Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maddoxx schreef:Ik zou me graag ook melden!
Hebben jullie tips voor leuke oefeningen voor een 25 jarige angloarabier? Hij heeft helaas wel arthrose dus cirkelen zit er niet in vanwege de krappe bewegingen. Steigeren e.d. zie ik om die reden ook niet zitten.
Kusje geven kan hij al, en voor de rest zit controle vanaf de grond ook wel goed.
Retjethorse schreef:Ik meld me ook! Ik heb sinds 19 mei een nieuw paard, een 3-jarige die amper iets kende, maar wel erg mensgericht is. Ik heb ondertussen 2 lessen Parelli gehad en we werken rustig aan de basis!Vooral wijken voor druk doen we op dit moment. Aliaa neemt het grondwerk goed op, de ene keer is ze gemotiveerder dan de andere keren.
Achteruit gaat echt pasje per pasje, terwijl ik weet dat ze beter kan, mocht iemand hier tips voor hebben, altijd welkom!
xanette2018, ik zou eens kijken of je geen lesgever hebt die kan komen om te beginnen met grondwerk! Zeker als je zelf nieuw bent, is het handig dat ze je aanleren hoe je correct kan belonen en dergelijke, want dat is enorm belangrijk in het begin. Ik ben zelf begonnen met overal aanraking toestaan, maar dit was geen probleem bij mijn paard. Daarna wijken voor druk (achteruit, voorhand, achterhand). In het begin werk je ook niet los met je paard.
Isabel_k schreef:Ik zou ook les nemen! Hoeft niet elke week, maar zonder les kan je het flink verpesten. En dat is niet leuk als je op de grond staat. En bovendien gevaarlijk!
murphypower schreef:Oke ik weet het niet meer zo goed, mijn verzorgpaard is agressief met longeren. Ik heb er al 4 verschillende instructeurs bij gehad maar ook zij wisten niet wat te doen, ze denken dat hij een trauma heeft opgelopen in zijn tijd in Spanje! Heeft er iemand van jullie nog raad!