nogal grappig om te doen.
Ik heb jou volgens mij wel voorbij zien komen bij de filmpjes toch?
Leuk hoor!
Nadinetjuhh schreef:Ik vind het zo leuk om de enthousiastelingen te lezen op dit topic! Ga zo door allemaal. Ik ben ook eerst begonnen met het weg kijken bij de beloning. Ik pas het bij elk trucje toe want wil graag voorkomen dat hij met zijn neus in mijn zakken graait. Ik denk dat dit een hele belangrijke is bij veel paarden!
Leedebee schreef:Wel leuk om dan de vooruitgang te zien
Plop1997 schreef:Leuk topic! Ik heb me voorgenomen om in het nieuwe jaar ook instructie te zoeken voor vrijheids dressuur. (Mocht iemand een tip hebben voor Midden-Limburg laat het even weten) Eerst moet wel echt de bak af anders staan er nog 5 om je heen te dansen voor snoep.
mars_mellow schreef:Ik zeg gewoon 'good' of 'good girl.' Werkt hier prima.Gebruiken jullie allemaal een clicker? Of met welk geluidje laat je horen dat ze het juiste ding doen?
AlwaysH schreef:Ikke ben trots!![]()
Heb nog een filmpje:
[ Video ]
Had mijn handen (letterlijk) vol door die lange lijn, zweep, clicker en handschoenen.![]()
Dat moet ik de volgende keer even beter doen. Dan kan ik ook makkelijker clicken! Toen het kwartje viel heb ik hem echt flink de jackpot beloond. Vond hem zo stoer, haha. Achteraf klink ik heel debiel, maar ach, hij vond het vast alleen maar leuk.
Leedebee schreef:Goed bezig!
Ik ben overgestapt naar de "tong click" want ik werd gek van al die dingen in mn handen. Dat ging ten koste van mijn focus![]()
Overigens zijn ze vaak slim genoeg om te snappen dat jij die click hebt en een ander de andere click.
Captain schreef:Kent je paard het commando 'los' wel?